تصویر روز ناسا: دنباله دار ZTF هم نشینِ مریخ و کوه ماترهورن!

به گزارش مرجع مقالات، در تصویر امروز ناسا دنباله دار محبوب C/2022 E3 (ZTF) را می بینیم که به علت داشتن گیسوی سبز روشن، دنباله دار سبز نامیده می گردد.

تصویر روز ناسا: دنباله دار ZTF هم نشینِ مریخ و کوه ماترهورن!

با نزدیک شدن دنباله دار ZTF به مریخ، انگار این دنباله دار در مسیر حرکت خود با مریخ برخورد خواهد نمود، اما این گونه نخواهد بود؛ در تصویر امروز ناسا با خطای دید کوچکی مواجهیم.

در تصویر امروز ناسا دنباله دار محبوب C/2022 E3 (ZTF) را می بینیم که به علت داشتن گیسوی سبز روشن، دنباله دار سبز نامیده می گردد.

چند روز پیش در زمان بسیار نزدیک به زمان ثبت تصویر روز، این دنباله دار تقریباً از مقابل سیاره بسیار دورتری عبور کرد. در عکس روز ناسا دو نماد آسمان در پشت نماد معروف زمین، یعنی کوه ماترهورن، کوهی در آلپ ایتالیا با قله ای زیبا، واقع شده است. هر دو عکس پیش زمینه و پس زمینه در یک شب به وسیله یک دوربین و از یک مکان گرفته شده اند.

درحالی که دم یونی آبی روشن دنباله دار به سمت بالای تصویر می رود، دم غبارآلود سفیدرنگ آن در سمت راست گیسوی سبز خود قابل تشخیص است. مریخ نارنجی رنگ، در مقابل ستاره های پس زمینه متعدد و بعلاوه سحابی تاریک برنارد 22 که در سمت راست و پایین آن واقع شده است، به خوبی دیده می شوند.

اگرچه سیاره سرخ را تا چند ماه آینده در آسمان غروب می بینیم، دنباله دار ZTF با بازگشت به لایه های بیرونی منظومه شمسی آغاز به محوشدن نموده است و تا چند مدت دیگر قادر به تماشا آن در آسمان شب نخواهیم بود.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2196

به "تصویر روز ناسا: دنباله دار ZTF هم نشینِ مریخ و کوه ماترهورن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر روز ناسا: دنباله دار ZTF هم نشینِ مریخ و کوه ماترهورن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید