تصویری دردناک از جستجوی هلیا در پی توله اش در جاده مرگ ، کوشش محیط بانان و مردم برای حفظ جان آنها

به گزارش مرجع مقالات، هلیا، ماده یوزپلنگی که سه شنبه گذشته توله اش در جاده میامی کشته شد، اطراف محل حادثه در پی فرزندش پرسه می زند.

تصویری دردناک از جستجوی هلیا در پی توله اش در جاده مرگ ، کوشش محیط بانان و مردم برای حفظ جان آنها

به گزارش خبرنگاران، بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یوزپلنگ هلیا همراه با توله دیگرش از شامگاه سه شنبه و پس از تلف شدن توله یکسال ونیمه اش در اثر تصادف در محور ترانزیتی میامی - سبزوار در محور اصلی تهران - مشهد در 50 متری جاده در جست وجوی فرزندش است.

  • تصاویر تلخ تلف شدن یک یوزپلنگ ماده دیگر در جاده مرگ
  • تصاویر | راننده ای دم یوزپلنگ آسیایی را در سمنان دزدید!

وی شرح داد: یوزپلنگ هلیا فرزند یوزپلنگ حَرب است که به عنوان نسل اول بالغ شد و صاحب 2 توله شد. یکی از توله ها که نر و کمتر از 2 سال سن داشت روز گذشته ششم تیر 1402 در تصادف با خودروهای عبوری تلف شد و از سوی دیگر، از شب گذشته محیط بانان و دوستداران محیط زیست برای اعلام هشدار و آگاهی در جاده به منظور پیشگیری از تکرار پردرد و غم انگیز تلف شدن یوزپلنگ مادر و فرزند، در مسیر جاده حضور دارند.

  • تصاویر | سوزاندن لاستیک برای نجات جان یوزپلنگ های ایرانی

وی اعلام کرد: گمان می گردد هلیا و توله دیگرش حداقل تا 5 روز در مسیر جاده در پی فرزندش در جست وجو باشند و بعد از این مدت، با ناامید شدن از دسترسی به توله شان از جاده دور گردد.

وی اضافه کرد: حرب یوزپلنگ زایا بود که به همراه هلیا (توله اش) نسل اول زایا محسوب می شدند و بچه ها هلیا را باید نسل دوم این خانواده از یوزپلنگ به حساب آورد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: وجود مادر و توله ها و مشاهده دیگر یوزپلنگ های شناسنامه دار نشاندهنده پویایی جمعیت این گونه ارزشمند در منطقه توران شاهرود در استان سمنان است و بیانگر این است که سازمان حفاظت محیط زیست در تامین طعمه، آب و تامین امنیت زیستگاه عملکرد مطلوب داشته است و این حوادث تلخ ناشی از کم توجهی و همراهی نکردن دستگاه های مرتبط در انجام وظایف خود در تامین امنیت یوزپلنگ در مسیر جاده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حرب یوزپلنگ زایا بود که 2 توله اش به عنوان مهشاد و هلیا نامگذاری شدند و هلیا نیز در سال گذشته چهار یوزپلنگ نو به توران هدیه داد و یوزپلنگ تلف شده دیروز یکی از همین توله ها بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2250

به "تصویری دردناک از جستجوی هلیا در پی توله اش در جاده مرگ ، کوشش محیط بانان و مردم برای حفظ جان آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویری دردناک از جستجوی هلیا در پی توله اش در جاده مرگ ، کوشش محیط بانان و مردم برای حفظ جان آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید