توجه به حقوق معلولین بیانگر مترقی بودن مدیریت شهری است

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران/یزد رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری یزد گفت: اگر اقدامی در مناسب سازی محیط شهری و برگزاری جشنواره انجام شد، در سایه وحدت ، همدلی و همراهی مسوولان استان است زیرا همواره در سایه وحدت شاهد پیشرفت های خوبی در زمینه های مختلف هستیم.

توجه به حقوق معلولین بیانگر مترقی بودن مدیریت شهری است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

سپنا نیکنام شب گذشته 12 آذر ماه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین در یزد که با حضور 70 نفر از روسای انجمن های ضایع نخاعی کشور، استاندار، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران ارشد این استان برگزار گردید، با بیان این که توجه به معلولان از یک اتفاق و یک روز در سال باید به جریانی مستمر و ملی تبدیل گردد، اظهار کرد: در این زمینه هر ماه در کمیسیون خدمات شهری به مسائل و مسائل معلولان پرداخته می گردد.

وی اختصاص ردیف ویژه ای در بودجه شهرداری برای طرح های عمرانی به منظور مناسب سازی محیط شهری و پرداخت ماهانه 17 میلیون تومان از سوی شورا ویژه حمل و نقل معلولان را از جمله اقدامات شورای شهر در راستای حمایت از حقوق معلولین دانست و اضافه کرد: معلولان را به عنوان اقلیت های جامعه باید به حداقل حقوقشان برسانیم و نیازهای این قشر را برآورده کنیم چرا که شهری که اقدامات آن منتج به زندانی و خانه نشینی معلولان گردد، شهری معلول است و مدیران آن بدون توجه به این قشر افرادی معلول هستند.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد، گفت: از کلمات جایگزین برای معلولان نباید استفاده کرد و نباید بر روی محدویت های واقعی این قشر سرپوش گذاشت بلکه باید در عمل روی زخم های این قشر مرهم گذاشت و باید به راحتی واژه معلول را به کار برد، زیرا در کشور ما افرادی هستند که حقوق مسلم آنها رعایت نمی گردد.

نیکنام توضیح داد: شهری مترقی و متمدن است که در آن به حقوق معلولان توجه نمایند، امیدواریم با همراهی مدیران شهری بتوانیم این قشر از حقوق طبیعی خود برخوردار شوند.

وی در انتها سخنان خود گفت: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی بیش از پیش زیرساخت های تبدیل یزد به شهر دوستدار معلول فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 568

به "توجه به حقوق معلولین بیانگر مترقی بودن مدیریت شهری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به حقوق معلولین بیانگر مترقی بودن مدیریت شهری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید