ثبت نام 200 کرمانی برای اربعین حسینی

به گزارش مرجع مقالات، جانشین حج و زیارت استان کرمان گفت: از ساعت 10 دیروز صبح، تاکنون 200 نفر از استان کرمان در سامانه سماح برای زیارت اربعین ثبت نام نموده اند.

ثبت نام 200 کرمانی برای اربعین حسینی

مجد جانشین حج و زیارت استان کرمان در مصاحبه با خبرنگار گفت: از ساعت 10 صبح دیروز تا امروز 200 نفر از هم استانی ها برای زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام نموده اند.

او با بیان اینکه برای اربعین هیچ کاروانی از طرف حج و زیارت استان کرمان در نظر گرفته نشده است، گفت: برای کم کردن هزینه ها، خود افراد می توانند به صورت کاروانی و یا انفرادی در این رویداد بزرگ ثبت نام و راهی این سفر شوند.

مجد با بیان اینکه سال های گذشته در بعضی از استان هایی که آمار آن ها بالا بود، بعد از دهه محرم تا یک روز مانده به اربعین برای تهیه ویزا یک کنسولگری در کرمان زده می شد، گفت: از چند ماه قبل، براساس توافق نامه بین ایران و عراق، ویزا برداشته شده است و زائران باید به وسیله سامانه سماح برای اعزام اربعین ثبت نام نمایند.

او با بیان اینکه سال جاری زائران می توانند از 10 محرم تا 30 صفر در قالب زائران اربعین بدون اخذ ویزا به عتبات عالیات سفر نمایند، اضافه نمود: افراد با ورود به سامانه سماح به نشانی https//:samah.haj.ir می توانند به صورت انفرادی یا گروهی ثبت نام نمایند که در ثبت نام گروهی نفر اول به عنوان سرگروه تلقی می گردد.

جانشین حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه افراد با پرداخت 25 هزار تومان در سامانه سماح می توانند از خدمات بیمه ای هم بهره ببرند، به مردم توصیه کرد افرادی که نمی توانند خودشان ثبت نام نمایند برای جلوگیری از کلاهبرداری برای ثبت نام در این سامانه به دفاتر تحت نظارت سازمان حج و زیارت در سراسر استان مراجعه و بدون پرداخت هیچ وجهی اطلاعات خود را ثبت نمایند.

او با اشاره به اینکه لینک سامانه سماح با نیروی انتظامی یکیست، بیان داشت: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، نیروی انتظامی موظف است با کنترل تردد ها و اطلاع رسانی به موقع صرفا اجازه عبور و مرور زائران از 10 محرم تا آخر صفر را برای افراد ثبت نام شده در سامانه سماح صادر نمایند؛ بنابراین، در این خصوص مقرر گشت لینک ارتباطی سامانه ناجا با سامانه سماح برقرار گردد.

مجد سقف غرامت بیمه ای را در غرامت فوت به هر علتی 40 میلیون تومان، فوت براساس حادثه را 200 میلیون تومان، نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه را 240 میلیون تومان، پرداخت هزینه های درمانی بستری بیمارستانی دراثر بیماری و یا حادثه را 27 میلیون و 500 هزار تومان، پرداخت هزینه های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی را 27 میلیون و 500 هزار تومان، بیان کرد.

او به مردم توصیه کرد : شماره گذرنامه را در سامانه سماح صحیح وارد نمایند و به علت بالا بودن آمار هر ساله سرقت در سفر خود از پول و اشیای قیمتی خود مراقب نمایند.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 247

به "ثبت نام 200 کرمانی برای اربعین حسینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام 200 کرمانی برای اربعین حسینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید