هیأت عالی رتبه ترکیه ای بدون اطلاع مقامات لیبی وارد این کشور شد

به گزارش مرجع مقالات، یک منبع لیبیایی گفت که هیأت عالی رتبه ترکیه ای متشکل از وزرای خارجه و دفاع بدون اینکه به مقامات لیبی اطلاع دهد وارد این کشور شده است.

هیأت عالی رتبه ترکیه ای بدون اطلاع مقامات لیبی وارد این کشور شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع دولتی لیبی به شبکه العربیه گفت که یک هیأت عالی رتبه ترکیه ای متشکل از وزیر دفاع، خارجه، رئیس سازمان اطلاعات و رئیس اداره ارتباطات ریاست جمهوری، شب گذشته (جمعه) بدون اطلاع مقامات لیبی وارد این کشور شده اند.

او گفت که نه شورای ریاستی و نه دولت وحدت ملی از این سفر اطلاع نداشتند و سفارت ترکیه در طرابلس هم به مقامات لیبی اطلاع نداده بود و در زمان ورود به لیبی هم هیچ مقام لیبیایی از این هیأت استقبال نکرد و حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه هم به طور مستقیم به دیدار نظامیان ترکیه رفت.

این منبع لیبیایی، سفر بدون هماهنگی هیات ترکیه را ناپسند و به دور از عرف دیپلماتیک و روابط محبت آمیز میان دو کشور دانست و گفت که فقط نظامیان ترکیه از این سفر اطلاع داشتند.

به گفته وی، به هنگام فرود هواپیمای حامل هیأت ترکیه در فرودگاه معیتیقة در طرابلس، حتی مسئولان فرودگاه هم از مسافران هواپیما اطلاع نداشتند و نظامیان ترکیه از نگهبابان لیبیایی خواسته بودند تا باند فرودگاه را ترک کنند.

هواپیمای حامل هیأت ترکیه ای اواخر شب گذشته از جزیره سیسیل در ایتالیا وارد فرودگاه معیتیقة در طرابلس شد و وزیر دفاع ترکیه بلافاصله به دیدار نظامیان این کشور در همان فرودگاه رفت.

ترکیه از آوریل 2019 و حمله نظامیان تحت امر خلیفه حفتر به طرابلس و جنگ با دولت وفاق ملی، نظامیان ارتش خود و همچنین شبه نظامیان همسو را به لیبی اعزام کرد و این نیروها همچنان در این کشور حضور دارند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1689

به "هیأت عالی رتبه ترکیه ای بدون اطلاع مقامات لیبی وارد این کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیأت عالی رتبه ترکیه ای بدون اطلاع مقامات لیبی وارد این کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید