مرمت سازه های چوبی و تزئینی عمارت کاخ هشت بهشت اصفهان آغاز شد

به گزارش مرجع مقالات، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از مرمت سازه های چوبی و تزئینی عمارت کاخ هشت بهشت به همت اداره کل میراث فرهنگی استان و با نظارت کارشناسان دفتر حفظ و احیای این اداره کل خبر داد.

مرمت سازه های چوبی و تزئینی عمارت کاخ هشت بهشت اصفهان آغاز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی این استان، با اعلام این مطلب گفت: کاخ هشت بهشت از معدود کاخ های به جامانده از اواخر عصر صفوی است که از نظر سبک معماری و تزئینات نقاشی ، گچبری و تزئینات چوبی کم نظیر است.

الله یاری گفت: با توجه به آسیب هایی که در طول زمان به سازه و تزئینات چوبی بنا وارد شده بود 750میلیون ریال اعتبار برای مرمت این آسیب ها تخصیص داده شد که بعد از برآورد عملیات به مناقصه گذاشته و پیمانکار آن انتخاب و شروع به کار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان اضافه نمود: استحکام بخشی گره های آلت و لقط سقف ایوان شرقی عمارت کاخ هشت بهشت، تخته کوبی دوپوش ایوان شرقی و همچنین جلوگیری از نفوذ و پس دادن شیرابه ها و فضولات پرندگان به تزئینات نقاشی سقف ایوان از جمله کارهایی هست که زیر نظر ناظر اداره کل در حال انجام است.

الله یاری در خصوص ویژگی خاص عمارت کاخ هشت بهشت شرح داد: وجود سازه چوبی که با هنر عصر صفوی به زیباترین شکل در زیر سقف این بنا دیده می شود برای هر گردشگر و محققی جذاب و حیرت انگیز است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 201

به "مرمت سازه های چوبی و تزئینی عمارت کاخ هشت بهشت اصفهان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت سازه های چوبی و تزئینی عمارت کاخ هشت بهشت اصفهان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید