کوله گردی به تایلند؛ سفری یک نفره به تایلند

به گزارش مرجع مقالات، تایلند یکی از مقاصد مهم کوله گردان و مسافرانی است که به تنهایی سفر می نمایند. اما برای تنهایی سفر کردن باید تمام جوانب سفر را در نظر بگیرید.

کوله گردی به تایلند؛ سفری یک نفره به تایلند

بک پکینگ یا کوله گردی یکی از روش های مقرون به صرفه سفر است. تایلند از مقاصد محبوب گردشگری در دنیا است و هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر است. در میان جنگل های بارانی تایلند و سواحل اطراف این جزیره، رد پای مسافران زیادی در طول ده ها به چشم می خورد. اگر شما هم جز آن افرادی هستید که قصد دارید تایلند را به تنهایی بگشت، بهتر است بدانید به کجاها سر بزنید؟ مردم محلی را کجاها ببینید؟ و مواردی از این دست که هنگامی که به تنهایی سفر می کنید احتیاج است به آن ها توجه کنید.

کدام مناظر را نباید از دست داد؟

برای مقدمه و معرفی تایلند به سمت بانکوک بروید. جایی که چراغ های نئون و بازارهای آن هنوز به عنوان پاتوق اصلی کوله گردان در این کشور است. رشته فرنگی بخورید، از بزرگ ترین کاخ طلایی و از مجسمه های طلای این مکان با دوستان جدید خود دیدن کنید.

برای معابد معروف تایلندی، به سرزمین آیت هیا (Ayutthaya) در شمال بروید، این پایتخت باستانی کشور در حال حاضر در مراحل مختلف فرسایش قرار گرفته است. خرابه های قرمز آجری در غروب آفتاب مناظر بسیار زیبایی را به وجود می آورند و این نور طلایی فضای خوبی را برای عکاسی ایجاد می نماید.

اگر شما به دنبال چیزی قدیمی تر می گشت، Kanchanaburi برای شما مناسب است. شما می توانید یک قطار را در امتداد راه آهن مشهور مرگ که توسط زندانیان جنگ در طول جنگ دنیای دوم ساخته شده است، ببینید.

Ko Pha Ngan جایی است که شن های هات رین تا 30000 نفر را برای جشن شبانه ماه کامل ملاقات می نماید. این جشن در غروب خورشید آغاز می گردد، زمانی که هزاران لامپ روشن می گردد و در طول شب ادامه می یابد و در آن به پای کوبی و برافروختن آتش می پردازند.

اگر می خواهید مردم محلی را بیابید، به چیانگ مای بروید، برای چندین دوره چند روزه به آنجا بروید و در دوردست های این کشور قدم بزنید. در اینجا شما می توانید از جوامع محلی کوچک بازدید کنید.

چطور باید اطراف را بگشت؟

سفر از طریق توک توک یک تجربه ضروری برای مسافرت های تایلند است و حتما از این وسیله پرسر وصدا و پردود (اما بسیار سرگرم نماینده و جالب) مخصوصا در بانکوک بهره ببرید. کرایه بدون در نظر دریافت تعداد مسافران یکسان است و برای یک نفر یا چند نفر یکسان است، بنابراین برای صرفه جویی در هزینه با یک یا دو نفر (برای ایمنی بیشتر حداکثر 3 نفر) از مسافران دیگر همراه شوید. قبل از اینکه کرایه را بپردازید، بر سر قیمت با راننده توافق کنید (معمولا 100 تا 150 بات برای جهتهای کوتاه مدت در بانکوک است) و پول خود را قبل از پیاده شدن آماده کنید.

مسافران انفرادی می توانند از تاکسی های موتور سیکلتی استفاده نمایند که تمام جهتهای متداول را در هر دو شهر اصلی و بخش های مختلف پوشش می دهند. این موتورها تک جایگاه است و اگر شما چمدان داشته باشید خوب نیست، اما برای سفرهای کوتاه در سراسر شهر یا جزیره ارزشمند است (تا حد 20 بات).

تایلند یک کشور بزرگ و فاصله بین شهرهای بزرگ تقریبا زیاد است (700 کیلومتر از بانکوک تا چیانگ مای). یک اتوبوس یا قطار شبانه یک راه خوب برای رفتن از A به B است، در این صورت در هزینه یک شب جای خواب نیز صرفه جویی می کنید.

قطارهای شبانه توسط راه آهن دولتی تایلند اداره می گردد و در چهار جهت مفید از بانکوک اجرا می گردد، از جمله به آیت هاها، چیانگ مای و سورات تانی (نقطه ای برای دیدن بسیاری از جزایر جنوبی) حرکت می نماید.

کشتی های کلاس دوم بهترین گزینه برای مسافران انفرادی هستند، با جایگاه های راحت که به طور کامل مسطح می شوند و شب هنگام حرکت می نمایند.

کابین های کلاس اول به صورت دو نفره رزرو می شوند، اگر مایل به رزرو آن ها به صورت انفرادی هستید، باید با یک غریبه شریک شوید. غذاهای میان وعده و نوشیدنی را برای یک سفر طولانی می آوردند.

آیا به سفرهای طولانی مدت به صورت تنهایی علاقه مند نیستید؟ تعداد زیادی پرواز داخلی وجود دارد. از فرودگاه بانکوک ایر آسیا، Nok Air، Thai Lion Air به سمت چیانگ مای پرواز می نمایند؛ مدت زمان پرواز 1 ساعت 15 دقیقه است. برای بازگشت به بانکوک مجبور نیستید حتما از هواپیما بهره ببرید؛ می توانید از اتوبوس و قطار که به عنوان سرمایه های حمل و نقل بانکوک هستند، بهره ببرید.

از کجا می توانید بعضی از غذاهای تایلندی را امتحان کنید؟

خوردن به تنهایی در تایلند احتیاجی به رزرو یک میز کامل ندارد. بهترین غذاها اغلب در بازارهای شبانه محلی یافت می گردد، جایی که آشپزخانه های سیار رشته فرنگی، برنج سرخ شده، کیک های برنجی چسبنده، پنکیک و آبمیوه های تازه ارائه می دهند و جایگاه های عمومی وجود دارد. تقریبا در تمام شهر بزرگ فروشندگان خیابانی به فروش رشته فرنگی در روز و شب می پردازند، بنابراین شما می توانید بدون حتی نشستن غذا بخورید.

بسیاری از خوابگاه های شبانه روزی دارای کافه یا رستوران هستند که اگر از تنهایی غذا خوردن لذت نمی برید، می توانید با مسافران دیگر که در جستجوی ناهار یا صبحانه هستند، ملاقات کنید. بیشتر مسافران در خصوص مکان هایی که رفته اند، علاقه مند هستند صحبت نمایند و اغلب به یک کاسه رشته فرنگی اکتفا می نمایند.

بهترین راه برای دیدار با مردم چیست؟

اگر می خواهید با مردم ملاقات کنید، بهترین مقصد برای کوله گردی در بالا ذکر شد. اقامت در خوابگاه ها را انتخاب کنید. در خوابگاه بمانید و زمان خود را با دیگران بگذرانید تا با مردم نیز آشنا شوید. در بانکوک یا در نزدیکی Khao San Road اقامت کنید تا شانس بیشتری برای پیدا کردن دوستان جدید به دست آورید. پارک NapPark، با یک حیاط سایه دار و اتاق تلویزیون انتخاب خوبی است.

در چیانگ مای، Diva Guesthouse دارای خوابگاه شش تخته و یک کافه تجاری در طبقه همکف است، در حالیکه Jolly قورباغه کانچانابوری دارای یک فضای عمومی است. فعالیت های گروه یک راه عالی برای ایجاد سریع دوستی است. شما می توانید همه چیز را امتحان کنید، مانند سفرهای روزانه به دوره های آشپزی تایلندی.

برای تجارب خاطره انگیز دیگر به تور زیپ لاین جنگل های بارانی در نزدیکی چیانگ مای با پرواز گیبون بیابید یا با آکواریوم غواصی Koh Samui آشنا شوید.

آیا ایمن است؟

تایلند برای مسافران انفرادی برای هر دو جنس بسیار امن است و زنان بعید به نظر می رسند که در هنگام سفر تنها، توجه بیشتری نسبت به مردان جلب نمایند.

احتیاط های لازم را به عمل آورید. تاکسی های بدون مجوز نگیرید، با غریبه ها به منزل شان نروید. تا زمانی که از حس مشترک بهره ببرید، تایلند یک مکان کاملا امن برای سفر است. بسیاری از خوابگاه ها نیز خوابگاه های زنانه دارند.

متأسفانه گاهی اوقات در تایلند مسمومیت های خوراکی اتفاق میفتد. از خوردن یا نوشیدن چیزهایی که غریبه ها، به خصوص در یک قطار یا مهمانی به شما می دهند، اجتناب کنید. ممکن است در قطارها و اتوبوس ها سرقت های کوچک اتفاق بیفتد، بنابراین از اقلام ارزشمند خود محافظت کنید.

با تور تایلند سفر کنید
منبع: کجارو / roughguides.com
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 137

به "کوله گردی به تایلند؛ سفری یک نفره به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوله گردی به تایلند؛ سفری یک نفره به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید