در جنگل راش پای خورشید به زمین نمی رسد

به گزارش مرجع مقالات، جنگل نوردی در هر فصل می تواند جذابیت ای خود را داشته باشد. تابستان و سبزی بیکران جنگل یا پاییز و هزار رنگی چشم نوازش، زمستان و بهار هم لطف خود را دارند. جنگل ها را گاهی با عنوان پوشش گیاهی غالبشان نامگذاری می کنند. جنگل راش در سوادکوه مازندران یکی از این جنگل هاست که به دلیل وجود درختان بیشمار راش در آن به این نام معروف است. جنگلی در روستای سنگده و در دامنه جنگلی قله خرونرو که درختان سر به فلک کشیده راش در آن جلوه خاصی به این بخش از مازندران بخشیده اند. جنگل راش یکی از با ارزش ترین مناطق و یکی از بخش های جنگل های هیرکانی بوده که در شمال ایران قرار گرفته است. علاوه بر درخت راش در این جنگ گونه های دیگر هم رشد می کنند از جمله درختان افرا، سردار یا سرخدار، ملج و توسکا، اما اکثریت با درختان راش است.

در جنگل راش پای خورشید به زمین نمی رسد

درختان بلند قامت در کنار هم با برگ هایی بسیار باعث شده اند تا فضای جنگل تصویری مبهم از آسمان داشته باشد. جایی که شعاع خورشید در میان درختان می شکند و مجال رسیدن به زمین را پیدا نمی کند. مه صبحگاهی در میان درختان این جنگل بر زیبایی چشم اندازها و رویایی تر شدن فضای آن کمک می کند. در این جنگل چند رودخانه پر آب هم جریان دارند که فضای مطلوبی را بر گذراندن یک نیم روز به یاد ماندنی ایجاد کرده است.

در زندگی شهر نشینی بیش از آنکه نام راش را به عنوان درختی زیبا و بلند قامت بشنویم، نامش را در کنار محصولات چوبی مثل میز و صندلی و کمد می شنویم. درخت راش نوعی چوب نسبتا مرغوب دارد که علاوه بر تولید مصنوعات چوبی در صنعت ساختمان و طراحی داخلی بناها هم مورد استفاده قرار می گیرد. همین بهانه ای است برای آنکه هر روز قاچاقچیان چوب لرزه بر تن جنگل های زیبایی مثل جنگل راش بیاندازند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 276

به "در جنگل راش پای خورشید به زمین نمی رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جنگل راش پای خورشید به زمین نمی رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید