زنگ خطر تشدید مسائل روانی در جوانان اروپایی

به گزارش مرجع مقالات، محدودیت های ناشی از کووید-19 مراجعه نوجوانان درگیر با مسائل روانی این بیماریِ جهانی را در کشورهای اروپایی به شدت افزایش داده است.

زنگ خطر تشدید مسائل روانی در جوانان اروپایی

به گزارش خبرنگاران، بخش خدمات روانپزشکی بیمارستان ها در فرانسه و بلژیک با افزایش 80 درصدی مراجعه نوجوانان زیر 15 سال روبه رو هستند.

تقاضا برای ویزیت در بخش خدمات روانپزشکی بیمارستان اراسم بروکسل در یک سال گذشته تقریبا 4 برابر افزایش یافته است. لیست انتظار آنچنان طولانی است که وقت دیدار ممکن است برای سه ماه پس از درخواست داده گردد. در این بیمارستان دو چالش روانی دلیل اصلی تقاضا برای دیدار با روانپزشکان است: پریشانی و گم کردن نقاط اتکای زندگی روزمره.

پرفسور ماری دلهایه (Marie Delhaye)، روانپزشک اطفال بیمارستان اراسم می گوید: مشکل به همین دو بیماری ختم نمی گردد. چالش های تغذیه به شکل لاغری مفرط بروز پیدا می نماید. نوجوانانی داشتیم که 20 کیلو کاهش وزن داشتند و پدر و مادرهایشان متوجه هیچ چیز نشده بودند. به علاوه افسردگی شدید و حتی روان پریشی هم گریبان نوجوانان را می گیرد.

برای مقابله با موج جدید بیماری های روانی، بیمارستان اراسم برنامه کاری خود را تغییر داده است. بستری در بخش خدمات درمانی کوتاه تر اما بیشتر شده و آهنگ تندتری به خود گرفته است.

بنابر گزارش یورونیوز، نظام بهداشت و درمان کوشش می نماید به موارد ضروری ناهنجاری های روانی پاسخ دهد. اما بسیاری از روانپزشکان از همین حالا زنگ خطر را برای دوره احتمالی پساکرونا به صدا درآورده اند. نوجوانان و جوانان کم سن و سال امروز که قرنطینه های طولانی را پشت سر گذاشته در سال های آینده با مسائل ناشی از این دوره سخت روبه رو خواهد شد. چالش احتمالی دیگر یعنی بحران مالی در اروپا بدون چشم انداز بهبود است که همین نسل را بار دیگر با مخاطرات روانی دیگری روبه رو خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1569

به "زنگ خطر تشدید مسائل روانی در جوانان اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر تشدید مسائل روانی در جوانان اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید