خبرنگاران باران به 1630 هکتار از مزارع و باغ های باشت خسارت زد

به گزارش مرجع مقالات، گچساران - خبرنگاران - فرماندار باشت گفت: بارندگی های روزهای نهم و دهم فروردین به یکهزار 630 هکتار از باغستان ها و مزارع این شهرستان خسارت وارد نموده است.

خبرنگاران باران به 1630 هکتار از مزارع و باغ های باشت خسارت زد

جهت دریافت خدمات معماری ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

سید مسعود حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در بارندگی های اخیر 900 هکتار از باغستان های مرکبات باشت به علت ریزش شدید گل و لای آسیب جدی دیدند.

وی اعلام کرد: در این بارندگی 450 هکتار مزرعه گندم، 220 هکتار از مزارع جو و 60 هکتار مزرعه محصول دانه های روغنی کلزا در این شهرستان تخریب شد.

فرماندار باشت توضیح داد: در این بارندگی همچنین 40 هکتار از سیستم های آبیاری نوین به علت آبگرفتگی دچار خسارت های جدی شده است.

فرماندار باشت مطرح کرد: در بارندگی های روزهای اخیر به 10 کیلومتر جاده روستایی،20کیلومتر جاده بین مزارع،پنج کیلومتر از کانال های راهنمایی آب و 12 باب واحد مسکونی خسارات وارد شده است.

مسئول ایستگاه باران سنجی باشت گفت: در سامانه بارشی روزهای نهم و دهم فروردین 52 میلیمتر باران در شهر باشت،50 میلیمتر باران در شهر بوستان و 78 میلیمتر باران در منطقه آبدهگاه ثبت شده است.

امین چهره آزاد گفت: از ابتدای سال آبی جاری(اول مهر سال 1398) تا به امروز 582.5 میلیمتر باران بارید.

میزان میانگین بارندگی بلند مدت 25 ساله در این شهرستان 634میلیمتراست.

شهرستان 22 هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 749

به "خبرنگاران باران به 1630 هکتار از مزارع و باغ های باشت خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باران به 1630 هکتار از مزارع و باغ های باشت خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید