سیستم تازه فیس آی دی سازگار با ماسک اپل

به گزارش مرجع مقالات، بعضی منابع تا به امروز گزارش هایی را مبنی بر کوشش اپل برای توسعه سیستم فیس آی دی Face ID خود در پیش گرفته است. اما اکنون جان پراسر، افشا کننده مطرح و قایل اعتماد دنیای فناوری، گزارشی منتشر نموده که نشان می دهد اپل در حال توسعه سیستم فیس آی دی جدیدی است که می تواند هویت کاربران را حتی در هنگام استفاده از ماسک یا عینک های بخار گرفته تأیید کند.

سیستم تازه فیس آی دی سازگار با ماسک اپل

به گزارش خبرنگاران، سیستم فیس آی دی اپل، یکی شاخصه های اصلی محصولات اپل در زمینه امنیت و تشخیص هویت کاربران هستند که در یکی دو سال اخیر با یک مشکل عجیب روبرو شده است. ظهور و شیوع گستره کروناویروس تازه در سراسر دنیا سبب شده است تا علاوه بر موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی، ماسک زدن به بخشی از پوشش عمومی افراد بدل گردد. این موضوع کاربران محصولات اپل، به ویژه گوشی های هوشمند را با مشکل روبروه نموده و این افراد برای استفاده از این قابلیت نیازمند برداشتن ماسک خود هستند. این موضوع ظاهرا این غول فناوری را به سمت ارتقای سیستم فیس آی دی خود سوق داده هرچند که گفته می گردد این سیستم تازه برای افرادی که عینک آن ها بخار نموده هم مفید خواهد بود.

اطلاعات کلی این سیستم تازه فیس آی دی به وسیله جان پراسر Jon Prosser، یکی از افشانمایندگان سرشناس دنیای فناوری در وبسایت frontpagetech منتشر شده است. براساس ادعای این تحلیل گر، وی حدود 75 نمونه اولیه و ویدئو از این سیستم تازه را مشاهده نموده و توانسته به کلیت آن دست یابد. وی می گوید؛ اپل نمونه اولیه ای را طراحی نموده است که مناسب iPhone 12 است و از آن برای آزمایش آرایه Face ID تازه استفاده می نماید. قاب پشت گوشی به خوبی طراحی شده و یک آرایه حسگر اضافی قابل مشاهده در بالای دستگاه نهاده شده است. این نمونه اولیه به آیفون 12 اجازه می دهد تا آرایه Face ID معمولی را کنار بگذارد و از سخت افزار تازه داخل کیس استفاده کند. با مقدار گیری های ما، نمونه اولیه آرایه با همان چیدمانی مطابقت دارد که در فایل های CAD آیفون 13 مشاهده کردیم.

با توجه به آنچه دیدیم، آرایه Face ID نمونه اولیه باریک تر از آرایه ای است که معمولاً در iPhone 12 یافت می گردد، دوربین نمونه اولیه هم در سمت چپ نهاده شده است و این به ما امکان می دهد که حدس بزنیم آرایه نمونه اولیه با آرایه آیفون 13 مطابق است. جان پراسر برای محافظت از منابع گزارش خود، اصل تصاویر نمونه اولیه را منتشر ننموده است اما وی این اسناد را با همکاری یک طراح سرشناس با نام مستعار RendersByIan به رندرهایی سه بعدی تبدیل نموده است تا تصور بهتری از این سیستم تازه در فکر مخاطبان ایجاد کند.

همانطور که در رندرهای تازه مشاهده می گردد، بر اساس CAD هایی که از iPhone 13 به دست آوردیم، محل دوربین جلو در داخل آرایه، برعکس آیفون 12 در سمت چپ شکاف نهاده شده است. گزارش شده از کارکنان اپل خواسته می گردد تا از ماسک و عینک برای آزمایش سخت افزار تازه استفاده نمایند و این آزمایش با چندین آزمایش داخلی یا خارجی که شامل هر نوع عینک و ماسک می گردد، تقویت شده است. آزمایش تازه نشان می دهد که آرایه Face ID در نمونه اولیه دارای قابلیت احراز هویت و باز کردن قفل آیفون بدون یاری Apple Watch است.

در پی همه گیری کروناویروس تازه و استفاده عمومی از ماسک، اپل در ابتدا به روز رسانی تازهی را برای سیستم فیس آی دی خود عرضه کرد که براساس آن افراد بدون برداشتن ماسک خود می توانستند از Apple Watch برای باز کردن قفل آیفون خود استفاده نمایند. اما تقریباً بلافاصله بعضی نگرانی ها در خصوص مسئله حریم خصوصی ایجاد این ویژگی از Face ID برای شناسایی و احراز هویت افراد، بسیار کمتر مورد استفاده نهاده شد. پیش از این، ما مواردی را مشاهده نموده بودیم که افراد در حالی که از ماسک استفاده می کردند، Face ID را تنظیم می کردند تا کوشش نمایند Face ID با ماسک تنظیم نمایند. اما سیستم تازه فیس آی دی کاملاً متفاوت عمل می نماید؛ آزمایشات با اسکن صورت شما بدون هیچ گونه مانعی شروع می گردد و خود آزمایش ها موانع را معرفی می نمایند.

به گفته منابع، اپل حتی تأکید زیادی بر آزمایش آرایه تازه با عینک مه آلود داشته است تا یکی دیگر از مسائل رایج در استفاده از فیس آی دی را رفع کند. بخار گرفتن عینک یکی از اتفاقاتی است که برای استفاده نمایندگان از آن امری کاملاً معمول است اما این رخداد می تواند سیستم فیس آی دی فعلی اپل را با مشکل روبرو کند. در واقع شما برای اینکه بتوانید قفل گوشی خود را باز کنید باید در قدم اول عینک بخار گرفته خود را تمیز کنید. اما حالا با این سیستم تازه، اپل در کوشش است تا اطمینان حاصل کند که Face ID حتی می تواند شما را در این سناریو خاص، شناسایی کند.

جان پراسر می گوید منابع خبری او مطمئن نبودند که آیا این ویژگی بلافاصله در آیفون 13 در دسترس خواهد بود یا نه، به ویزه که این آزمایشات اخیراً اجرا شده و ممکن است زمان کافی برای اعمال آن در آیفون 13 نباشد. با این حال، وی اطمینان دارد که این آزمایشات را با سخت افزار iPhone 13 Face ID صورت گرفته و این بدان معناست که نباید دور از انتظار باشد که این سیستم تازه حداقل به اسم یک به روز رسانی نرم افزاری، در اختیار کاربران آیفون 13 قرار گیرد.

منبع: frontpagetech

نویسنده: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1759

به "سیستم تازه فیس آی دی سازگار با ماسک اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم تازه فیس آی دی سازگار با ماسک اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید