غار قوری قلعه یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمانشاه به شمار می رود

به گزارش مرجع مقالات، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، غار قوری قلعه یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمانشاه به شمار می رود.

غار قوری قلعه یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمانشاه به شمار می رود
بیشتر بخوانیدغار قوری قلعه | جاذبه ای گردشگری در کرمانشاه

غار قوری قلعه بزرگترین غار آبی خاورمیانه با پیشینه 65 میلیون سال بحساب می آید. غار قوری قلعه در 25 کیلومتری شهر روانسر، در دامنه کوه شاهو و مشرف بر جاده روانسر پاوه و در همسایگی روستایی به همین نام جای گرفته است. این غار بعد از غار علیصدر بزرگترین غار آبی ایران بحساب می آید. نام عجیب غار به این علت است که قدیم ها قلعه ای شبیه به قوری در حدود یک کیلومتری این محل قرار داشت. طول غار از 12 کیلومتر بیشتر است و عمقش حدود سه هزار متر. دمای غار حدود 7 تا 11 درجه بوده و رطوبتش بین 40 تا 60 درصد است.

اولین محوطه وسیعی که در غار می بینید، نامش تالار مریم است. دور تالار پر هست از قندیل های خیلی زیبا که شکلهای مختلفی دارند. یکی از قندیل ها ظاهری شبیه به حضرت مریم (ع) دارد و به همین علت نام مریم را بر تالار گذاشته اند. در عمق هزار متری غار، یکی از زیباترین و باشکوه ترین حوضچه های آبی جهان را می بینید. قندیل هایی شبیه به پرده در این قسمت وجود دارد که به هر کدام دست بزنید، صدای سازی را می دهد. نام این تالار را بتهوون گذاشته اند. به عمق هزار و 500 متری که برسید، تالار عروس را می بینید. تالار عروس سنگهای کریستالی سفید و براقی دارد و جای پاها روی آن می ماند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2199

به "غار قوری قلعه یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمانشاه به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار قوری قلعه یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمانشاه به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید