طراحی سایت: سایتتون رو آنلاین بسازید!

به گزارش مرجع مقالات، برای ساخت سایت، راه های جدیدی وجود دارند که ارزش امتحان کردن رو دارند؛ یکی از برترین این راه ها، استفاده از یک سایت ساز و فروشگاه ساز معتبر و البته مناسب برای ایرانیان است!

طراحی سایت: سایتتون رو آنلاین بسازید!

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

.

استفاده کردن از سایت سازهای آنلاین داخلی و خارجی، برای بسیاری از کاربران، مجذوب کننده و مقرون به صرفه است. با بهره مندی از سایت ساز می توانید سایت خود را به صورت کاملاً رایگان یا با پرداخت هزینه ای اندک و در کمترین زمان راه اندازی نمائید. سایت سازها، معمولاً از تنوع قالب های بسیار زیادی برخوردار هستند که این موضوع می تواند سلیقه ها و کسب و کارهای مختلف را پوشش دهد.

سوالی که در این خصوص پیش می آید این است که کدام یک از سایت سازها مناسب شما خواهند بود؟ ممکن است شما سایت سازی را انتخاب کنید که تنوع قالب زیادی داشته اما امکانات و ابزارهای کمتری را در اختیارتان قرار می دهند. بعلاوه، این احتمال وجود دارد که سرعت بارگذاری پائین سایت، مسائلی را برای شما فراهم کند.

با در نظر گرفتن مواردی که عنوان کردیم، قصد داریم چند مورد از معروف ترین، محبوب ترین و قوی ترین ابزارهای سایت ساز خارجی و داخلی را به شما معرفی کنیم. با شناخت پلتفرم های مختلفی که در این حوزه فعالیت دارند، می توانید ابزار مناسب کسب وکارتان را راحت تر و دقیق تر انتخاب نمائید.

برترین سایت سازهای رایگان دنیای

وردپرس؛ محبوب ترین سایت ساز

وردپرس در ابتدای کار خود، تنها یک سیستم ارائه خدمات وبلاگ بود که امکانات متنوع خوبی را در اختیار کاربران و وبلاگنویسان قرار می داد. بعد از آن، این پلتفرم به صورت یک CMS یا نرم افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت ها، دامنه های فعالیت خود را گسترده تر کرد. با توجه به فراوانی افزونه های وردپرس، تقریباً هر کس با هر سلیقه ای که دارد، می تواند از سایت های وردپرسی استفاده کند. در حال حاضر، وردپرس، معروف ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت سایت و وبلاگ در دنیا است.

از بزرگترین معایبی که سیستم سایت ساز وردپرس و بسیاری دیگر از سایت سازهای خارجی برای ایرانیان دارد، عدم پشتیبانی اختصاصی از زبان فارسی است. در صورتی که دانش فنی لازم برای توسعه سایت را نداشته باشید، ممکن است محدودیت هایی که این پلتفرم ها دارند، شما را با مسائل زیادی روبرو کنند.

جوملا؛ برترین سیستم مدیریت محتوا

جوملا، سیستم مدیریت محتوای وب است که انتشار و مدیریت مطالب را بسیار آسان نموده است. امکانات گسترده ای که این پلتفرم دارد، مزیت های ارزشمندی را ایجاد نموده که با استفاده از آن می توان سایت ها و سامانه های تحت وب قدرتمندی را به وجود آورد. جوملا در بین CMSهای دنیا از نقطه نظر محبوبیت، رتبه دوم را کسب نموده است. گرافیک این پلتفرم بسیار حرفه ای و سطح بالاست.

یکی از مسائل استفاده از جوملا این است که تا زمانی که از پلن های پولی و محصولات آن استفاده نکنید، پشتیبانی تخصصی و فنی آن را نخواهید داشت. این موضوع، به خصوص برای ایرانیان که محدودیت های زیادی در انجام پرداخت های بین المللی دارند، می تواند مسائلی را ایجاد کند. بعلاوه که کار کردن با جوملا در مقایسه با وردپرس، پیچیدگی های بیشتری نیز دارد.

وبز؛ سایت ساز رایگان برای حرفه ای ها

وبز (webs)، یک ابزار ساخت سایت به صورت کاملاً رایگان است که ابزارها و امکانات فوق العاده ای را به کاربران ارائه می دهد. وبز، تعداد بسیار زیادی قالب وب سایت دارد که به شما این امکان را می دهد که حرفه و شغل تان را بهتر معرفی کنید. بخش رایگان این پلتفرم، نیم گیگ فضا و 40 گیگابایت پهنای باند ماهیانه ارائه می نماید؛ اما برای استفاده از پلن های حرفه ای آن ضروری است که حداقل 3 دلار در ماه بابت سرویس های آن پرداخت نمائید. بعلاوه، ممکن است تبلیغاتی که در حین استفاده از پلن های رایگان آن در سایت تان به نمایش درمی آید، نیز باعث آزارتان گردد.

ویکس؛ از برترین های سایت ساز آنلاین

ویکس، یک ابزار ساده برای طراحی سایت های حرفه ای به صورت آنلاین و در عرض چند دقیقه است. ساختن وب سایت به وسیله این ابزار به شما این امکان را خواهد داد که وب سایت تان را بر اساس احتیاجهای شخصی و مقاصد تعیین خود طراحی و تنظیم نمائید. برای بهره مندی از این پلتفرم، احتیاج به حتی یک خط کدنویسی نخواهید داشت. بعلاوه که امکانات این ابزار نیز به صورت کاملاً رایگان ارائه می گردد. هرچند برای بهره مندی از پلن های پیشرفته تر این سیستم ضروری است که مبلغی معادل حداقل 16 دلار در ماه را پرداخت کنید.

Jigsy؛ برترین ابزار دراگ اند دراپ رایگان

ابزارهایی که با استفاده از سیستم های دراگ اند دراپ کار می کنند، در بین کاربران از محبوبیت فوق العاده ای بهره مند هستند. به وسیله این ابزارها می توانید به راحتی، المان های HTML را در صفحه جابجا نموده و وب سایت خود را طراحی و تنظیم نمائید. این سرویس ، بعلاوه، دارای قالب های سازگار با موبایل است که امکان ایجاد تغییرات متنوع در آن وجود دارد. بعلاوه، این ابزار دارای بخش بانک تصاویر نیز می باشد که می توانید در بخش های مختلف سایت از آن ها بهره ببرید. این ابزار، یکی از سیستم های قوی و بسیار پربازده و مفید در طراحی آنلاین سایت است.

Google Sites؛ ساده و رایگان به وسیله گوگل!

این ابزار، همانطور که از نامش پیداست، سرویسی است که به وسیله شرکت گوگل برای طراحی سایت ارائه می گردد. از آنجا که گوگل، تمام تنظیمات مورد احتیاج برای ایندکس شدن در موتورهای جستجو را فراهم می نماید، استفاده از این سرویس می تواند سرعت رشد شما در بین دیگر سایت ها را به خوبی افزایش دهد.

اگر یک توسعه دهنده محتوا هستید که می خواهید با سرعتی زیاد به نشر آن ها بپردازید، پیشنهاد می کنیم استفاده از این ابزار را در زمره اولین اولویت های خود قرار دهید. هرچند که این سرویس، معمولاً قالب های گرافیکی ساده و پیش پا افتاده ای دارد که ممکن است با هر سلیقه و هدفی جور نباشد.

موضوعی که برای ایرانیان وجود دارد، این است که گوگل، از جمله شرکت هایی است که با اعمال تحریم ها، کاربران ایرانی را با محدودیت های بسیاری روبرو نموده است. به همین علت، این احتمال که با رشد سایت و کسب عایدی از آن، این محدودیت ها باعث مسدود شدن سایت تان گردد، زیاد خواهد بود. از این رو، ضروری است که با احتیاط در این زمینه عمل کنید.

همه سایت سازهای فوق، دو ایراد مشترک دارند!

اولین نکته ای که در خصوص استفاده از سایت سازها وجود دارد، این است که هیچ سایت سازی، به صورت رایگان، همه امکانات خود را در اختیارتان نمی گذارد. از این رو، برای تجهیز کردن سایت به ابزارها و امکانات بیشتر و البته ضروری، ضروری است که محصولات و پلن های ویژه آن ها را بخرید. از طرفی، وجود محدودیت هایی که برای پرداخت اینترنتی وجود دارد، از مسائلی است که می تواند کاربران ایرانی را دچار مشکل کند.

بعلاوه، با وجود اینکه طراحی سایت با ابزارهای آنلاین، معمولاً احتیاجی به دانش تخصصی خاصی ندارند، اما برای توسعه، حفظ و نگهداری از آن ها ضروری است با پلتفرم و ساختار کدنویسی آن ها آشنایی داشت. هرچند که آشنایان به وردپرس و جوملا در ایران کم نیستند، اما در خصوص بسیاری از سایت سازهای دیگر این موضوع صدق نمی نماید.

از طرف دیگر، عدم پشتیبانی تخصصی این پلتفرم ها از زبان فارسی نیز مشکل اساسی و مهمی است که باید برای آن چاره ای اندیشید. شاید برترین راه چاره برای رسیدن به یک بستر امن و مطمئن برای طراحی آنلاین سایت این باشد که...

از سایت سازهای داخلی و بومی استفاده کنیم!

با در نظر گرفتن این موضوع، خوب است بدانیم که در سال های اخیر، سایت سازهای آنلاین داخلی نیز توانسته اند به خوبی با استانداردهای دنیای همسو و همگام شوند. خوب است در ادامه این مقاله، به آشنایی بیشتر با یکی از این ابزارهای سایت ساز آنلاین ایرانی بپردازیم.

سایت ساز و فروشگاه ساز رایو؛ یک ابزار داخلی همه فن حریف!

سایت ساز آنلاین رایو با امکانات و قابلیت های گسترده ای که برای ساخت سایت و فروشگاه به وجود آورده، تامین کننده احتیاج و برآورنده اهداف مختلفی است که کاربران دنبال می کنند. از دوران شیوع کرونا به بعد و با جدی تر شدن انگیزه ها برای توسعه دورکاری، آرمان و اهداف سایت ساز رایو نیز در این راستا قوی تر شدند.

از آن جا که تعطیلی ها و محدودیت هایی که در رفت و آمدها به وجود آمده اند، زمینه ساز زیان و شکست کسب وکارها شده است، شرکت رایو بر آن شد تا با ارائه تخفیف 70 درصد به مشتریان، راه را برای اتصال آن ها به فضای آنلاین و استفاده از فروشگاه سازها هموارتر نماید.

ویژگی هایی که رایو برای طراحی سایت دارد:

یکی از مهم ترین مزیت هایی که سایت ساز رایو دارد، ارائه هاست و پهنای باند نامحدود است. با وجود این، دغدغه ای که برای توسعه سایت احساس می گردد دیگر وجود نخواهد داشت. اهمیت این موضوع زمانی احساس می گردد که قصد راه اندازی سایت های بزرگ و شلوغ همانند فروشگاه های آنلاین داشته باشید. قرارگیری حجم زیاد محتوا و محصولات در سایت و افزایش بازدید کنندگان می تواند به سادگی باعث کاهش سرعت سایت و پر شدن فضای آن گردد. در این مواقع، هزینه های جانبی برای صاحبان سایت ها ایجاد خواهد شد.

از دیگر قابلیت های سایت ساز و فروشگاه ساز آنلاین رایو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ساخت سایت و فروشگاه آنلاین بدون احتیاج به دانش برنامه نویسی
  • طراحی سایت به زبان های مختلف (فارسی، ترکی، عربی، آلمانی، فرانسوی، انگلیسی)
  • دسترسی به فضای هاست به صورت نامحدود
  • ارائه فایل های آموزشی ویدئویی
  • طراحی سایت تک صفحه ای یا چند صفحه ای
  • حریم خصوصی و امنیت بالا
  • ارائه یک دامنه .ir رایگان
  • قابلیت اتصال سایت به صفحه اینستاگرام
  • امکان طراحی و پیاده سازی وب سایت های داینامیک
  • امکان تغییر قالب بعد از ساخت سایت
  • بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو
  • نمایش آمار بازدیدکنندگان
  • اتصال به درگاه های پرداخت
  • و ده ها امکان دیگر!

سایت ساز و فروشگاه ساز آنلاین رایو در کنار دیگر ابزارهای داخلی، توانسته به خوبی احتیاجهای کاربران ایرانی را مرتفع نماید. بعلاوه که منوهای فارسی و پشتیبانی 24 ساعته و قوی آن ها باعث شده که کاربران، با امنیت خاطر و تسلط بیشتر اقدام به ساخت سایت خود کنند. عموماً این ابزارها، سیستم های دراگ اند دراپ قوی و حرفه ای نیز داشته و این موضوع می تواند در سادگی و سهولت طراحی سایت، تاثیراتی مطلوب داشته باشند. پس اگر مایلید تا کمتر از چند ساعت، یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی حرفه ای داشته باشید، هم اکنون اقدام کنید!

منبع: کجارو
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1940

به "طراحی سایت: سایتتون رو آنلاین بسازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: سایتتون رو آنلاین بسازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید