رباتی که زیرآب شنا می نماید

به گزارش مرجع مقالات، در طول سال ها محققان دانشگاه کارنگی ملون، ربات مار معروف خود را ارتقاء داده اند تا به او توانایی انجام کارهایی مانند صعود به تپه های شنی و دریافت اشیاء را بدهند. اخیرا نیز ربات ارتقاء یافته آنها می تواند در زیر آب شنا کند.

رباتی که زیرآب شنا می نماید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، کار بر روی ربات مار سخت ماژولار زیر آب (HUMRS) در ژوئیه سال 2020 شروع شد.محققان آزمایشگاه رباتیک دانشگاه با تطبیق ماژول های مقاوم در برابر آب کاری کردند که این ربات بتواند در شرایط سخت نیز کار کند.

سپس آنها یک سری توربین و پیشران به ربات اضافه کردند تا بتواند در زیر آب حرکت کند. کار بر روی این پروژه به سرعت انجام شد و ربات HUMRS توانست برای اولین بار در استخر این دانشگاه شنا کند.

انستیتوی فراوری پیشرفته رباتیک (ARM) حامی اقتصادی آخرین نسخه ارتقاء یافته این ربات بود.

محققان آزمایشگاه رباتیک پیش بینی می نمایند سازمان هایی مانند نیروی دریایی ایالات متحده از این ربات برای آنالیز کشتی ها و زیردریایی هایی که از بندر دور هستند، استفاده نمایند.

اندازه کوچک و انعطاف پذیری HUMRS همچنین نشان دهنده آن است که این ربات می تواند به مناطقی مانند لوله ها که رفتن به آنجا برای دیگر ابزارها مشکل است، برود. علاوه بر کاربرد نظامی، همچنین می توان از آن در کارهایی مانند بازرسی لوله ها، تانک ها و دکل های دریایی استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1575

به "رباتی که زیرآب شنا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که زیرآب شنا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید