ضرورت تکمیل دو خطه شدن جهت ریلی بندرعباس به تهران

به گزارش مرجع مقالات، استاندار هرمزگان با اشاره به چشم انداز توسعه بندر شهید رجایی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا، گفت: باید پیش بینی های لازم برای توسعه و افزایش حمل کالا به وسیله شبکه ریلی این بندر انجام گردد.

ضرورت تکمیل دو خطه شدن جهت ریلی بندرعباس به تهران

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، فریدون همتی در نشست آنالیز توسعه و افزایش حمل ونقل کالا به وسیله شبکه ریلی راه آهن که در محل استانداری هرمزگان برگزار گردید، اظهار کرد: در حال حاضر شش میلیون تن کالا به وسیله راه آهن هرمزگان حمل می گردد و ظرفیت 14 میلیون تن حمل کالا از شبکه راه آهن این استان و همچنین 30 میلیون تن حمل کالا در شبکه ریلی داخل بندر شهید رجایی وجود دارد.

وی اضافه کرد: افزایش حمل کالا به وسیله ریل از بندر شهید رجایی موجب سهولت کار برای صادرنمایندگان و واردنمایندگان کالا می گردد.

همتی اعلام کرد: با توجه به چشم انداز توسعه بندر شهید رجایی در سال های آینده و افزایش عملیات صادرات و واردات کالا به وسیله این بندر، باید از هم اکنون پیش بینی های لازم برای توسعه و افزایش حمل کالا به وسیله شبکه ریلی این بندر و راه آهن بندرعباس تا مرکز و دیگر نقاط کشور صورت گیرد.

استاندار هرمزگان با تبیین ابعاد مختلف طرح توسعه ریل-بندر در بزرگترین بندر بازرگانی ایران، توضیح داد: برای این کار احتیاج است مطالعات جامع و برنامه ریزی های مناسب انجام گردد و هرکدام از دستگاه های مسئول به تکالیف تعیین شده، عمل نمایند.

وی اعلام کرد: از جمله مواردی که در این راستا باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد، تکمیل دو خطه شدن جهت ریلی راه آهن بندرعباس تا تهران است که افزایش سرعت حمل بار و جابجایی مسافر را در پی خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این نشست اظهار کرد: طرح توسعه ریل- بندر به عنوان یک اقدام راهبردی و اثرگذار برای توسعه همه جانبه صنعت حمل ونقل هرمزگان و نقش آفرینی بیشتر اقتصاد درون زاست.

اله مراد عفیفی پور با اشاره به امکانات و ظرفیت های ریلی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر بازرگانی ایران، گفت: با سرمایه گذاری گسترده سازمان بنادر و دریانوردی در این بندر، تا به امروز 60 کیلومتر شبکه ریلی، ایجاد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان این که امیدواریم قطعات باقی مانده از پازل طرح توسعه ریل- بندر را تکمیل کنیم، توضیح داد: بر اساس آمار راه آهن، در دوازده ماهه سال گذشته بیش از 9 میلیون تن کالا به وسیله واگن در بندر جابه جا شد که با توجه به ظرفیت ایجاد شده، ضریب عملکرد چشمگیر و استفاده 90درصدی از ظرفیت های موجود را نشان می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 644

به "ضرورت تکمیل دو خطه شدن جهت ریلی بندرعباس به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تکمیل دو خطه شدن جهت ریلی بندرعباس به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید