نخستین عایق صوتی بزرگراهی خورشیدی ابداع شد

به گزارش مرجع مقالات، اولین سیستم عایق صوتی کنار جاده ای می تواند با بهره گیری از انرژی خورشیدی، انرژی 100 خانه را تامین کند.

نخستین عایق صوتی بزرگراهی خورشیدی ابداع شد

استان ماساچوست ممکن است اولین استانی باشد که اولین مانع صوتی کنار جاده ای با قابلیت بهره گیری از انرژی خورشیدی را نصب می کند.

این سیستم نوآورانه که از طریق یک شرکت محلی به نام Ko-Solar طراحی شده است، موانع صوتی معمولی و قدیمی را با پنل های خورشیدی جایگزین می کند تا ضمن جلوگیری از انتشار صدای جاده به سمت منطقه ها مسکونی، از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی خانه ها نیز استفاده کند.

این شرکت در نصب پنل های خورشیدی در مکان های کمتر آشکار مانند شهرک های صنعتی و پارکینگ ها تخصص دارد، بنابراین این ابداع، یک مورد ویژه در کارنامه آنها خواهد بود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، یک جاده بین استانی به زودی نخستین موانع صوتی خورشیدی را دریافت خواهد کرد.

برای این منظور شرکت Ko-Solar برای توسعه این پروژه آزمایشی با سازمان حمل و نقل ماساچوست(MassDOT) همکاری می کند تا صفحات خورشیدی را در مسیری نیم مایلی در این جاده بین استانی قرار دهد. این پروژه با اتصال یک شبکه فلزی به دو طرف حدود 160 مانع صوتی بتنی موجود محقق خواهد شد.

محمد صدیقی یکی از شرکای شرکت Ko-Solar گفت: اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد، درهای بسیاری را به سوی استقرار در سایت های بیشتر باز می کند. چرا که بیشتر استان ها دارای این دیوارها و موانع صوتی هستند و می توان آنها را به صفحات خورشیدی مجهز کرد.

این شرکت نه تنها صفحات خورشیدی را روی دیوارهای صوتی نصب می کند، بلکه به آنها اجازه می دهد تا برای جذب حدبیشتری نور خورشید در طول روز به خود زاویه دهند.

سازمان حمل و نقل ماساچوست انرژی تولید شده از طریق این صفحات خورشیدی را با قیمت شش سنت به ازای هر کیلووات ساعت خواهد خرید.

انتظار می رود که این پروژه آزمایشی نوآورانه بتواند هر سال حدود 800 مگاوات ساعت برق تولید کند که این آمار برای فضایی که معمولاً هدر می رود و نادیده گرفته می شود، بد نیست. این شبکه توان کافی برای تامین انرژی 100 خانه را دارد.

با این حال، این پروژه دارای برخی مسائل احتمالی است. نصب صفحات خورشیدی بر روی دیوارهای صوتی از نزدیک از طریق دولت نظارت می شود تا اطمینان حاصل شود که شبکه های فلزی بر یکپارچگی ساختاری موانع صوتی تأثیر نمی گذارند.

دولت همچنین می خواهد بداند که آیا آب و هوا بر موانع صوتی تأثیر می گذارد یا نه. همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که این پنل ها نور خورشید را به چشم رانندگان منعکس نکنند و خطری برای رانندگان ایجاد نکنند.

این پروژه جالب اولین پروژه در نوع خود در ایالات متحده خواهد بود و انتظار می رود در بهار سال 2022 به اجرا درآید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1869

به "نخستین عایق صوتی بزرگراهی خورشیدی ابداع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین عایق صوتی بزرگراهی خورشیدی ابداع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید