حقایقی درباره دومین نویسنده مشهور بریتانیا ، از ترک تحصیل تا رقابت با رولینگ

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران به نقل از منتال فلوس، تری پرچت نویسنده مشهور انگلیسی در کشورش به خاطر نوشتن داستان های علمی تخیلی شناخته شده است ولی بعد از نوشتن کتاب مجموعه داستان های جهان صفحه در بسیاری از کشورهای جهان شناخته شد. پرچت که سال 2015 و پس از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری آلزایمر از جهان رفت، در طول عمر 66 ساله خود بیش از 70 رمان نوشت که بیشتر آنها در فضای خیالی جهان صفحه روایت شده اند.

حقایقی درباره دومین نویسنده مشهور بریتانیا ، از ترک تحصیل تا رقابت با رولینگ

کتاب های پرچت بیش از 75 میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته است. او پس از انتشار اولین رمان دنیا صفحه به یکی از محبوب ترین نویسندگان انگلستان تبدیل شد. این رمان که رنگ جادو نام داشت، در سال 1983 به چاپ رسید. چهلمین رمان از همین مجموعه هم با عنوان پرورش بخار منتشر شد.

اولین رمان پرچت در سال 1971 منتشر شد و در پنجاهمین سالگرد انتشار اولین رمانش حقایقی درباره این نویسنده مشهور انگلیسی ذکر شده است که ممکن است تا به امروز نشنیده باشید:

در 14 سالگی اولین داستانش را منتشر کرد: پرچت اولین داستانش را در قالب داستان کوتاه با عنوان رقبای تجاری نوشت که در ژانر فانتزی بود. او هنوز در مدرسه تحصیل می کرد و 13 سال داشت که توانست این داستان دوصفحه ای را در مجله مدرسه منتشر کرد و یک سال بعد از آن نیز توانست آن را در مجله ساینس چاپ کند.

به خاطر نویسندگی ترک تحصیل کرد: به خاطر علاقه به نوشتن و شغل تمام وقت نویسندگی مدرسه را رها کرد و در نامه ای که به مسئول روزنامه نوشت به عنوان روزنامه نگار تمام وقت مشغول کار شد. او در مدرسه خشنود نبود و بلافاصله در مصاحبه کاری اش قبول شد و والدینش را قانع کرد که در سن 17سالگی مدرسه را ترک کند. او در سپتامبر 1965 در روزنامه باکس فری پرس آغاز به کار کرد.

اولین رمانش را بعد از ترک مدرسه نوشت: اولین روزهای کاری پرچت در روزنامه محلی مصادف با نوشتن اولین رمانش با عنوان مردُم فَرش بود. در همان روزهای اول شغل روزنامه نگاری، ستونی به نام دایره بچه ها را اداره می کرد. او داستان هایی فانتزی برای بچه ها می نوشت ولی همزمان روی اولین رمانش کار می کرد. در واقع ایده نوشتن داستان مردُم فَرش در روزهای مدرسه به فکر پرچت رسیده بود.

اولین های تئوری اخبار جعلی و نظریه توطئه: در مصاحبه ای با بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت گفته بود که از بروز و ظهور اخبار جعلی در اینترنت نگران است. گیتس به نگرانی پرچت اعتنایی نکرد ولی چند سال بعد این پدیده به مسئله ای جدی در فضای مجازی تبدیل شد.

دومین نویسنده پرفروش سال 2003: در سال 2003 آماری منتشر شد که طبق آن، رمان های جلد سخت پرچت پس از آثار رولینگ 6 درصدی، 3.4 درصد سهم بازار را در اختیار داشتند. در همان آمار، رمان های جلد کاغذی او پس از آثار بزرگانی چون جیمز پترسون، الکساندر مک کال اسمیت، جان گریشان و تالکین با 1.2درصد پنجم شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1911

به "حقایقی درباره دومین نویسنده مشهور بریتانیا ، از ترک تحصیل تا رقابت با رولینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی درباره دومین نویسنده مشهور بریتانیا ، از ترک تحصیل تا رقابت با رولینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید