رئیس فدراسیون شطرنج: بین فدراسیون ها در سال 97 خوب عمل کردیم

به گزارش مرجع مقالات، رییس فدراسیون شطرنج گفت: مسابقات جام کارون از نظر کیفی و کمی نسبت به سال گذشته در سطح بهتری برگزار گردید.

رئیس فدراسیون شطرنج: بین فدراسیون ها در سال 97 خوب عمل کردیم

مهرداد پهلوان زاده در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد برگزاری ششمین دوره مسابقات بین المللی جام کارون در اهواز، اظهار کرد: پس از وقفه ای که در برگزاری این رقابت ها داشتیم، سال جاری برای دومین سال متوالی این مسابقات را در اهواز برگزار کردیم که از نظر کیفی و کمی نسبت به سال گذشته در سطح بهتری برگزار گشت. سال گذشته نزدیک به 200 نفر در این رویداد حضور داشتند و سال جاری بیش از 300 نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی اعلام کرد: در جام کارون سال جاری چند بازیکن ایرانی پیروز به کسب نُرم شدند و فکر می کنم با برگزاری چنین مسابقاتی نسل جوان و نوجوانی که در این راه قدم گذاشتند، بتوانند راه شان را بهتر و سریع تر پیدا نمایند و به پله های پیشرفت نیز نزدیک تر شوند.

رئیس فدراسیون شطرنج در مورد وضعیت تیم ملی نیز مطرح نمود: چهار نفر اصلی تیم ملی برای حضور در مسابقات دنیای تعیین هستند و کمی صحبت در مورد نفر پنجم بود که با توجه به این که اختلاف سطح بسیاری بین نفر پنجم و چهار نفر اصلی وجود دارد، اصولاً احتمالاً این که بازی به نفر پنجم برسد، بسیار کم است. به هر حال نظر سرمربی و کمیته فنی این بود که آقای احسان قائم مقامی بهتر است و تجربه او می تواند در این رویداد دنیای به ما یاری کند.

وی اضافه نمود: مسابقات دنیای به صورتی است که بازیکنان ما حتی اگر در هر بازی به تساوی هم برسند برای ما یک برد محسوب می گردد زیرا از نظر ریتینگ، تیم ایران بین 10 کشور برتر دنیا در مکان هشتم واقع شده است. به هر حال نظر سرمربی تیم ملی این بود که آقای قائم مقامی به خاطر سبک بسته ای که بازی می نماید، احتمال دریافت کسب تساوی آن بیشتر است و به همین دلیل نیز او برای رقابت های دنیای در ترکیب تیم ملی نهاده شد، البته قرار است آقای غلامی را هم برای کسب تجربه همراه تیم داشته باشیم.

پهلوان زاده اعلام کرد: قبلاً گفته بودم که شطرنج ایران در راستا پیشرفت نهاده شده است که با توجه به نتایج حاصل شده، این موضوع درست بوده است. فدراسیون شطرنج راستا رو به رشدی را طی می نماید و مقام هایی که از سال گذشته تاکنون کسب نموده ایم، نسبت به تمام سال های قبل بی نظیر بوده است. فکر می کنم فدراسیون شطرنج در بین فدراسیون های ورزشی در سال 97 خیلی خوب عمل نموده است و می توانیم به تداوم این روند نیز امیدوار باشیم.

وی مطرح نمود: یکی از عمده ترین دلایلی که مرتباً در حال پیشرفت هستیم، این است که مسابقات و فعالیت های زیادی داریم و تا زمانی که بتوانیم کارمان را به همین شیوه پیش ببریم، فکر می کنم پیشرفت نیز ادامه خواهد داشت. فعلاً شطرنج بازان ما در حال پیشرفت هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 119

به "رئیس فدراسیون شطرنج: بین فدراسیون ها در سال 97 خوب عمل کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس فدراسیون شطرنج: بین فدراسیون ها در سال 97 خوب عمل کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید