قیمت گوشت مرغ در بازار

به گزارش مرجع مقالات، آنالیز های میدانی نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین 50 تا 55 هزار تومان به فروش می رسد، در حالی که نرخ مصوب این محصول برای مصرف کنندگان 63 هزار تومان است.

قیمت گوشت مرغ در بازار

به گزارش ایرنا، آنالیز های میدانی نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین 50 تا 55 هزار تومان است، البته سه ماه قبل قیمت این محصول بین 60 تا 70 هزار تومان نیز به فروش می رسید، در حالی که نرخ مصوب این محصول از سوی دولت درب واحدهای فراوریی 45 هزار تومان و برای مصرف کنندگان 63 هزار تومان معین شده بود.

امروز نرخ عرضه عمده مرغ گرم در میدان بهمن تهران نیز حدود 45 تا 48 هزار تومان است که علت کاهش قیمت این محصول افزایش عرضه بیش از تقاضای بازار است.

فراوریکنندگان صنعت طیور بر این باورند که با توجه به افزایش هزینه های فراوری نهاده ها، واکسن، دارو و غیره قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده 49 هزار تومان است و هر کیلوگرم گوشت مرغ را بین 8 تا 13 هزار تومان مقرون به صرفه تر به فروش می رسانند.

بنا به گفته مسوولان امر، برنامه ریزی فراوری در حلقه های مختلف گوشت مرغ برای فراوری پایدار این محصول بر اساس سرانه مصرف داخلی (32 کیلوگرم) تعریف شده و هیچ کمبودی در بازار مشاهده نمی گردد.

چندی پیش محسن شیراوند معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از فراوریکنندگان این محصول، از امکان صادرات گوشت مرغ با عوارض صفر درصد از 16 آذرماه سال جاری خبر داده بود و گفت: بر اساس برآوردها تا انتها سال هیچ مسئله ای در حوزه فراوری و مصرف گوشت مرغ نخواهیم داشت.

به گفته وی، با توجه به شرایط مطلوب فراوری گوشت مرغ در کشور به علت استمرار و سیاست گذاری های منظم در حوزه فراوری این کالا و بعلاوه در راستای حمایت از بخش فراوری، صادرات برای گوشت مرغ به طور جد پیگیری و امکان صادرات با حذف عوارض صادراتی فراهم شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2185

به "قیمت گوشت مرغ در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گوشت مرغ در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید