غوغای والیبال و حل شدن گره کور استقلال، استارت رسمی بازار آشفته!

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، در این هفته رو به سرانجام مثل هر هفته دیگر اتفاقات خوب و بد و ریز و درشت زیادی برای ورزشی ها رقم خورد از مختومه اعلام شدن تلویحی پرونده خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال، خارج شدن ایران از عضویت فدراسیون جهانی اسکی، لغو اعزام تیم ملی کشتی فرنگی به آمریکا، قهرمانی بوکسورهای ایران در تورنمنت بین المللی اسلواکی و انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی تیم استقلال اما هیچ یک به اندازه دو برد قاطعانه تیم ملی والیبال مقابل آمریکا در لیگ جهانی مهم نبود.

غوغای والیبال و حل شدن گره کور استقلال، استارت رسمی بازار آشفته!

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

مهمترین رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از:

پرونده خصوصی سازی سرخابی ها بسته شد

پرونده خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که پس از سال ها معطلی در دولت یازدهم دوباره بازگشایی شد، با اظهارنظر روز آدینه وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس از روش مزایده از دستور کار دولت خارج شده و اینکه ذولتی ها برای واگذاری سهام سرخابی ها منتظر طرح مجلس هستند به بایگانی رفت. این در حالی است که سازمان خصوصی سازی پیش از این 4 بار مزایده سهام این دو باشگاه را در دستور کار خود قرار داد و تمامی مزایده ها بی نتیجه و نافرجام بود.

ایران از عضویت فدراسیون جهانی اسکی خارج شد

به دنبال عدم پیگیری مکاتبات طی سال های گذشته برای تمدید حق عضویت فدراسیون اسکی ایران در فدراسیون جهانی اسکی بیاتلون (اسکی صحرانوردی و تیراندازی) این فدراسیون ایران را از عضویت خود خارج کرد. بر اساس خبری که مربوط به شنبه گذشته است، به همین دلیل و پس از این شوک بزرگ مسئولان فدراسیون اسکی که به تازگی امور را در دست گرفته اند کوشش های خود را برای بازپس گیری عضویت ایران در این فدراسیون شروع کردند.

تهران میزبان رقابت های کشتی آلیش قهرمانی آسیا شد

اتحادیه جهانی کشتی شنبه گذشته با درخواست میزبانی ایران برای برگزاری رقابت های کشتی آلیش مردان و زنان قهرمانی آسیا در تهران موافقت کرد. بدین ترتیب این رقابت ها در روزهای 15 مردادماه در رشته آلیش مردان و 16 مرداد ماه نیز در رشته آلیش زنان برگزار خواهد شد.

لغو سفر فرنگی کاران به آمریکا

مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا اعلام کردند سفارت این کشور در دوبی به دلیل اخلال در سیستم اداری نمی تواند تا یک هفته آینده برای هیچ فردی ویزا صادر نمایند، بنا بر این اعلام سفر تیم منتخب کشتی فرنگی به آمریکا برای شرکت در جام دیوید کوربی، کشتی گیر فقید آمریکایی هم لغو شد. این در حالی است که قرار بود تمام هرینه های این سفر به غیر از هزینه رفت و آمد بر عهده میزبان باشد. در هر صورت بنا به اعلام مسئولان برگزاری این مسابقات با توجه به لغو سفر تیم ایران، این تورنمنت نیز برگزار نخواهد شد. این خبر مربوط به شنبه گذشته است.

دو برد شیرین والیبالیست ها مقابل مدافع عنوان قهرمانی

تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا در شروع دور برگشت رقابت های لیگ جهانی دو بار در سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران رو در روی هم قرار دریافتد که در هر دو بازی تیم ایران با ارائه یک نمایش قدرتمندانه به رجحان دست یافت. در این دو بازی که آدینه و یکشنبه شب گذشته برگزار گردید، ملی پوشان والیبال ایران صاحب برد سه بر یک امتیاز شدند و بدین ترتیب به 6 امتیاز شیرین خانگی دست یافتند. آمریکا در حالی طی دو ملاقات متوالی مغلوب بلندقامتان والیبال ایران شد که در هر دو بازی دور رفت ایران را شکست داده بود ضنمن اینکه مدافع عنوان قهرمانی رقابت های لیگ جهانی است.

تشکیل کمیته انضباطی در باشگاه پرسپولیس

در جریان نشست هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که یکشنبه گذشته با حضور تمام اعضا برگزار گردید، تشکیل کمیته انضباطی به عنوان یکی از ارکان مهم باشگاه مصوب شد و مقرر گشت با معین شدن اعضا فعالیت این کمیته هر چه سریعتر شروع گردد.

محمودی و موسوی در جمع بهترین های لیگ جهانی والیبال

در انتها هفته ششم لیگ جهانی 2015 والیبال بهترین های هر پست بر اساس عملکرد انفرادی بازیکنان در ملاقاتهای برگزار گردیده معرفی شدند.بر این اساس شهرام محمودی و محمد موسوی دو بازیکن ایرانی بودند که رتبه های نخست رده بندی بهترین بازیکنان در دو پست اسپکر و مدافع را به خود اختصاص دادند.

جشن والیبالی

ملاقات تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا علاوه بر مردم عادی چهره های زیادی را به سالن دوازده هزار نفری آزادی کشاند. علاوه بر وزیر ورزش و معاونان وی که رقابت ملی پوشان والیبال مقابل آمریکا را از نزدیک تماشا کردند، چهره های هنری زیادی هم ترجیح دادند این بازی را از نزدیک پیگیری نمایند تا در خانه و به وسیله رسانه ملی، چهره هایی مانند مهدی پاکدل، سیاوش خیرابی، رامبد شکرآبی، شهرام حقیقت دوست و ... .

دیگر اینکه بعد ازهر دو پیروزی تیم ملی والیبال مقابل آمریکا مردم با حضور در خیابان ها به جشن و پایکوبی پرداختند.

قهرمانی بوکسورهای ایران در اسلواکی

تیم ملی بوکس ایران یکشنبه گذشته با دو مدال طلا (گل آرا و محرابی) و دو نقره (ارمشی و غلامی) و کسب عنوان قهرمانی به کار خود در مسابقات جام بوکس تریبل اسلواکی انتها داد. جالب اینکه در این رقابت ها مدالی به رنگ برنز توزیع نمی شد وگرنه رضا کرزبری، دانا اسماعیل زاده و مهدی روحی زاده هم به این رنگ مدال دست پیدا می کردند. در انتها مسابقات بوکس تریبل اسلواکی فروتن گل آرا عنوان فنی ترین بوکسور را به خود اختصاص داد.

مظلومی سرمربی استقلال شد

طی چند روز گذشته مذاکرات و رایزنی های زیادی در داخل و خارج باشگاه استقلال و وزارت ورزش و جوانان برای معرفی سرمربی آبی ها انجام شد. در این راستا اشتیماتس، مربی اهل کرواسی که یکی از اصلی ترین گزینه ها برای بر عهده دریافت راهنمایی تیم استقلال بود آدینه گذشته به ایران سفر کرد و طی دو روز حضور در ایران، مذاکراتی با مسئولان باشگاه استقلال داشت. حتی در حضور نصرالله سجادی هم جلسه ای با وی برگزار گردید اما در نهایت به خاطر مسائل اقتصادی همکاری این مربی کروات با استقلال منتفی شد. اینگونه شد که از روز شنبه مذاکره با پرویز مظلومی به عنوان اولین گزینه داخلی شروع شد. این مذاکرات پس از یک روز به انتها رسید و طی آن پرویز مظلومی پس از سه سال دوباره راهنمایی تیم استقلال رابر عهده گرفت.

پس از انتخاب مظلومی به عنوان سرمربی تیم استقلال وی مجید صالح را در گروه مربیانش به جای مربی تمرین دهنده درجه یک خارجی که درخواست داده بود، معرفی کرد. ضمن اینکه از جود نکونام و آندرانیک تیموریان هم به عنوان بازیکنان موردنظرش یاد کرد. به فاصله یک روز بعد هم منصور پورحیدری، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران به عنوان مدیر فنی تیم فوتبال استقلال و سرپرست موقت این تیم انتخاب شد.

مدال آوری دوومیدانی کاران در مسابقات جایزه بزرگ آسیا

نخستین مرحله از رقابتهای دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا از دوشنبه در تایلند شروع شد. در چارچوب این مسابقات و در پرش ارتفاع مردان کیوان قنبر زاده ضمن تکرار رکورد ملی (رکورد خودش) با گذشتن از ارتفاع 2.26 با تعداد خطای کمتر قهرمان شد. در دو 100 متر نیز حسن تفتیان در حالی که وزش باد منفی یک متر بر ثانیه بود، با ثبت زمان 10:24 ثانیه به مدال طلا دست یافت. در دو 400 متر هم سجاد هاشی آهنگری با ثبت زمان 46.72 ثانیه پیروز شد سومین مدال طلا را برای تیم ایران کسب کند. در دو 800 متر امیر مرادی دونده نیمه استقامتی ایران با ثبت زمان 1:50:15 بر سکوی سوم این مسابقات ایستاد. سپیده توکلی رکورددار پرش ارتفاع کشورمان هم با گذشتن از مانع یک متر و 79 سانتی متری به مدال برنز رسید.

علی ثمری در ماده پرتاب وزنه با پرتابی به میزان 17 متر و 47 سانتی متر در صندلی پنجم نهاده شد. در ماده پرش طول محمد ارزنده با 7.44 سانتی متر در صندلی ششم ایستاد. رزانه فصیحی هم نماینده بانوان ایران در دو 100 متر بود که با ثبت زمان 11:95 در صندلی ششم ایستاد. در بخش تیمی هم تیم 4 در 400 متر امدادی کشورمان هم به علت خطا از دور مسابقات در مرحله اول کنار رفت.

استعفای مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش

علی رغبتی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش حرفه ای وزارت ورزش و جوانان از سمت خود استعفا کرد. این خبری بود که دوشنبه گذشته منتشر شد. به همین دلیل اعلام شد که رغبتی، دانشجوی مقطع دکترا است و طبق اعلام دیوان محاسبات کشور شخصی که در مقطع دکترا تحصیل می نماید، نمی تواند پست مدیریتی در وزارتخانه داشته باشد. به دنبال استعفای رغبتی، خانم شیوایی به عنوان سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش منصوب شده است.

پولادگر نایب رئیس اتحادیه تکواندوی آسیا شد

با تصمیم اعضای ATU در مجمع عمومی اتحادیه آسیا و با حکم پروفسور کی سوک لی رییس ATU، سید محمد پولادگر، رییس فدراسیون تکواندوی ایران، به عنوان نایب رییس اتحادیه تکواندو آسیا منصوب شد. رییس فدراسیون تکواندوی کشورمان که سال گذشته به مدت 2 سال، عضو شورای مشاورین اتحادیه تکواندوی آسیا شده بود، به غیر از سمت نایب رییسی اتحادیه تکواندوی آسیا به حضور در شورای مشاورین ATU نیز ادامه خواهد داد.

چه خبر از جابجایی

طبق توافقات انجام شده میان سرپرست باشگاه فولاد خوزستان و لئوناردو مساریچ، تیم فوتبال فولاد در پانزدهمین دوره لیگ برتر هم همچون فصل گذشته رقابت های لیگ برتر از حضور این بازیکن در ترکیب خط دفاعی بهره می برد. بهمن کامل، مهدی بدرلو و ماتیاس چاگو هم طی هفته گذشته قرارداد خود را با فولاد تمدید کردند ضمن اینکه حسین مالکی، مهاجم فصل پیشین تیم نفت مسجدسلیمان به مدت یک فصل به عضویت تیم فولاد خوزستان درآمد تا فولاد اولین بازیکن خود را در این فصل جذب کند.

علیرضا عزتی و وحید حمدی نژاد کاپیتان های اول و دوم تیم نفت تهران به همراه وحید شیخ ویسی قرارداد خود را با این تیم تمدید کردند. علیرضا کوروشی، مدافع تیم نفت هم قرارداد خود را با این تیم تمدید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 574

به "غوغای والیبال و حل شدن گره کور استقلال، استارت رسمی بازار آشفته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غوغای والیبال و حل شدن گره کور استقلال، استارت رسمی بازار آشفته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید