قدیمی ترین کشورهای دنیا کدامند؟

به گزارش مرجع مقالات، اگر عاشق سفر باشید، این کشورها قطعا در لیست مقصدهای محبوب شما قرار می گیرند. جذابیت این کشورها فقط به آثار معماری و موزه ها محدود نمی گردد.

قدیمی ترین کشورهای دنیا کدامند؟

قدیمی ترین کشور دنیا کجاست؟ آیا می توان پاسخ دقیقی به این پرسش داد؟ تمدن بشر هزاران سال قبل در این کره خاکی شکل گرفت و کشورها به تدریج معنای امروزی خود را پیدا کردند. خب کدام کشورها زودتر از بقیه شکل گرفتند؟ در این مقاله علاوه بر کشورهایی که حدس می زنید قدیمی باشند، نام کشورهایی را خواهید شنید که شاید باورتان نشود جزو قدیمی ترین کشورهای دنیا هستند. با خبرنگاران همراه باشید.

فرانسه یکی از قدیمی ترین کشورهای دنیا

قدمت فرانسه به زمان جدایی امپراتوری روم مقدس شارلمانی (Charlemagne) برمی شود. این جدایی منجر به تقسیم فرانسه باستان به 3 بخش مجزا شد. فرانسه یکی از قدیمی ترین کشورهای دنیا و بعلاوه یکی از زیباترین کشورهاست.

پرتغال

اگرچه تاریخ دقیق تاسیس پرتغال معین نیست، مرزها و دیوارهای باشکوه این سرزمین شهادت می دهند که این کشور بسیار قدیمی است. این دیوارها و قلعه ها در آن روزگار از پرتغال در برابر دشمنانش محافظت می کردند.

یونان

دوران باستان یونان در تبدیل کردن این کشور به یکی از پیشروترین کشورهای دنیا تاثیرگذار بوده است. می توان گفت یونان کشوری مدرن و زیبا است که سنت هایش را فراموش نکرده است و می توانید جاذبه های سنتی و مدرن را در کنار هم ببینید.

ژاپن

می گویند اولین امپراتور ژاپن، جیمو، بنیان گذار این کشور بوده است. کشور ژاپن سال 660 قبل از میلاد به وجود آمد. اگر سوابق تاریخی این کشور را آنالیز کنیم، آیین بودایی تاثیر بسیار زیادی بر فرهنگ ژاپن گذاشته است

چین

یکی دیگر از قدیمی ترین کشورهای دنیا کشور پهناور چین است. این کشور بیش از 3500 سال قدمت دارد. کشور مدرن چین تقریبا 220 سال قبل از میلاد به وجود آمد.

ارمنستان

ارمنستان یکی از قدیمی ترین کشورهای دنیا است که در سال 782 قبل از میلاد پایه گذاری شد. با توجه به شواهدی که در غارها و کتیبه های سنگی پیدا شده است، باستان شناسان معتقدند که ارمنستان از 90هزار سال قبل از میلاد محل سکونت انسان ها بوده است.

مصر

قدمت نگارش در مصر که از ابتدایی ترین شکل نوشتار هم قدیمی تر است، به سال 3200 قبل از میلاد برمی شود. مصر مقصدی محبوب برای علاقه مندان به تاریخ است و جاذبه هایی پر رمز و راز مثل اهرام بزرگ و باشکوه دارد.

ایران

ایران زیبای ما یکی دیگر از قدیمی ترین کشورهای دنیا است که هنوز هم ارتباطی تنگاتنگ با سنت های باستانی خود دارد. اولین سلسله پادشاهی مهم ایران که بر منطقه ای وسیع حکومت می کرد، هخامنشیان است. این حکومت یکی از طولانی ترین و قابل توجه ترین دوران های حکومت بر یک کشور در تاریخ است.

یکی از جاذبه های بی نظیر آن دشت گل های ایران است، حتما آن را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری، بزرگترین کویر ایران کجاست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2063

به "قدیمی ترین کشورهای دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "قدیمی ترین کشورهای دنیا کدامند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین کشورهای دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید