سال گذشته 2 هزار و 334 مجوز صنایع دستی در سطح استان کردستان صادر شد

به گزارش مرجع مقالات، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، سال گذشته 2 هزار و 334 مجوز صنایع دستی در سطح استان کردستان صادر شد.

سال گذشته 2 هزار و 334 مجوز صنایع دستی در سطح استان کردستان صادر شد

منصور مهرزاد اظهار کرد: از این تعداد 2 هزار و 103 فقره پروانه فراوری انفرادی، 56 مورد مربوط به پروانه فراوری کارگاهی، 171 فقره کارت شناسایی و چهار مورد جواز تاسیس کارگاهی بوده است.

وی اضافه کرد: این مجوزها برای صنعتگران فعال در رشته های رودوزی های سنتی، سفالگری، نازک کاری، البسه محلی، فراوریات چرم، جاجیم بافی، گلیم بافی، کلاش بافی، شال بافی و قلم زنی صادر شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: در مدت زمان یاد شده نیز 2 هزار و 210 نفر از آموزش رشته های مختلف صنایع دستی در سطح روستاها و شهرهای کردستان بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد: این اداره کل به منظور ارتقای شاخص های هنری در فراوری صنایع دستی بومی و سنتی نیز 2 دوره آموزشی برای 800 نفر از شاغلان این حوزه در استان برگزار نموده است.

مهرزاد یادآور شد: مهارت آموزی و توانمندسازی افراد و ترویج و توسعه صنایع دستی بومی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره های آموزشی در کردستان است.

وی ابراز امیدواری کرد با شناسایی، برطرف مسائل و پاسخ به مطالبات هنرمندان و صنعتگران، شاهد روند رو به رشد فراوری و عرضه محصولات صنایع دستی در استان باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2217

به "سال گذشته 2 هزار و 334 مجوز صنایع دستی در سطح استان کردستان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال گذشته 2 هزار و 334 مجوز صنایع دستی در سطح استان کردستان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید