شریعتی: طرح مجلس برای مانع زدایی از صنعت برق در حال نهایی شدن است

به گزارش مرجع مقالات، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مانع زدایی از صنعت برق با 6 سرفصل درباره انرژی های تجدیدپذیر در حال نهایی شدن است.

شریعتی: طرح مجلس برای مانع زدایی از صنعت برق در حال نهایی شدن است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مالک شریعتی روز شنبه در افتتاحیه ششمین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر، اضافه کرد: در پی خاموشی های تابستان سال جاری کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مصمم به ارائه طرحی برای مانع زدایی از صنعت برق شد.

وی ادامه داد: طرح تدوین شده پس از نهایی شدن در کمیسیون برای تایید نهایی به صحن علنی مجلس ارسال و سپس اجرایی خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: این طرح 6 سرفصل مخصوص انرژی های تجدیدپذیر دارد.

شریعتی یکی از این موارد این طرح را تکلیف صنایع در بحث احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی با حداقل هزارمگاوات از محل انرژی های تجدید پذیر خاطرنشان کرد و گفت: کوشش برای اجرایی و دائمی شدن بندز تبصره 15 است تا به صورت سالانه تا 5 سال یک درصد برق مشترکان صنایع از محل انرژی های تجدید پذیر تامین گردد.

وی استفاده از ظرفیت ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری را یکی دیگر از راه چاره ها برشمرد که مورد تاکید جدی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید بر خرید حداقل هزار مگاوات از انرژی های تجدید پذیر یکی دیگر از راه چاره ها برای توسعه انرژی های تجدید پذیر است.

شریعتی به قانون برنامه ششم توسعه (1395- 1400) مبنی بر استفاده 20 درصد برق دستگاه های اجرایی از محل انرژی های تجدیدپذیر اشاره نمودو خاطرنشان ساخت: این مصوبه اجرایی نشده بنابراین در مجلس با یک تغییر کوچک کوشش می کنیم اجرایی گردد.

وی اضافه کرد: طبق این تغییر دستگاه ها دو سال مهلت دارند شدت مصرف خود را کاهش دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انحصاری بودن صادرات برق به وسیله وزارت نیرو ادامه داد: طبق این طرح کوشش می گردد فراوری نمایندگان برق از انرژی های تجدید پذیر با الزام به تامین داخل مازاد برق خود را بتوانند صادر نمایند.

شریعتی به مشکل تامین گاز در اثر کاهش فشار مخزن در پارس جنوبی اشاره نمود و گفت: طرحی برای فشار افزایی مخزن گاز پارس جنوبی با یاری صنایع فلزی و پتروشیمی تهیه می گردد که صنایع فلزی و پتروشیمی با تشکیل یک کنسرسیوم در این زمینه فعال خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1894

به "شریعتی: طرح مجلس برای مانع زدایی از صنعت برق در حال نهایی شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتی: طرح مجلس برای مانع زدایی از صنعت برق در حال نهایی شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید