سامانه های بارشی در راه آذربایجان شرقی

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود دو سامانه بارشی طی هفته جاری به استان خبر داد.

سامانه های بارشی در راه آذربایجان شرقی

محمد امیدفر در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: جوی نسبتا پایدار تا ظهر امروز، شنبه 14 اسفند برای استان پیش بینی می شود ولی بعد از ظهر با افزایش ابر احتمال بارش های پراکنده به صورت رگبار و رعد و برق وجود دارد.

وی ادامه داد: برای روز یک شنبه جوی نسبتا پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود اما از اواخر روز یک شنبه، نفوذ سامانه بارشی به نیمه جنوبی استان، موجب افزایش ابر و بارش باران و گاه به صورت برف خواهد شد.

وی اضافه کرد: روز سه شنبه از شدت ناپایداری ها کاسته می شود اما مجددا از روز چهارشنبه تا اواخر هفته، سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد که موجب بارش باران و برف می شود.

امیدفر گفت: در نواحی گرمسیر استان که شرایط فصلی و محلی حاکم است نفوذ سامانه بارشی موجب تشدید ناپایداری ها، رعد و برق و باران و در نواحی مستعد موجب بارش تگرگ می شود.

وی تشریح کرد: طی 24 ساعت گذشته، میانه با 14 درجه بالای صفر گرم ترین شهر استان و هریس با پنج دمای درجه زیر صفر سردترین شهر استان گزارش شده اند.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در خاتمه درخصوص دمای شهر تبریز طی 24 ساعت گذشته، گفت: بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب هشت درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر بوده که نسبت به دیروز یک درجه کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2028

به "سامانه های بارشی در راه آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه های بارشی در راه آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید