تلفن ها خاموش و بیسیم ها روشن، شوتی یا کف خواب، کدامیک برای حمل بار مناسب است؟

به گزارش مرجع مقالات، با توجه به ممنوع بودن واردات کالا های قاچاق، خودرو های به اصطلاح سواری اقدام به توزیع این کالا ها در سراسر کشور می کنند.

تلفن ها خاموش و بیسیم ها روشن، شوتی یا کف خواب، کدامیک برای حمل بار مناسب است؟

به گزارش خبرنگار ، تلفن های همراه خاموش و بیسیم ها روشن می شوند، این تنها قسمتی از شروع یک سفر است، سفری که معلوم نیست سرانجام آن چه عواقبی دارد.

ساعات سرانجامی شب، استارت این سفر کاری خورده می شود و به سوی مکان دپوی بار می رویم، باری که جرم هایی را برای خود در پی دارد.

پس از بار زدن اجناس قاچاقی که تنها مقداری از آن معین بود، به ادامه سفر پرداختیم و پس از گذشت 5 دقیقه خودرویی دیگر با رنگ سیاه به منظور اسکورت و حفاظت به ما اضافه شد.

علامت اطمینان این وسیله نقلیه اسکورت 5 چراغ نور بالا پشت سر هم بود و از همان جا به بعد سرعت وسیله نقلیه کمتر از 160 کیلومتر نشد و تازه کار شروع شد.

دو خودروی به ظاهر سواری بودیم که یکه تاز جاده را سپری می کردیم و از پشت وسیله نقلیه، مخصوصا خودروی عقبی علت این سرعت زیاد معین بود.

دو خودروی سواری پرشیا elx که عقب آن ها بالا است و هیچ چیزی جلوی آن ها را نمی تواند بگیرد، آری این خودرو ها شوتی هستند و همه ما درباره کاربرد بیشتر این نوع وسایل نقلیه در جریان هستیم.

طبق گفته راننده وسیله نقلیه و حرف های داخل بیسیم، خودروی اسکورت 2 اسلحه به همراه داشت و خودروی ما نیز باری گران قیمت، باری که اگر به دست قانون افتد، حمل آن حکم بسیار سنگینی دارد. پارچه تنها قسمتی از بار هایی بود که در صندلی عقب خودنمایی می کرد.

لایی کشیدن در میان وسایل نقلیه و نور بالا زدن به خودرو های جلویی کار دائم ما بود و در هیچ صورتی سرعت وسیله نقلیه کاهش پیدا نمی کرد و فقط بیشتر می شد.

این سفر ها نه تنها خطرات زیادی دارند، بلکه برای شخصی مثل من که اولین بار بود با این وسایل نقلیه سفر می کرد، هیجان زیادی داشت.

هنگام صحبت کردن با راننده این شوتی، متوجه نارضایتی او از این کار شدم، چرا که به گفته خود راننده این کار خطرات احتمالی زیاد و ترسناکی دارد و بابت حمل هر بار، پولی را دریافت می کند.

او از تقویت خودروی خود سخن می گفت و طبق حرف هایش معین شد این پژو پارس elx همانند سایر خودرو های پژو پارس نیست و مبالغ زیادی را خرج خودروی خود کرده است.

همچنین از فرار ها و حرکات نمایشی مانند خلاف جهت رفتن و ... خود می گفت و طبق حرف هایش آخرین باری که خلاف جهت رفته بود، 5 خودروی شوتی بودند که 4 اسکورت مسلح همراهشان بود.

به گفته او، در نقاطی هم که احساس خطر کنند به جاده خاکی می زنند و آخرین بار هم به یکی از جاده خاکی های فرعی غرب کشور رفته بود تا با ماموران درگیر نشود و بتواند به راحتی بار را تحویل دهد.

بسیاری از تجهیزات جانبی نصب شده روی این وسایل نقلیه، باعث حواس پرتی و نداشتن دید ناکافی وسیله نقلیه عقبی می شود.

یکی از تجهیزاتی که باعث می شود پلیس یا هر وسیله نقلیه دیگری به آن ها در حین فرار نزدیک نشود، استفاده از بک اسموک یا همان دودزا هست که با فشار دادن دکمه آن و گاز دادن زیاد، دود فراوانی سطح جاده را فرا می گیرد.

مسیری را که هر وسیله نقلیه ای برای طی کردن آن 3 ساعت وقت می گذارد، ما یک ساعته طی کردیم، اما با کلی استرس و ترس که بخشی از آن با موزیک های مخصوص این کار برطرف می شد.

داخل بیسیم حرف ها و کد های مختلفی زده می شد که راننده در مورد آن هیچ توضیحی نمی داد.

ویراژ های پی در پی برای من ترس زیادی به همراه داشت، اما برای راننده این شوتی عادی بود و هنگامی که از کنار وسایل نقلیه سنگین و خودروهای دیگر در جاده عبور می کردیم، راننده هیچ عکس العملی نداشت و از مقدار جرایمی که قرار بود برای او ثبت شود، نمی ترسید.

وقتی پرسیدم که آیا دوربین ها پلاک را ثبت نمی کنند، با لبخندی گفت که این پلاک واقعی نیست و متوجه شدم پلاک خودرو دستکاری شده است.

مقصد آن ها یکی از شهر های شرقی کشور بود و من در شهر دیگری از آن ها جدا شدم، اما سوالی در ذهن من ایجاد شد که چرا ساعات سرانجامی و آخر وقت ها حرکت می کنند و به گفته خودشان، این کار برای فرار از دست قانون بود.

گفتنی است؛ بارهای قاچاق و غیر قانونی که این خودروها حمل می کنند از مرز ها می آید و مقصدشان تهران و شهرهای دیگر کشور است. هنگام برگشت از تهران یا هر شهر دیگری هم بار های مختلفی با خود می برند.

این اقدام خودرو های شوتی، نه تنها خطراتی را برای خودشان به همراه دارد، بلکه برای سایر رانندگان وسایل نقلیه نیز خطرناک است و امیدواریم مسئولان مربوطه تمهیدات جدی ای را برای برخورد با آن ها در نظر بگیرند.

  • توقیف خودروی حامل کالا های قاچاق در پایتخت

  • محموله قاچاق لوازم خانگی و ملزومات دندانپزشکی توقیف شد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1141

به "تلفن ها خاموش و بیسیم ها روشن، شوتی یا کف خواب، کدامیک برای حمل بار مناسب است؟" امتیاز دهید

7 کاربر به "تلفن ها خاموش و بیسیم ها روشن، شوتی یا کف خواب، کدامیک برای حمل بار مناسب است؟" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن ها خاموش و بیسیم ها روشن، شوتی یا کف خواب، کدامیک برای حمل بار مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید