خبرنگاران تهران به یک هزار کیلومتر راستا دوچرخه سواری احتیاج دارد

به گزارش مرجع مقالات، تهران- خبرنگاران- مدیر واحد توسعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پایتخت به یک هزار کیلومتر جهت دوچرخه سواری احتیاج دارد در حالی که هم اینک طول این جهتها به 260 کیلومتر می رسد.

خبرنگاران تهران به یک هزار کیلومتر راستا دوچرخه سواری احتیاج دارد

یعقوب آزاده دل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، بیان کرد: تا انتها سال 1401 هدف ما توسعه این مسیرها به 550 کیلومتر است.

وی یادآوری کرد: هم اینک تعداد دوچرخه های بیدود در پایتخت یک هزار و 200 مورد می رسد.

وی اضافه نمود: دوچرخه اشتراکی در همه شهرها، نیازمند حمایت است و تا زمانی که حمایت نباشد، همه مدل های حمل و نقلی به صورت عمومی و اشتراکی، نیازمند حمایت یا دریافت یارانه است تا شهروندان نخواهند قیمت تمام شده سفر را بدهند.

آزاده دل یادآورشد: نه فقط در تهران، بلکه در دیگر شهرها نیز به طور معمول اتوبوس، تاکسی و مترو یارلنه می گیرند اما در برابر پرداخت یارانه به دوچرخه مقاومت وجود دارد و این در تهران هم جریان داشته است.

وی اظهارداشت: موضوع دیگری که مطرح است، به روز رسانی، تعمیر با تعویض دوچرخه های اشتراکی شرکت های مختلف است که از سویی رغبت مردم برای استفاده از آنها را کاهش می دهد و از سوی دیگر، تمایل شهرداری برای همکاری با آن شرکت از بین می رود.

مدیر واحد توسعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به چالش پیش روی اینگونه شرکت های اشتراکی اشاره نمود و گفت: در ابتدا این شرکت ها به علت نداشتن اطلاعات و شناخت کافی از شهر می اندیشند که به سرعت به سود کلان دست می یابند اما پس از مدتی با مسائل و چالش های جدیدی روبرو می شوند.

وی به شروع فعالیت شرکت بیدود در تهران اشاره و بیان کرد: این شرکت استارت آپی، خواستار حمایت مدیریت شهری نبود و فقط تقاضای مجوز داشت که با گذشت زمان و روبرو شدن با مسائل مالی و به صرفه نبودن فعالیت، حمایت محدود شهرداری را پذیرفت ولی این شرایط مالی با شیوع کرونا بار دیگر رو به وخامت گذاشت.

آزاده دل ادامه داد: با شیوع کرونا، شهروندان رغبت نمی کردند که از خانه خارج شوند و از دوچرخه استفاده نمایند و بار دیگر مسائل مالی برای این شرکت ایجاد شد.

مدیر واحد توسعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه نمود: شهرداری در این شرایط با خرید کارت اشتراکی و توزیع رایگان آن میان گروه های هدف برنامه توسعه دوچرخه سواری، به یاری آن شرکت رفت.

وی بیان کرد: در این مدت بارها فراخوان برگزاری مناقصه به منظور واگذاری دوچرخه های اشتراکی در تهران منتشر شد اما فقط شرکت بیدود در آن ثبت نام کرد.

آزاده دل تاکید نمود: هدف شهرداری در حمایت از شرکت بیدود به عنوان یک شرکت استارت آپی ارائه نماینده نخستین دوچرخه اشتراکی نسل چهل ایرانی، حمایت از نوع استارت آپ ها در بازار برای فعال ماندن آنها است.

به گفته وی شهرداری میخواهد که این شرکت ایرانی فعال بماند چون با خارج شدن این شرکت از بازار، فعالیت دوچرخه اشتراکی نیز خدشه دار می شد.

آزاده دل اضافه نمود: این سیستم نیازمند حمایت است و این حمایت باید از سوی شهرداری و دولت انجام گیرد و اگر اتفاق نیفتد این سیستم ها نمی توانند پای کار باشند.

مدیر واحد توسعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در پایتخت اشاره نمود و گفت: طی قرن های گذشته و با ورود خودرو، نگاه مدیران به شهرها، ایجاد فضایی برای تردد خودروها بود و این فرهنگ خودرو محوری در ذهن مسئولان و مردم نهادینه شده است.

وی یادآورشد: اصلاح این نگرش و راهنمایی ذهنیت مدیران به سمت استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل نیازمند زمان است.

آزاده دل اظهارداشت: افزایش گرایش شهروندان به دوچرخه سواری نیز به عنوان یک رویکرد استفاده از دوچرخه که می تواند آلودگی صوتی و هوا را کاهش دهد، باید مد نظر قرار گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1619

به "خبرنگاران تهران به یک هزار کیلومتر راستا دوچرخه سواری احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تهران به یک هزار کیلومتر راستا دوچرخه سواری احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید