درخواست ردیت از مایکروسافت برای پرداخت هزینه استفاده از داده ها در هوش مصنوعی

به گزارش مرجع مقالات، مایکروسافت برای استفاده از داده های ردیت در موتورهای جستجوی خود باید هزینه پرداخت کند. این موضوع در مصاحبه ای نو با مدیرعامل ردیت، استیو هافمَن (Steve Huffman)، در وب سایت The Verge مطرح شده . هافمن اعلام کرد که اگر مایکروسافت بخواهد مجدداً از داده های ردیت برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود استفاده کند، باید مانند گوگل هزینه پرداخت کند.

درخواست ردیت از مایکروسافت برای پرداخت هزینه استفاده از داده ها در هوش مصنوعی

درخواست پرداخت برای استفاده از داده های ردیت

بدون این توافقات، ردیت کنترلی بر نحوه نمایش داده های خود و استفاده از آن ها ندارد. هافمَن شرح داد که این مسئله آن ها را در موقعیتی قرار داده که مجبور به مسدود کردن شرکت هایی شوند که حاضر به مذاکره در خصوص استفاده از داده های ردیت نیستند. وی به شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت اشاره نمود که از داده های ردیت برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود استفاده نموده اند.

مسدود کردن موتورهای جستجو به علت آموزش هوش مصنوعی

هفته گذشته، 404 Media گزارش داد که ردیت موتورهای جستجویی مانند مایکروسافت بینگ و داک داک گو (DuckDuckGo) را از دسترسی به پلتفرم خود و ایندکس کردن صفحاتش محروم نموده است. در نتیجه، پست های نو ردیت دیگر در نتایج جستجوی بینگ یا داک داک گو نمایش داده نمی شوند.

توافقات ردیت با گوگل و OpenAI

تنها موتور جستجویی که همچنان پست های ردیت را نمایش می دهد، گوگل است که به علت توافق 60 میلیون دلاری با ردیت، مجاز به استفاده از داده های ردیت برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود شده است. ردیت بعلاوه توافقی با OpenAI دارد که به این شرکت اجازه می دهد پست های ردیت را در نتایج جستجوی محصول نو خود، SearchGPT، نمایش دهد.

مسدود کردن مایکروسافت و دیگر شرکت های هوش مصنوعی

هافمن به طور خاص از مایکروسافت و شرکت های هوش مصنوعی آنتروپیک (Anthropic) و پرپلکسی تی (Perplexity) به عنوان نمونه هایی از شرکت هایی که ردیت آن ها را به علت عدم مذاکره مسدود نموده است، نام برد. وی بعلاوه اشاره نمود که مسدود کردن این شرکت ها دردسر بزرگی بود، اما ضروری به نظر می رسید، به خصوص با توجه به اظهارات مدیرعامل هوش مصنوعی مایکروسافت، مصطفی سلیمان (Mustafa Suleyman)، که داده های عمومی وب را به فری ور (freeware) تشبیه نموده بود و معتقد بود که برای آموزش مدل های هوش مصنوعی آزاد است.

نگرانی های ردیت درباره استفاده از داده ها

ردیت به درستی نگران استفاده از داده هایش به وسیله شرکت های هوش مصنوعی بدون ارائه جبران خسارت است. با این حال، ناپدید شدن محتوای ردیت از موتورهای جستجو نیز پیامدهای ناگواری دارد و آینده اینترنت را تحت تأثیر قرار می دهد. به نظر می رسد این ها پیامدهای تبدیل شدن شرکت های موتور جستجو به شرکت های هوش مصنوعی است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 مرداد 1403 بروزرسانی: 12 مرداد 1403 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2304

به "درخواست ردیت از مایکروسافت برای پرداخت هزینه استفاده از داده ها در هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ردیت از مایکروسافت برای پرداخت هزینه استفاده از داده ها در هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید