لرستان به عنوان منطقه گردشگری طبیعی در کشور معرفی گردد

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، محمد شریعتمداری شامگاه پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی هتل پارسیان خرم آباد در محل بام لرستان گفت: این پروژه جزو مصوبات سفر هیئت دولت به استان لرستان بوده که به پیشنهاد استانداری و با تایید بنیاد مستضعفان در استان لرستان اجرایی می گردد.

لرستان به عنوان منطقه گردشگری طبیعی در کشور معرفی گردد

وی با بیان اینکه استان لرستان دارای پتانسیلهای فراوانی برای توسعه متوازن و همه جانبه است گفت: مردم مهمان نواز و خونگرم این استان همیشه در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی حضور داشته اند و شایسته ارائه خدمات بیشتری هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه استان لرستان علیرغم داشتن پتانسیلهای فراوان از امکانات لازم برخوردار نبوده است گفت: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در این استان فاصله وجود دارد.

شریعتمداری با تقدیر از عملکرد مطلوب مدیریت ارشد لرستان در راستای توسعه همه جانبه استان بیان کرد: با اقدامات اجرا شده زمینه برای سرمایه گذاری صدها میلیارد تومانی در استان لرستان فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از پتانسیلهای مهم استان لرستان بخش گردشگری است گفت: وجود آثار تاریخی فراوان مانند قلعه فلک الافلاک نشان دهنده پتانسیلهای فراوان در حوزه گردشگری در استان لرستان است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به وجود پتانسیلهای طبیعی در لرستان توضیح داد: می توان لرستان را با وجود چشمه سارهای فراوان، دشت های لاله واژگون و ... یک منطقه گردشگری طبیعی در کشور معرفی کرد.

شریعتمداری با تاکید بر توسعه زیرساختهای لازم برای رونق حوزه گردشگری لرستان توضیح داد: در این راستا احداث هتل ها در این استان یکی از نیازهای اساسی است.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد توضیح داد: این امر به طور حتم در رونق بخش گردشگری استان لرستان تاثیر گذار خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اجرای پروژه های راهسازی برای توسعه بخش گردشگری لرستان گفت: در این راستا حدود 200 میلیارد تومان دولت برای اجرای این پروژه ها به استان بدهکار است که به طور حتم پیگیری های لازم را برای تخصیص این اعتبار برای استان خواهیم داشت.

شریعتمداری همچنین با اشاره به اجرای شبکه های ریلی برای توسعه بخش گردشگری لرستان گفت: در این راستا با توجه به تحریم ها برای اجرای این پرژه ها در استان و کشور اقدام به پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی و همچنین منابع خارجی برای اجرای این پروژه ها خواهیم کرد.

وی همچنین از تامین منابع لازم یارانه ای از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای اجرای هتل چهار ستاره پارسیان خرم آباد اطلاع داد و گفت: همچنین زمینه برای پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی برای این پروژه فراهم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 652

به "لرستان به عنوان منطقه گردشگری طبیعی در کشور معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لرستان به عنوان منطقه گردشگری طبیعی در کشور معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید