معرفی شهر اتاوا مرکز کانادا ، تاریخچه و شرایط زندگی در اتاوا

به گزارش مرجع مقالات، اگر نام مرکز کانادا را از مردم سایر کشورها بپرسید بیشتر به دو شهر تورنتو یا ونکوور اشاره خواهند کرد؛ اما این اتاوا ست که عنوان مرکزی کشور پهناور و مدرن کانادا را به خود اختصاص داده است. شهری بسیار شیک با فرهنگ زندگی بالا و البته جاذبه های گردشگری رنگارنگ که نامش زیر سایه تورنتو، مونترال و حتی آبشارهای نیاگارا پنهان مانده است. ما در مطلب معرفی شهر اتاوا به سراغ تاریخچه، فرهنگ زندگی و جاذبه های گردشگری این شهر کمتر شناخته شده اما فوق العاده زیبا رفته ایم.

معرفی شهر اتاوا مرکز کانادا ، تاریخچه و شرایط زندگی در اتاوا

کانادا هم در زمینه پذیرش مهاجران و هم در زمینه جذب توریست بسیار پیروز عمل نموده است. از این رو بسیاری فقط و فقط برای تماشا جاذبه های طبیعی و تاریخی را برای سفر و توریستی انتخاب می نمایند. در این بین شهر اتاوا را نیز به عنوان مرکز کانادا در کنار مونترال، تورنتو، ونکوور و آبشارهای نیاگارا بایستی در لیست شهرهای مورد بازدید در برنامه سفر قرار داد؛ اما این شهر کدام جاذبه های توریستی کانادا را در دل خود پنهان نموده است؟ پرسشی ست که در مطلب معرفی شهر اتاوا به آن پاسخ خواهیم داد.

اتاوا کجاست؟

شهر اتاوا یا اداوا به عنوان مرکز کشور پهناور کانادا شناخته می شود. این شهر با قرارگرفتن در کنار رودخانه اتاوا فضایی سرسبز و هوایی پاکیزه دارد تا جایی که عنوان چهارمین مرکز تمیز جهان را نیز به خود اختصاص داده است. شهر اتاوا از نظر جغرافیایی در قسمت شمال شرقی تورنتو و غرب شهر مونترال قرار گرفته، در واقع اوتاوا در مرز دو شهر کبک و انتاریو واقع شده است. این شهر با توجه به داشتن عنوان مرکزی میزبان بسیاری از سازمان های اصلی کانادا می باشد.

تاریخچه اتاوا

همانطور که در پاراگراف قبل مطلب معرفی شهر اتاوا خواندیم این شهر در کنار رودخانه ای با همین نام قرار گرفته است از این رو تاریخ سکونت در آن به هزاران سال پیش بازمی شود. زمانی که ساکنان اولیه اتاوا به لطف حضور رودخانه با ماهیگیری و کشاورزی روزگار می گذراندند. بعدها این شهر مهم به محلی برای تجارت و داد و ستد بازرگانان نیز تبدیل شد. در سال 1857 ملکه ویکتوریا اتاوا را به دو علت موقعیت جغرافیایی و اتصال دو کشور آمریکا و کانادا به هم به عنوان مرکز سیاسی کانادا انتخاب کرد.

فرهنگ و ملیت در اتاوا

کشور اتاوا به علت نزدیکی به کبک و بعلاوه داشتن عنوان مرکزی دو فرهنگ فرانسوی و انگلیسی را با هم دارد. در واقع بیش از نیمی از ساکنان این شهر هم به زبان فرانسه و هم به زبان انگلیسی می توانند صحبت نمایند. البته جمعیت فرانسوی زبان ها بیشتر شهر اتاوا را از آن خود نموده اند؛ بنابراین مرکز کانادا بیشتر فرهنگی فرانسوی دارد تا انگلیسی! نکته مثبت اینست که شما چه فرانسوی زبان باشید و چه انگلیسی زبان می توانید در این شهر از پس مکالمات روزمره برآیید.

حمل و نقل در اتاوا

در ادامه مطلب معرفی شهر اتاوا به شرایط حمل و نقل عمومی در این شهر می پردازیم. اتاوا دو قسمت شرق و غرب کانادا را به هم متصل می نماید بنابراین سیستم حمل و نقل درون شهری و برون شهری بسیار گسترده و پیشرفته دارد. اتوبوس و مترو بیشترین بار حمل و نقل عمومی اتاوا را بر روی دوش خود دارند. انصافاً هم این شهر دارای خطوط ریلی منظم و سیستم کارآمد اتوبوس می باشد. استفاده از ماشین شخصی و دوچرخه هم برای رفت و آمد در بین ساکنان اتاوا رواج دارد.

آب و هوای اتاوا

کشور کانادا به داشتن زمستان های پر برف و سرد در سراسر جهان معروف است و اتاوا نیز از این اصل مسثتنی نیست! البته شهر اتاوا در مقابل زمستان های برفی، تابستان های بسیار معتدل با آب و هوای بسیار عالی را دارد. بر طبق آمار بیشترین دمایی که در تابستان های اتاوا به ثبت رسیده 26 درجه سانتی گراد و کمترین دمای ثبت شده در زمستان 14 درجه سانتی زیر صفر است. با این وصف با سفر در تابستان به اتاوا می توانید از در هوایی کاملاً معتدل از طبیعت لذت برده و تعطیلاتی عالی را سپری کنید.

هزینه های زندگی در اتاوا

هزینه ها یکی از مهمترین مباحث معرفی شهر اتاوا را شامل می شود. در این مورد اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید بگوییم که هزینه های زندگی در اتاوا کمی بالاتر از شهرهای همسایه خود است. به عنوان مثال اجاره خانه از 700 دلار آغاز شده به 1400 دلار در ماه و حتی بالاتر هم می رسد البته به علت وجود دانشگاه معتبر اتاوا و دانشجویان خارجی می توان خانه ای با اجاره کمتر و امکانات محدودتر نیز پیدا کرد.

جاذبه های توریستی اتاوا

وجود شهرهای مونترال، تورنتو و آبشارهای نیاگارا جاذبه های توریستی اتاوا در سایه قرار گرفته اند اما از طرفی هم بی شک تور کانادا بدون بازدید از تماشای های اتاوا کامل نمی شود. در مرکز کانادا می توان از تماشا جاذبه های طبیعی گرفته تا جاذبه های تاریخی و فرهنگی لذت برد. کانال ریدو که اتاوا را به کینگ استون متصل نموده و نامش در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، پارلیامنت هیل با معماری سبک گوتیک، برج صلح با تزیینات حکاکی شده خارق العاده و کلیسای نتردام تنها تعدادی از جاذبه های توریستی اتاوا را شامل می شوند.

اتاوا؛ از برترین شهرهای کانادا برای زندگی

در انتهای مطلب معرفی شهر اتاوا ضروری است که به این نکته اشاره کنیم که سطح بالای کیفیت زندگی، عایدی بالا در مقابل هزینه های نسبتاً پایین، اقتصاد قوی و کارآمد، پایین بودن نرخ بیکاری، فرهنگ بالای زندگی، داشتن حقوق شهروندی یکسان برای تمام ساکنان با هر ملیتی و در نهایت داشتن آب و هوای عالی علتی بر آن شده تا اتاوا برای چند سال متوالی در لیست برترین شهرهای کانادا برای زندگی قرار گیرد. مطلب آخر اینکه تورهای کانادای ما بازدید از شهر اتاوا را نیز شامل شده و شما می توانید جهت رزرو تور کانادا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

منبع: ستاره ونک
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2083

به "معرفی شهر اتاوا مرکز کانادا ، تاریخچه و شرایط زندگی در اتاوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهر اتاوا مرکز کانادا ، تاریخچه و شرایط زندگی در اتاوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید