کدام شهرهای ایران کمتر مورد توجه گردشگران خارجی هستند؟

به گزارش مرجع مقالات، گردشگران خارجی و حتی داخلی معمولاً به بازدید از تعداد محدودی شهر مشهور ایران بسنده می نمایند، در حالی که شهرهای مختلف ایران جاذبه های منحصربه فرد خود را دارند که نباید آن ها را از دست دهند.

کدام شهرهای ایران کمتر مورد توجه گردشگران خارجی هستند؟

گردشگران خارجی که برای اولین بار به ایران سفر می نمایند، اغلب به تماشا شهرهای اصفهان و شیراز می فرایند؛ به همین خاطر سایر شهرهای زیبا و تماشای ایران کمتر مورد توجه قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از این مقاصد گردشگری مجذوب نماینده را که کمتر مورد توجه گردشگران خارجی و حتی ایرانیان قرار می گیرند به شما معرفی کنیم تا آن ها را نیز در برنامه سفر خود یا مهمانان خارجی خود بگنجانید.

مشهد

بسیاری از گردشگران تصور می نمایند که مشهد فقط به آرامگاه امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان، خلاصه می شود؛ اما این همه ماجرا نیست. کاروانسرای عزیزالله اف یکی از جاهای تماشای مشهد است که در سال 1347 هجری قمری به همت حاج غلام حسین سالم مشهدی احداث شد و در تاریخ 10 مهر 1380 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. این کاروان سرا که در یکی از بازارهای معروف مشهد بنام عباس قلی خان واقع شده بود، مدت ها به عنوان محلی پررونق و نبض تپنده اقتصاد شهر شناخته می شد. این مکان تاریخی پایان به بازار فرش فروش ها تبدیل شد و بعد از آن نیز پای دیگر عمده فروشان به این مکان باز شد.

آرامگاه و موزه نادر شاه نیز از دیگر جاهای تماشای مشهد به شمار می رود که در سال 1342 خورشیدی به وسیله هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده است. ساختمان آرامگاه نادر شاه شامل قسمت مرکزی که محل تدفین نادرشاه است و دو تالار موزه می شود که یکی از آن ها موزه اسلحه دوره های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاه را نمایش می دهد. آرامگاه فردوسی نیز می تواند مقصد بعدی گردشگران باشد. مساحت کنونی مجموعه آرامگاه نزدیک به شش هکتار و دربردارنده باغ آرامگاه، استخر و تندیسی از فردوسی اثر ابوالحسن صدیقی در جلوی آن، بنای یادبود، ساختمان های اداری، کتابخانه، موزه و آرامگاه مهدی اخوان ثالث است. معماری داخلی بنا نیز شامل کاشی کاری ها، نقوش سنگی برجسته از داستان های شاهنامه و کتیبه هایی سنگی از سروده های فردوسی و دیگران است. اگر به نیشابور سفر کردید نیز می توانید به آرامگاه شاعر نامی ایرانی، خیام، بروید.

اگر می خواهید به مشهد سفر کنید، خبرنگاران انواع تورهای لحظه آخری مشهد را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با مقایسه قیمت، امکانات تورها و بعلاوه آژانس های برگزارنماینده، تور دلخواهتان را با هزینه کمتری رزرو کنید.

ماسوله

دهکده تاریخی و توریستی ماسوله، یکی از نقاط تاریخی، سرسبز و خوش آب وهوای شمال ایران با هوای مه آلود، تابستان های خنک و زمستان های پربرف است. این دهکده پلکانی حداقل هزار سال قدمت دارد و مناظری خیره نماینده و تاریخی غنی را پیشکش گردشگران می نماید. اینکه این خانه ها بسیار به هم نزدیک هستند و سقف هر خانه، حیاط خانه پایینی است، فضایی گرم و صمیمی در روستا ایجاد نموده است؛ اما تنها معماری مجذوب نماینده و بی نظیر ماسوله نیست که این دهکده پلکانی را میان گردشگران پرطرفدار نموده است؛ ماسوله مملو از کوهستان های مرتفع، جنگل، ییلاقات سرسبز و تماشای های مجذوب نماینده و شگفت انگیز است. اینجا محلی عالی برای اقامت در شب است و بعلاوه فرصتی ایدئال برای کوهنوردی در کوه های اطراف به شمار میرود.

اگر می خواهید برنامه ریزی بهتری برای سفر به ماسوله داشته باشید، توصیه می کنیم لیست کامل جاهای تماشای ماسوله را نیز در خبرنگاران ببینید و اطلاعات مربوط به آن ها را از جمله تصاویر، آدرس و شماره تماس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به دست آورید.

یزد

شهر یزد چیزی شبیه به یک داستان خیالی قدیمی است. خیابان های پرپیچ وخم، گنبدهای خیره نماینده با کاشی کاری های آبی، بادگیرها و تعداد زیادی خانه آجری از ویژگی های منحصربه فرد این شهر به شمار می فرایند. در این معماری بادگیر برای گرفتن جریان باد و خنک کردن فضای ساختمان به کار می رفته است. پیاده روی در خیابان های شهر یزد یکی از بهترین تفریحاتی است که می توانید در سفر به این شهر انجام دهید. اینجا منطقه ای غنی از فرهنگ است و خانه هایی مثل خانه لاری ها با درها، پنجره ها، ارسی ها و اتاق های آئینه کاری و نقاشی شده، یکی از نمونه های زیبا و عالی خانه های اعیانی قرن سیزدهم و دوران قاجار است. شهر یزد به دلیل معماری تاریخی ارزشمند و بافت سنتی دست نخورده اش در 18 تیرماه سال 1396 در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسید.

برای رفتن به این شهر زیبا و بازدید از جاهای تماشای یزد می توانید از میان لیست تورهای ده ها آژانس معتبر که به وسیله خبرنگاران تورهای خود را عرضه نموده اند، بهترین قیمت ها را مشاهده کنید تور یزد را با پایین ترین قیمت بخرید.

کاشان

شهر کاشان بین تهران و اصفهان و در حاشیه دشت کویر واقع شده است. کاشان مهد تمدن و فرهنگ سنتی ایران و مشهور به دارالمؤمنین است. این شهر دارای بیش از 7,500 سال قدمت شهرنشینی و یکی از زیباترین شهرهای ایران است. آداب و رسوم گلاب گیری و قالی شویان از مراسم های سنتی این شهر هستند که سالانه بازتماشامایندگان زیادی را به خود اختصاص می دهند. مراسم گلاب گیری معمولاً از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و مراسم قالی شویان در مهرماه هر سال در کاشان برگزار می شود.

خانه های تاریخی، بازار سرپوشیده فوق العاده زیبا و... باعث شد که حتی شاه عباس اصرار کند به جای اصفهان، او را در کاشان دفن نمایند. در طول دوران سلجوقی، کاشان به خاطر کاشی ، سفال و پارچه هایش مشهور شد. امروزه نیز این شهر قطب مهم فراوری فرش، منسوجات و گلاب به شمار میرود.

همواره می توانید بهترین آفرهای تور کاشان را در خبرنگاران پیدا کنید. تنوع فروشنده ها و پکیج های تور عرضه شده، به شما این اطمینان را می دهد تا بتوانید سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

بم

بَم یکی از شهرهای شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران است. این شهر بیابانی هزاران درخت خرما دارد که این محصول به دیگر استان های ایران ارسال می شود و خرمای بم معروف است. خیلی از افراد شاید شهر بم را به واسطه زلزله سال 1382 بشناسند که منجر به کشته شدن 26 هزار نفر در این شهر شد. بم بعد از زلزله بازسازی شده است و یک بازار ضد زلزله دارد.

اینجا یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است، به طوری که حتی در شاهنامه فردوسی و کتاب کارنامک اردشیر بابکان، ردپای بم دیده می شود. ارگ بم، بزرگ ترین بنای خشتی دنیا در این شهر واقع شده است و گردشگران زیادی برای بازدید از این بنا به ایران می آیند. از جاهای تماشای بم می توان به رودخانه آدوری، منطقه ییلاقی دهبکری، کوه برفو، کوه بی سوخته، روستای خواجه عسکر و آبشار تنگ تاهران اشاره نمود.

قم

شهر قم بعد از مشهد، دومین شهر مذهبی ایران به شمار می رود که دلیل آن هم به وجود آرامگاه حضرت معصومه (س) در این شهر برمی شود. جمعیت قم از بعد از انقلاب چند برابر شده است و یکی از شهرهای ایران با سریع ترین رشد شهری محسوب می شود. این شهر در شاه راه مواصلاتی و حمل و نقل ایران واقع شده و از یک سو رابط بین استان های صنعتی ایران با تهران و از سویی دیگر رابط استان ها و شهرهای جنوبی ایران با استان ها و شهرهای شمالی است. قیام ها و شورش های پیاپی مردم قم باعث شده تا این شهر در طول تاریخ بارها به وسیله حاکمان و فرمانروایان ویران شده و از نو آباد شود. از جاهای تماشای قم می توان به مدرسه غیاثیه، مسجد جمکران، مسجد جامع قم و مدرسه دنیاگیرخان، آرامگاه فتحعلی شاه قاجار، باغ گنبد سبز، مقبره خواجه علی صفی، خانه تاریخی یزدان پناه، موزه آستانه مقدسه و موزه هنرهای سنتی قم اشاره نمود.

جزیره کیش

کیش جزیره زیبای ایران در خلیج فارس است که در سال های اخیر کوشش های زیادی برای تبدیل آن به قطب گردشگری اجرا شده است. گردشگران خارجی برای سفر به کیش نیازی به اخذ ویزا ندارند و این یکی از دلایلی است که سفر به کیش را مجذوب نماینده می نماید. این جزیره را روزی به خاطر مرواریدهایش می شناختند و حتی مارکو پولو نیز به آن اشاره نموده بود. سواحل و مراکز خرید متعدد از نقاط گردشگری این جزیره هستند و بعضی از ایرانی ها در تعطیلات زمستانی خود را به این محل می رسانند که در این ایام آب و هوای مناسب و خنکی دارد. علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران است، پارک های ساحلی و تفریحی مانند تم پارک آبی اوشن، پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم شهر زیرزمینی کاریز، کلبه هور، کشتی های تفریحی و بعلاوه کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر جاهای تماشای کیش هستند.

ما در خبرنگاران به شما یاری می کنیم تا بتوانید بهترین آفرهای تور کیش را برای سفرتان در هر فصلی از سال پیدا و بخرید. تنوع پکیج ها و تورها از فروشنده های مختلف به شما یاری می نماید به آسانی بتوانید تور دلخواه تان را با قیمت مناسب تهیه کنید.

از قلم نیاندازید که خبرنگاران علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری مقاصد داخلی و خارجی و معرفی رستوران ها و راهنمای سفر، به معرفی بهترین تورهای مسافرتی نیز پرداخته است. اگر تمایل دارید که سفری برنامه ریزی شده و راحت داشته باشید، می توانید تور ایرانگردی را در خبرنگاران به سادگی جستجو کنید، از میان لیست تورهای ده ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید و در نهایت مقرون به صرفه ترین تور به مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

منبع: کجارو / fa.wikipedia.org / کجارو / theculturetrip.com / mashhadenc.ir
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1983

به "کدام شهرهای ایران کمتر مورد توجه گردشگران خارجی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهرهای ایران کمتر مورد توجه گردشگران خارجی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید