کاخ شونبرون وین؛ مهم ترین نقطه توریستی اتریش، عکس

به گزارش مرجع مقالات، خاندان امپراطوری هابسبورگ اتریش چند قرن بر این کشور و تعدادی از مناطق اطراف آن حکومت می کردند. در این میان قصر شونبرون محل زندگی و همچنین کاخ حکومتی این خاندان بود؛ به طوری که تعدادی از مهم ترین وقایع تاریخ اتریش در این قصر رخ داده است. کاخ شونبرون، از جاذبه هایی است که هرگز نباید در تور اتریش، بازدید از آن را از دست بدهید.

کاخ شونبرون وین؛ مهم ترین نقطه توریستی اتریش، عکس

این قصر زیبا با معماری باروک، باغ های باشکوه، نمایی فوق العاده و یک باغ وحش، مجموعه ای بی نظیر از تمام دیدنی ها است؛ مکانی که به عقیده بسیاری، تحسین برانگیز ترین اثر به جامانده اروپا در زمینه معماری سبک باروک است. شونبرون در سال 1642 و به درخواست همسر امپراطور فردیناند دوم ساخته شد و قسمت های دیگر آن مانند باغ ها در سال 1696 و پس از عقب نشینی ترکان عثمانی و به درخواست ماریا ترزیا آخرین ملکه از خاندان هابسبورگ به این مکان اضافه شد.

نمایی از قصر

خاندان هابسبورگ برای نسل ها در اتاق های بی شمار و زیبای این قصر اقامت داشتند. امپراطور فرانس جوزف، که بعدها با ملکه سیسی ازدواج و بین سال های 1916-1848 حاکم اتریش بود در همین قصر به دنیا آمد، او تقریباً تمام عمر خود را در این کاخ زیبا سپری کرد و حدود دو سال پس از فوت او بود که این مکان به مالکیت حکومت جدید اتریش درآمد. در سال 1772 موتزارت 6 ساله در یکی از سالن های این مکان کنسرتی اجرا کرد و همچنین در یکی از اتاق های همین قصر بود که تاریخ رقم خورد و چارلز اول در سال 1918 از عنوان پادشاهی خود استعفا داد و به حکومت 640 ساله خاندان هابسبورگ بر اتریش خاتمه داد.

قصر شونبرون اتریش

تمام اتاق های این قصر به سبک روکو تزیین شده اند و بیشتر دیوارهای داخلی آن با سطوحی سفید رنگ و طلاپوش تزیین شده است. علاوه بر اینها لوسترهای بسیار باشکوه و شومینه های چینی و سفید رنگ این بنا باعث زیبایی هرچه بیشتر تالار و اتاق ها شده اند. یکی از نکات جالب این بنا، ساده تر بودن محل زندگی و کار امپراطور و خاندان سلطنتی نسبت به اتاق مهمان ها و دیگر نقاط کاخ است.

سالن اصلی این قصر از کف زمین تا سقف با آثار گرانبها و بسیار کمیابی از هند و ایران تزیین شده که از این جهت آن را به مهم ترین مکان جهان در این زمینه تبدیل می نماید. شونبرون در آثار یونسکو به ثبت رسیده و امروزه از آن تنها توسط دولت اتریش و در دیدار با بالاترین مقامات دیگر کشورها استفاده می گردد، هرچند در زمان های مشخصی از سال امکان بازدید به شکل عمومی ممکن است.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1657

به "کاخ شونبرون وین؛ مهم ترین نقطه توریستی اتریش، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ شونبرون وین؛ مهم ترین نقطه توریستی اتریش، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید