هزاران کهکشان در یک قاب کوچک، شاهکار نو تلسکوپ جیمز وب

به گزارش مرجع مقالات، تعداد باورنکردنی کهکشان در تصویری که به وسیله تلسکوپ فضایی جیمز وب شکار شده، جمع شده اند.

هزاران کهکشان در یک قاب کوچک، شاهکار نو تلسکوپ جیمز وب

به گزارش فارس، دانشمندان با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمزوب تصویری پراز کهکشان را شکار کردند، تقریباً هر چیزی که در این تصویر می بینید کهکشان کامل پر از ستاره است. ناسا در توئیتی نوشت: شما در این تصویر به بیش از 45هزار کهکشان نگاه می کنید.

اخترشناسان اخیراً تلسکوپ فضایی بسیار قدرتمند جیمزوب را در بخش کوچکی از آسمان آزمایش می نمایند تا بعضی از قدیمی ترین اجرام کیهان را کشف نمایند.

در این نمای عمیق کیهانی، می توانید کهکشان های مارپیچی شبیه کهکشان راه شیری را ببینید. تلسکوپ جیمزوب، با دوربین های مادون قرمز تخصصی خود، می تواند به میان غبار های کهکشان سفر نموده و این کهکشان ها را شکار کند.

کوین هین لاین، ستاره شناس دانشگاه آریزونا، در بیانیه ای از ناسا گفت: پیش از این، اولین کهکشان هایی که می دیدیم شبیه لکه های کوچک بودند. با این حال، این لکه ها نشان دهنده میلیون ها یا حتی میلیارد ها ستاره در ابتدای دنیا هستند. اکنون، بعضی از آن ها را به صورت اجرام گسترده با ساختار قابل مشاهده می بینیم.

دانشمندان قبل از ارسال تلسکوپ جیمزوب در اوایل سال 2022 تنها چند ده کهکشان جوان تر از حدود 650 میلیون سال پیدا نموده بودند.

اخترشناسان بعلاوه به جمعیت دیگری از ستارگان که حدود 500 تا 850 میلیون سال پس از بیگ بنگ به دنیا آمدند نگاه کردند. به نظر می رسد که آن کهکشان های اولیه، کارخانه های ستاره سازی بزرگی بوده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2244

به "هزاران کهکشان در یک قاب کوچک، شاهکار نو تلسکوپ جیمز وب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران کهکشان در یک قاب کوچک، شاهکار نو تلسکوپ جیمز وب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید