سخت ترین زبان های جهان برای یادگیری کدامند؟

به گزارش مرجع مقالات، اگر بخت و اقبال با شما یار نبوده تا در خانواده ای دو زبانه باشید، یاد گرفتن یک زبان تازه می تواند برایتان چالش برانگیز باشد.

سخت ترین زبان های جهان برای یادگیری کدامند؟

هنگام یادگیری یک زبان نو، هیچ راهی وجود ندارد که حتی در ساختن ساده ترین جمله ها، فکر شما همه چیز را با هم اشتباه نکند. اما شما نباید تسلیم شوید؛ هرچند، یادگیری یک زبان نو هر چه سخت تر باشد، بیشتر قابل تقدیر است. فرض کنیم اگر شما در پی انتخاب زبانی برای یادگیری باشید، اطلاعات لازم را از کجا دریافت می کنید؟ شما در پی زبانی زیبا و کاربردی هستید که زیاد هم سخت نباشد، پس شاید این نقشه به شما یاری کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از دپارتمانی در ایالات متحده آمریکا (Foreign Service Institute(FSI، کاربر شبکه اینترنتی ردیت، یادگیری زبان های دنیا را از آسان ترین به سخت ترین طبقه بندی نموده است. این کاربر که فامی نام دارد، در ادامه یک نقشه از اروپا و دنیا (با رنگ های مختلف برای درک بیشتر) طراحی نموده و آن ها را در شبکه اجتماعی قرار داده است.

این اطلاعات به وسیله (FSI) و بر پایه تجربه سیاستمداران آمریکایی در یادگیری زبان های خارجی، به هنگام اعزام به خارج از کشور به دست آمده است. بر این اساس، نقشه ردیت معین می نماید که چقدر زمان ضروری است تا یک انگلیسی زبان بتواند خواندن و صحبت کردن را به طور کارآمد در یک زبان خارجی بیاموزد. این طبقه بندی از رده 1 (24 هفته/ 600 ساعت کلاسی) تا رده 5 (88 هفته/ 2200 ساعت کلاسی) تنظیم شده است.

البته یادگیری یک زبان خارجی به زبان مادری شما، توانایی های یادگیری، انگیزه، کیفیت نحوه آموزش و بعلاوه مقدار مهارتی که ضروری است به دست بیاورید، بستگی دارد. اگر شما می خواهید فقط یک نوشیدنی سفارش دهید، زمان زیادی برای یادگیری نیاز ندارید، اما اگر یک پروژه کاری را ارائه می دهید، قطعا باید زمان بیشتری به یادگیری اختصاص دهید.

فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و نروژی در رده 1، یا همان آسان ترین زبان ها برای یادگیری، قرار دارند. زبان آلمانی با (30 هفته/ 750 ساعت کلاسی) در رده 2 قرار می گیرد. کاربران ردیت حدس می زنند که دلیل این امر گرامر متفاوت این زبان در مقایسه با زبان های رومیایی (اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، ایتالیایی، رومانیایی و کاتالان) است.

فنلاندی و مجارستانی در رده 4 قرار گرفته اند و میانگین 44 هفته (1100 ساعت کلاسی) را برای کسب مهارت لازم دارند. زبان روسی و بیشتر زبان های خاورمیانه نیز در همین رده هستند.

زمان لازم جهت یادگیری زبان چینی، 88 هفته (2200 ساعت کلاسی) تخمین شده است و زبان ژاپنی با قرار گرفتن در رده 5، بیش از 88 هفته طول می کشد.

این دسته بندی برای کسانی است که قصد دارند علاوه بر انگلیسی، بر زبان دیگری نیز مسلط باشند. پس بهتر است دست به کار شویم.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1959

به "سخت ترین زبان های جهان برای یادگیری کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت ترین زبان های جهان برای یادگیری کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید