ثبت 5 هزار تخلف از سوی ناظران افتخاری سازمان حمایت

به گزارش مرجع مقالات، مدیرکل هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: دی ماه سال جاری تعداد هشت هزار و 569 مورد گزارش از ناظران افتخاری سراسر کشور دریافت شده که پنج هزار و 84 واحد صنفی متخلف شناخته شدند که سهم 61 درصدی داشتند.

ثبت 5 هزار تخلف از سوی ناظران افتخاری سازمان حمایت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران از سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان، مجید ارغنده پور ضمن تشریح سیاست ها و برنامه های اتخاد شده برای جذب ناظران افتخاری به منظور مشارکت های مردمی در نظارت بر بازار، شرح داد: توسعه طرح ناظران افتخاری بستری برای توسعه خود کنترلی در جامعه و افزایش بروز حساسیت هر یک از شهروندان نسبت به تخلف را فراهم می نماید.

این مقام مسوول گفت: ناظران افتخاری با دریافت آموزش هایی نسبت به انجام یک خرید قانونمند آگاهی بیشتری پیدا می نمایند و همین موضوع می تواند بسترهای وقوع تخلفات در جامعه را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی شرح داد: اجرای این برنامه موجب می گردد واحدهای صنفی و بنگاه های مالی در رویارویی با یک خریدار آگاه و آگاه به قوانین، امکان کمتری برای تخلف از خود نشان خواهند داد. ضمن اینکه انعکاس گزارش بازرس و رسیدگی سریع به آنها فضای تخلف در جامعه فراهم نخواهد شد.

ارغنده پور تاکید نمود: دی ماه سال جاری تعداد هشت هزار و 569 فقره گزارش از ناظران افتخاری سراسر کشور دریافت شده که پس از آنالیز های اجرا شده، هشت هزار و 353 مورد قابل پیگیری و از این تعداد پنج هزار و 84 فقره معادل 61 درصد متخلف شناخته شده است.

ارغنده پور افزود: تعداد، دو هزار و 460 فقره گزارش معادل 29 درصد، غیرمتخلف شناخته شده و همچنین 809 فقره معادل 10 درصد نیز به دلیل انجام مراحل دریافت نظر کارشناسی از نهادها و اتحادیه های ذیربط در دست آنالیز است.

به گفته وی، آمار 61 درصدی پرونده های متخلف از گزارش های ارسالی ناظران افتخاری دردی ماه سال جاری مهر تأییدی بر این ادعاست که این طرح، در زمینه نظارت و بازرسی می تواند همچون سایر شیوه های نظارتی اثربخش باشد، علاوه بر این طرح مزبور، با حضور داوطلبانه ناظران که از بین افراد عادی جامعه انتخاب شده اند، با کمترین هزینه ممکن، در حال اجرا است.

ارغنده پور گفت: این امکان برای متقاضیان همکاری در طرح ناظران فراهم شده تا با مراجعه به پورتال سازمان حمایت به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir و انتخاب استان محل سکونت، نسبت به تکمیل فرم شناسایی و دریافت کد رهگیری اقدام و پس از یک هفته از نتیجه آنالیز در پورتال آگاهی یابند.

این مقام مسوول درباره راه های ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات مالی نیز گفت: ناظر افتخاری با توجه به کدهای شناسایی تعریف می گردد و می تواند هنگام مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و غیره یا موارد مرتبط از سوی بعضی بنگاه های مالی، بوسیله سامانه تلفنی 124 ، اپلیکیشن آسان پرداخت آپ، سایت سازمان حمایت مصرف نمایند گان و فراوری نمایند گان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات، گزارش های خود را به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس نموده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدام های سازمان های صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1471

به "ثبت 5 هزار تخلف از سوی ناظران افتخاری سازمان حمایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 5 هزار تخلف از سوی ناظران افتخاری سازمان حمایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید