فراوری 7هزار نیروگاه خورشیدی عشایری، کاربرد در مناطق سیل زده کشور

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، انرژی خورشیدی منحصر به فرد ترین منبع انرژی تجدید پذیر در دنیا است و منبع اصلی تمامی انرژی های موجود در زمین به شمار می آید. این انرژی به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند به اشکال دیگر انرژی تبدیل گردد.

فراوری 7هزار نیروگاه خورشیدی عشایری، کاربرد در مناطق سیل زده کشور

با توجه به محدود بودن منابع سوخت فسیلی و مسائل ناشی از احتراق این سوخت ها مانند آلودگی روز افزون هوا، استفاده از فناوری های خورشیدی مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته و در حال حاضر کشورهای زیادی وجود دارند که به دنبال استفاده از نور خورشید به طرق مختلف هستند تا از آن به عنوان مثال برق فراوری نمایند.

نیروگاه خورشیدی برای عشایر

دکتر افسانه عسگریان، مدیر مرکز خدمات تخصصی انرژی های تجدید پذیر جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی در مصاحبه با خبرنگاران در مورد طرح نیروگاه خورشیدی عشایری گفت: ما از سال 1390 در فراوری نیروگاههای خورشیدی فعالیت داریم و پیروز شدیم در مرکز خدمات تخصصی انرژی های تجدید پذیر جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بهره گیری از فناوری پنل های خورشیدی اقدام به ساخت و طراحی پکیج های عشایری کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین پیروز شدیم بالغ بر 2 هزار پکیج عشایری برای مناطق عشایری استان های خراسان شمالی، اردبیل و آذربایجان شرقی توزیع کنیم، اعلام کرد: این نیروگاه عشایری که در یک چمدان حمل می گردد می تواند برق مصرفی یک خانواده عشایر را طی یک شبانه روز رفع سازد.

به گفته وی، این نیروگاه با فراوری روزانه 800 وات که با استفاده از انرژی خورشید، برق فراوری می نماید می تواند روشنایی خانواده در چادر، شارژ تلفن همراه، لپ تاپ و … را تأمین کند.

عسگریان در مورد ویژگی های ظاهری این نیروگاه خورشیدی گفت: در واقع این نیروگاه قابل حمل چمدانی که توسط عشایر مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت سفارشی ساخته می گردد.

وی با بیان اینکه این دستگاه دارای نشانگر وضعیت پنل خورشیدی است، گفت: بدان معنا که می تواند میزان ذخیره شدن انرژی را نشان دهد؛ تا کنون 7 هزار دستگاه توسط عشایر سفارش داده شده و توسط محققان جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی در حال ساخت است.

کاربرد در مناطق سیل زده

عسگریان در ادامه خاطر نشان کرد: از این پنل های خورشیدی می توان در مناطق سیل زده نیز استفاده کرد؛ این پنل های خورشیدی می توانند برق کمپ ها و چادرها را برای شارژ موبایل، برق مصرفی و… تأمین نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 136

به "فراوری 7هزار نیروگاه خورشیدی عشایری، کاربرد در مناطق سیل زده کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 7هزار نیروگاه خورشیدی عشایری، کاربرد در مناطق سیل زده کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید