زیست فناوری پزشکی با فعالیت 6 شتاب دهنده رونق می گیرد

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، زیست فناوری جزء علومی است که مدام تغییر، تحول و پیشرفت را تجربه می کند. این رشته همه فن حریف شاخه های علمی زیادی را در دل خود جای داده و به نوعی می توان گفت علمی است برای بالا بردن کیفیت زندگی بر روی کره زمین. یکی از حوزه هایی که سر و کار زیادی با زیست فناوری دارد حوزه پزشکی و درمان است. زیست فناوری پزشکی در ایران هم زیست بومی دارد که برای توسعه این حوزه علمی پرکاربرد تلاش می کند.

زیست فناوری پزشکی با فعالیت 6 شتاب دهنده رونق می گیرد

زیست فناوری در علوم پزشکی و دارویی، موضوعات بسیار گسترده ای مانند ابداع روش های کاملا جدید برای تشخیص مولکولی مکانیسم های بیماری زایی و گشایش سرفصل جدیدی به نام پزشکی مولکولی، امکان تشخیص پیش از تولد بیماری ها و پس از آن، ژن درمانی و کنار گذاشتن (نسبی) برخورد معلولی با بیمار و بیماری، تولید داروها و واکسن های نوترکیب و جدید، ساخت کیت های تشخیصی، ایجاد میکروارگانیسم های دستکاری شده برای کاربردهای خاص، تولید پادتن های تک دودمانی (منوکلونال) و غیره را در بر می گیرد.

این علم پیچیده و کاربردی در ایران با تلاش بازیگران این حوزه جهت پیشرفت را در پیش گرفته است. جهتی که با حضور دانش بنیان ها و شتاب دهنده ها حرکتی شتابان به خود گرفته و پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این تلاش دسته جمعی به عنوان یکی از پیشروان این حوزه با حمایت از شکل گیری 6 شتاب دهنده، جهت حرکت فعالان این عرصه علمی را هموارتر کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1007

به "زیست فناوری پزشکی با فعالیت 6 شتاب دهنده رونق می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیست فناوری پزشکی با فعالیت 6 شتاب دهنده رونق می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید