خبرنگاران المپیاد ورزش های مجازی دانشجویان علوم پزشکی آذر برگزار می گردد

به گزارش مرجع مقالات، تهران- خبرنگاران- رییس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت از برگزاری نخستین المپیاد بازی های فکری و ورزش های الکترونیک مجازی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در آذر 99 به مناسبت روز دانشجو اطلاع داد.

خبرنگاران المپیاد ورزش های مجازی دانشجویان علوم پزشکی آذر برگزار می گردد

به گزارش روز دوشنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد کوشکی گفت: رشته دومینو در 2 ماده (تاور سرعتی وتاپلینگ) انفرادی و به صورت آفلاین (ارسال فیلم) برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: همچنین شاهد برگزاری بازی های فکری در سه ماده (دوز دستوری، دوز سکه ای و اُتللو) به صورت آنلاین خواهیم بود. ضمن این که در این المپیاد، ورزش های الکترونیک در سه ماده فیفا 21، ای فوتبال 2021 و کلش رویال برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری این که تعداد سهمیه از هر دانشگاه در هر ماده یک نفر در بخش دختران و یک نفر دربخش پسران مجاز به شرکت است، گفت: در مجموع حداکثر 16 نفر دانشجو از هر دانشگاه می توانند در این مسابقات مشارکت نمایند.

رییس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت با بیان این که آیین نامه ها ودستور العمل های این بازی ها به دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شده است، بر لزوم مشارکت حداکثری دانشجویان علوم پزشکی در این رویداد ورزشی تاکید نمود.

کوشکی زمان شروع ثبت نام در این المپیاد را 16 آذر اظهار داشت که تا 19 آذر ادامه دارد.

رییس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت تاکید نمود: کوشش داریم با برگزاری هرچه مطلوب این المپیاد، دانشجویان علوم پزشکی را به سمت و سوی فعالیت در حیطه بازی های فکری و الکترونیکی ببریم و بدون شک مشارکت و فعالیت دانشجویان علوم پزشکی در این المپیاد مجازی و رقابت این عزیزان در زمینه بازی های فکری و الکترونیکی، به ارتقای سطح هوش آنها یاری شایانی می نماید.

وی اضافه کرد: ما سعی کردیم در این المپیاد مجازی، رشته هایی بگنجانیم که دارای ظرفیت بالا باشد و دانشجویان دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی با کمترین هزینه و امکانات، آن را انجام دهند.

کوشکی گفت: از آنجایی که دانشجویان علوم پزشکی به واسطه رشته تحصیلی، درگیر فعالیت های پزشکی و درمانی در بیمارستان ها هستند و فشردگی دروس آنها بالا است، از این رو احتیاج دارند در پاره ای از اوقات، به فعالیت های ورزشی بپردازند از این رو ما تصمیم گرفتیم با برگزاری این المپیاد به صورت مجازی، آنها را به سمت و سوی ورزش های فکری و الکترونیکی ترغیب کنیم تا ذهن آنها با برگزاری این مسابقات تقویت گردد.

وی ادامه داد: قطعا مشارکت و حضور دانشجویان علوم پزشکی در مسابقات فکری و الکترونیکی می تواند به تقویت هوش و ذهن آنها یاری کند.

کوشکی بر لزوم گسترش بازی های فکری و الکترونیکی در میان دانشجویان علوم پزشکی تاکید نمود و گفت: ضروری است تا دانشجویان علوم پزشکی به فعالیت های ورزشی و دور شدن از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی ترغیب شوند.

به گزارش خبرنگاران، برگزاری نخستین المپیاد بازی های فکری و ورزش های الکترونیک دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حالی به صورت مجازی برگزار می گردد که شیوع ویروس کرونا باعث شد پنجمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان علوم پزشکی نیز به صورت مجازی برگزار گردد.

این المپیاد که در چهار دوره پیشین خود به صورت حضوری و در اسفند ماه هر سال برگزار می شد سال جاری هم در اسفند ماه 99 با مرکزیت شهر ساری با تفاوت مجازی بودن، برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1296

به "خبرنگاران المپیاد ورزش های مجازی دانشجویان علوم پزشکی آذر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران المپیاد ورزش های مجازی دانشجویان علوم پزشکی آذر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید