مقایسه انواع قفسه و کاربرد های آن

به گزارش مرجع مقالات، رپرتاژآگهی - وقتی نام قفسه و قفسه بندی به میان می آید شما در فکر خود محیطی را به تصویر می کشید که تمامی کالاها درون این قفسه ها با نظم و ترتیب خاصی چیده شده اند و می توان به راحتی به سراغ هر قفسه رفته و محصول یا کالای مورد نظر را برداشت. نکته دیگر درباره استفاده از انواع قفسه در فروشگاه های مختلف آن است که یاری می نماید تا جلوی شلوغی و بی نظمی گرفته گردد و کالاها دچار آسیب، شکستگی، پارگی و .. نشوند و صاحب فروشگاه دچار ضرر نگردد. در حال حاضر بسته به انواع کالاهای موجود، قفسه های متنوعی از قبیل قفسه راک انبار، قفسه انباری و فروشگاهی و بعلاوه قفسه هایپری که در هایپر مارکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و یا قفسه های فانتزی فراوری شده اند که شما می توانید متناسب با احتیاج خود و کالایی که در اختیار دارید، قفسه های مختلف را بخرید. ما در این مطلب قصد داریم درباره هر یک از این قفسه ها شرح داده و موارد استفاده از آن ها را با شما در میان بگذاریم. پس اگر به تازگی فروشگاهی را افتتاح نموده اید که برای چیدمان کالا، احتیاج به قفسه بندی دارد این مطلب را از دست ندهید.

مقایسه انواع قفسه و کاربرد های آن

قفسه فروشگاهی یا سوپر مارکتی

طبیعتاً شما هیچ فروشگاهی را نمی بینید که بدون قفسه باشد و کالاهای مختلف از جمله شوینده ها و مواد غذایی و … روی زمین چیده شده باشند. پس مهمترین بخش هر فروشگاه یا سوپر مارکتی قفسه های آن به شمار می آیند که یاری می نمایند تا اجناس در لاین درست و جای مناسب خود قرار گیرند. این امر نیز سبب می گردد مشتریان میل بیشتری برای خرید داشته باشند و کالای مورد نظر خود را در مدت زمان کوتاهی بیابند و در فروشگاه دچار سردرگمی نشوند.

قفسه فروشگاهی عمدتاً از جنس فلز فراوری شده و از آن جا که وزن محصولات فروشگاهی بر روی این قفسه ها تحمیل می گردد باید حتماً از جنس فلز محکم و با دوامی ساخته شده باشند. همان طور که پیشتر اشاره نمودیم شروع کار یک فروشگاه حتماً باید پس از چیدمان قفسه ها شروع گردد و در این راستا ضروری است مدیریت فروشگاه چند نکته مهم را در نظر بگیرد.

هر چه رنگ قفسه فروشگاهی شادتر و روشن تر باشد مشتری را بیشتر به ماندن در فروشگاه ترغیب خواهد نمود، زیرا از لحاظ روانشناسی نیز این مورد به اثبات رسیده است که رنگ ها می توانند در روحیه مشتری تأثیر به سزایی داشته باشند. نکته دیگر آن که بهتر است رنگ قفسه ها با کفپوش های فروشگاه هماهنگی داشته باشد.

قفسه هایپری

این نوع قفسه بندی نیز یکی دیگر از انواع قفسه فروشگاهی است که در چیدمان انواع محصولات فروشگاه نقش داشته و می تواند نظر مشتری را جلب نماید. به علت حجم بالای کالاها در هایپر مارکت ها، امروزه مردم ترجیح می دهند خرید خود را از فروشگاه های بزرگ و هایپرمارک ها انجام دهند، به همین جهت چیدمان صحیح و بی نقص کالاها در قفسه هایپری می تواند در جلب بیشتر مشتری نقش داشته باشد و به سالم ماندن کالاها یاری نماید.

قفسه هایپری مزیت های بسیاری برای فروشگاه های بزرگ دارند که می توان به تحمل وزن بالا زیبایی هر چه بیشتر و داشتن جای قیمت جلوی طبقات و نصب بسیار آسان آن اشاره نمود.

قفسه راک انبار

قفسه راک انبار نوعی قفسه انباری فلزی است و همان طور که از نامش تعیین است برای قرار دادن و چیدمان انواع کالاهای سنگین و نیمه سنگین در انبار مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مزایای استفاده از قفسه راک انبار این است که شما می توانید نهایت استفاده را از فضای داخل انبار ببرید و با چیدن قفسه ها به حالت افقی، فضایی را نیز برای عبور از میان قفسه ها در نظر بگیرید تا بتوانید به راحتی به هر کالایی که مدنظر دارید دسترسی داشته باشید. قفسه انباری راک در سه حالت سبک، نیمه سنگین و سنگین فراوری شده که توانایی تحمل وزن از 150 تا 300 کیلوگرم را دارا می باشد. از جمله مزایای نصب قفسه راک انبار می توان به نظم دادن به کالاها، عبور هوا از میان کالاها و بعلاوه امکان تغییر فواصل قفسه ها اشاره نمود. به این ترتیب علاوه بر داخل فروشگاه شما می توانید بخش انبار خود را نیز سرو سر و سامان دهید. حتی برای فروشگاه های آنلاینی که تنها کالا را داخل انبار نگهداری نموده و به وسیله سایت آن را به فروش می رسانند این نوع قفسه انباری بسیار کارآمد خواهد بود.

قفسه فانتزی

قفسه فانتزی یکی دیگر از انواع قفسه های فروشگاهی به شمار می آید که که به صورت مشبک طراحی و ساخته شده اند و نصب و جابجایی ساده ای دارند، قفسه فانتزی فروشگاهی به آن جهت که می تواند از تکه های مختلف به همراه بست آماده گردد، می توان آن را در تعداد مختلف آماده نمود و در کجای فروشگاه که به وجود قفسه احتیاج است قرار داد.

بعلاوه از قفسه فانتزی می توان در خانه و یا محیط های کاری مختلف نیز برای سر و سامان دادن به بعضی کالاها و خرده ریزها و یا به عنوان کتابخانه استفاده نمود.

بعضی شرکت های فراوری نماینده قفسه فانتزی مدل های گرد و گردان آن را نیز طراحی نموده اند که می توان آن را در وسط فروشگاه قرار داد و برای فروش کالاهای خرده ریز و خاص از آن ها استفاده نمود.

این قفسه ها نه تنها در منازل بلکه در محیط های کاری هم قابل استفاده است و دارای سایز های مختلفی است که می توان آن ها را بر اساس احتیاج کنار هم قرار داد.

فروشگاه تجهیزات فروشگاهی قفسه کرج

همان طور که تعیین است کار انواع قفسه ها مانند قفسه انباری، قفسه راک انبار یا قفسه فروشگاهی و هایپری و بعلاوه قفسه فانتزی چیدمان هر چه بهتر فروشگاه و انبار است تا بهتر بتوان خدمات لازم را به مشتری ارائه کرد و مشتری به هنگام حضور یافتن در فروشگاه بتواند کالای مورد نظر خود را به راحتی پیدا نموده و خرید خود را انجام دهد. فروشگاه تجهیزات فروشگاهی قفسه کرج که به طور گسترده در این زمینه فعالیت دارد، از سال 1378 به فراوری و فروش انواع قفسه، پالت پلاستیکی و استندهای فروشگاهی و .. پرداخته است. چنانچه شما برای چیدمان و قفسه بندی فروشگاه خود احتیاج به خرید این محصولات در تنوع بالا دارید، می توانید با مراجعه به سایت این فروشگاه به آدرس الکترونیکی www.ghafasekaraj.com از تمامی محصولات موجود در این مجموعه آگاه شده و خرید خود را به صورت اینترنتی و یا حضوری انجام دهید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1906

به "مقایسه انواع قفسه و کاربرد های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه انواع قفسه و کاربرد های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید