لمینت،کفپوشی برای ساختمان

به گزارش مرجع مقالات، در طراحی دکوراسیون یک ساختمان عوامل متعددی نقش دارند از جمله رنگ آمیزی سقف و دیوار، نصب دیوارپوش و کفپوش، اجرای نورپردازی، نصب پرده و … . بدون توجه به این موارد دستیابی به یک دکوراسیون ایده آل امکان پذیر نخواهد بود. یکی از مهمترین فاکتورهایی که زیبایی دکوراسیون داخلی را دوچندان می کند کفپوش است. کفپوش یک لایه محافظ برای کف ساختمان است که آن را در برابر عوامل مختلف حفظ می کند. این روزها افراد بیشتر از آنکه بر مقاومت و دوام کفپوش تاکید داشته باشند، زیبایی و جذابیت آن را مد نظر قرار می دهند. خانه ای را تصور کنید که جنس و رنگ کفپوش و دیوارپوش آن با یکدیگر هماهنگی دارد، مسلماً اگر سایر المان های دکوراتیو و وسایل منزل نظیر مبلمان نیز با کفپوش و دیوارپوش سازگار باشند هارمونی بی نظیری در فضا ایجاد می گردد که چشم هر بیننده را خیره خواهد نمود. برای آشنایی با ویژگی و کارایی کفپوش های مختلف می توانید به مطلب انواع کفپوش ساختمانی در سایت مراجعه نمائید. یکی از رایج ترین کفپوش هایی که در حال حاضر مورد استقبال صاحب خانه ها قرار می گیرد کفپوش یا پارکت لمینت است که در ذیل به معرفی و شرح آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

لمینت،کفپوشی برای ساختمان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

پارکت لمینت چیست؟

پارکت لمینت از الیاف چوب فشرده یا HDF به همراه رزین ملامین ساخته میگردد . طرح و رنگ کفپوش لمینت مانند چوب طبیعی است و امروزه در سراسر جهان به عنوان کفپوشی شیک و مدرن با طرح و رنگ متنوع مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کفپوش از چهار لایه تشکیل شده است:

لایه رویه یا Protective Layer: این لایه اغلب از جنس اکسید آلومینیم اشباع شده همراه با رزین ملامین است که از نفوذ آب به لایه های زیرین جلوگیری می نماید و ضد خط و خش می باشد.

لایه دکوراتیو یا Design Layer: این لایه از کاغذهای ملامینه تشکیل میگردد و ظاهر اصلی لمینت را تشکیل میدهد.

مغز پارکت یا HDF Core: این لایه در کیفیت لمینت نقش اصلی را ایفا می نماید و دو نوع می باشد. نوع MDF که از خرده های مقوا و نوع HDF که از خرده های چوب فراوری میگردد. نوع دوم نسبت به نوع اول از کیفیت بالاتری برخوردار است و مرغوب تر می باشد.

لایه زیرین یا Backing Layer: ترکیبات این لایه شامل رزین و یک لایه عایق می باشد. چسبناکی این لایه موجب شده نفوذ پذیری رطوبت به بخش های فوقانی تر به کمترین حد ممکن برسد.

مزایای پارکت لمینت

  • لمینت ها مانند یک عایق اکوستیک عمل میکنند زیرا به دلیل فومی که قبل از نصب به عنوان لایه زیرساز در زیر آن ها قرار میگیرد سر و صدا به طبقات زیرین انتقال پیدا نمی نماید. این فوم نه تنها نقش یک عایق صوتی را ایفا میکند بلکه یک عایق حرارتی نیز محسوب میگردد.
  • بعد از نصب لمینت به راحتی میتوان روی آن راه رفت و یا وسایل منزل را روی آن قرار داد. این نوع کفپوش احتیاجی به ساب زدن ندارد و سطح آن براق است.
  • تنوع طرح و رنگ پارکت لمینت بسیار بالاست، از این رو به راحتی می توان متناسب با دکوراسیون داخلی نسبت به انتخاب بهترین مدل اقدام نمود.
  • نصب کفپوش لمینت بسیار سریع و آسان تر از نصب دیگر کفپوش ها از جمله پارکت چوبی است. در نصب لمینت ها و اتصال آنها به کف هیچ نوع چسبی به کار نمیرود و همین امر باعث میگردد کف محل مورد نظر با نصب لمینت آسیبی نبیند.
  • در مکان هایی که سیستم گرمایشی ساختمان در کف قرار دارند استفاده از لمینت به عنوان کفپوش مناسب نیست زیرا مقاومت لمینت در برابر گرما بسیار پایین است و انبساط ناشی از گرما باعث صدمه زدن به آن می گردد.
  • رنگ پارکت لمینت با تابش آفتاب تغییر نمی نماید و اشعه ماوراء بنفش خورشید به این کفپوش هیچ آسیبی نمی رساند. بنابراین در سالن ها و اتاق هایی که نور خورشید مستقیماً به کف می تابد بدون هیچ نگرانی میتوان از این کفپوش استفاده کرد.
  • این نوع کفپوش را می توان بر روی انواع سطوح نصب کرد زیرا برای نصب لمینت ها احتیاجی به تخریب سطح زیرین نیست و آن ها با فشردن کلیک یا شیارها در یکدیگر ثابت می شوند.
  • کفپوش لمینت در مقایسه با پارکت چوبی از مقاومت بالایی در برابر اجسام نوک تیز برخوردار است.

معیارهای خرید پارکت لمینت

در انتخاب و خرید پارکت لمینت باید دقت کنید زیرا پارکت های نامرغوب تنها یکسال جوابگوی احتیاج شما هستند و پس از یکسال باید آن ها را تعویض نمائید. برندهای نامعتبر فراوری کننده پارکت لمینت مقاومت بسیار پایینی در برابر نم و رطوبت دارند و به مرور زمان دچار رنگ پریدگی، پوسیدگی، خراشیدگی و سائیدگی می شوند، از این رو توصیه می کنیم از خرید پارکت لمینت ارزان جداً خودداری کنید. همچنین هنگام انتخاب این محصول باید به درجه بندی آن توجه کنید. در خرید پارکت لمینت فاکتورهایی نظیر کیفیت، طرح و رنگ، ضخامت، قیمت و اصالت محصول بسیار حائز اهمیت هستند.

یکی از نکاتی که در خرید پارکت لمینت باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب رنگ آن است. لمینت های روشن فضا را دلبازتر و بزرگ تر نشان می دهند، در مقابل لمینت های تیره فضا را تاریک و گرفته می کنند. تنوع رنگ این کفپوش بسیار بالاست و شما با توجه به رنگ های به کا رفته در دکوراسیون داخلی منزل می توانید نسبت به انتخاب رنگ محبوب خود اقدام نمائید. رایج ترین رنگ های لمینت شامل طوسی تیره و روشن، گردویی، قهوه ای تیره و روشن، استخوانی و کرمی می باشند.

نکات مهم نگهداری پارکت لمینت

کفپوش لمینت یک کفپوش آنتی باکتریال است که گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمی نماید. از این رو به راحتی با استفاده از یک دستمال مرطوب می توان سطح کفپوش را تمیز نمود. همچنین سطح یکپارچه و صیقلی پارکت لمینت مانع از نفوذ آب به آن می گردد، به همین دلیل هیچ نگرانی از ریختن آب روی آن وجود ندارد و به راحتی می توانید این کفپوش را در آشپزخانه و حمام نصب کنید.

بهترین مارک پارکت لمینت

شرکت های مختلف داخلی و خارجی در حوزه فروش انواع پارکت لمینت فعالیت دارند و محصولات خود را با کیفیت متفاوت به بازار عرضه می کنند. از جمله معروف ترین برندهای پارکت لمینت ساخت کشور می توان پارکت لمینت آرتا، پارکت لمینت ایمپریال، پارکت لمینت یونیک و از برترین برندهای خارجی می توان به پارکت لمینت ویتالیتی، پارکت لمینت وینئو، پارکت لمینت آیپیا، پارکت لمینت هایکا، پارکت لمینت ویتالیتی، پارکت لمینت بنلوکس، پارکت لمینت فلورین، پارکت لمینت مکس فلور، پارکت لمینت ایشیک، پارکت لمینت واریو، پارکت لمینت رومز و پارکت لمینت وی پارکت اشاره کرد.

قیمت پارکت لمینت

اگر قصد خرید پارکت لمینت دارید باید به فروشگاه ها و مراکز عرضه محصولات مرتبط با دکوراسیون داخلی نظیر انواع دیوارپوش، کاغذ دیواری، کفپوش و … مراجعه کنید. به منظور خرید پارکت لمینت در تهران می توانید به خیابان سهروردی مراجعه نمائید و کیفیت برندهای مختلف را از نزدیک مشاهده کنید. پارکت لمینت ایرانی، پارکت لمینت بلژیکی، پارکت لمینت ترک، پارکت لمینت آلمانی و پارکت لمینت چینی از جمله محصولاتی هستند که در مراکز فروش پارکت لمینت به چشم می خورند و هر کدام دارای کیفیت های متفاوت می باشند. قیمت پارکت لمینت آلمانی در مقایسه با سایر کفپوش های لمینت گران تر و کیفیت آن بالاتر است. اگر به دنبال پارکت لمینت ارزان قیمت هستید مطمئن باشید این پارکت ها کیفیت بسیار پایینی دارند و با گذشت مدت زمان کوتاه در اثر تردد و یا سایش اجسام روی آن ها زیبایی خود را از دست داده و آسیب خواهند دید، بنابراین پارکت های آلمانی بهترین و بادوام ترین گزینه می باشند.

هزینه نصب کفپوش لمینت در مقایسه با هزینه نصب پارکت چوبی مقرون بصرفه تر است و قیمت لمینت نیز به نسبت چوب طبیعی ارزان تر می باشد. علاوه بر آن ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر آب و رطوبت این پارکت را به پرطرفدارترین کفپوش در طراحی دکوراسیون تبدیل کرده است. لمینت هایی که توسط فراوری کنندگان و یا کنندگی ها به بازار عرضه می شوند به دو شکل مات و براق هستند که طبق سلیقه مشتری انتخاب می شوند. پارکت لمینت براق زیبایی بی نظیری دارد و قیمت آن با پارکت لمینت مات متفاوت است.

جهت اطلاع از قیمت کفپوش لمینت اینجا کلیک کنید

فراوری کنندگان و کنندگی های گرامی سراسر کشور به منظور درج قیمت محصولات خود می توانند به قسمت قیمت های ساختمانی سایت مراجعه کنند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 550

به "لمینت،کفپوشی برای ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لمینت،کفپوشی برای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید