حفتر در کنفرانس بین المللی برلین درباره لیبی حاضر می شود

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی در ملاقات با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت، در کنفرانس برلین برای حل و فصل مسئله لیبی شرکت خواهد نمود.

حفتر در کنفرانس بین المللی برلین درباره لیبی حاضر می شود

با آلمان لحظه آخری از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

هایکو ماس امروز پنجشنبه در راستای کوشش برای تضمین آتش بس در لیبی به ملاقات حفتر رفت.

سفر ماس به لیبی پیش از انعقاد کنفرانس برلین صورت می گیرد که یکشنبه با هدف آنالیز راه های حل بحران لیبی و تضمین آتش بس برگزار می گردد. برلین از مقامات 11 کشور برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل آورده است که شامل آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین، ترکیه، ایتالیا، امارات، مصر، الجزایر، کنگو می گردد. فایز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی و خلیفه حفتر، فرمانده کل ارتش لیبی نیز از حاضران در این کنفرانس هستند.

سفر هایکو ماس به بنغازی دو روز پس از آن انجام می گردد که حفتر بدون امضای توافق مسکو را ترک کرد. نیروهای حفتر از آوریل حملاتشان را شروع نموده اند و برای تصرف طرابلس کوشش می نمایند و با نیروهای دولت وفاق ملی لیبی را که تحت حمایت سازمان ملل متحد است، می جنگند.

روسیه و ترکیه هفته گذشته آتش بسی را پیشنهاد دادند. فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و حفتر دوشنبه به مسکو رفتند تا مذاکراتی با دیپلمات ها و مقام های نظامی روسیه و ترکیه داشته باشند.

فائز السراج و حفتر مستقیما ملاقاتی انجام ندادند و پیش نویس سندی که جزئیات آتش بس پیشنهادی مورد نظر روسیه و ترکیه را داشت، آنالیز کردند. السراج پیش از ترک مسکو این پیش نویس را امضا کرد اما حفتر زمان بیشتری خواست و بدون امضای این پیش نویس از روسیه خارج شد.

هایکو ماس پیش از ترک برلین گفت: پیغام ما واضح است؛ هیچکس نمی تواند با اقدام نظامی این درگیری را ببرد. اکنون پنجره ای به سوی فضایی باز می گردد که این درگیری از نفوذ بین المللی رها گردد و پس از آن راهی برای فرایند سیاسی و مذاکرات بین لیبیایی تحت نظارت سازمان ملل متحد برقرار گردد. امیدوارم لیبیایی ها این فرصت را غنیمت شمرده و اینده لیبی را به دستان لیبیایی بازگردانند. این فرایند اکنون آمادگی برای یک آتش بس واقعی و مشارکت دو طرف در گفت وگوهای مورد نظر سازمان ملل متحد را می طلبد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 677

به "حفتر در کنفرانس بین المللی برلین درباره لیبی حاضر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفتر در کنفرانس بین المللی برلین درباره لیبی حاضر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید