واکسن های فراوری شده برای همه واریانس ها ایمنی ایجاد می نماید

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران/مازندران مسئول آزمایشگاه کرونای مازندران گفت:واکسن های فراوری شده برای همه واریانس ها ایمنی ایجاد می نماید.

واکسن های فراوری شده برای همه واریانس ها ایمنی ایجاد می نماید

محمدرضا حق شناس در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به شروع پیک پنجم در استان مازندران اظهار کرد: اعلام شده که قالب واریانت دلتا کروناست که جهش یافته و از هند شروع شده است.

وی در پاسخ به مقدار مسری بودن واریانت دلتا و نوع انتقال آن اظهار داشت: ویروس جهش یافته هندی سرعت انتقال زیادی دارد و تعداد افراد بیشتری را مبتلا می نماید و در نتیجه مسائل هم افزایش یافته و مرگ و میر هم بیشتر می گردد.

مسئول آزمایشگاه کرونای استان مازندران اظهار داشت: واریانس دلتا کرونا که جهش یافته هندی است نسبت به نوع انگلیسی سرعت بیشتری دارد و در نتیجه ماسک زدن، رعایت فاصله 2 متری و عدم حضور در دورهمی ها و مجالس همچنان مورد تاکید است.

حق شناس با اشاره به ضرورت تزریق واکسن گفت: واکسن های فراوری شده برای همه واریانس ها ایمنی ایجاد می نماید و تا امروز موضوع دیگری اعلام نشده و اگر تاخیری در دوز دوم وجود داشته باشد واکسن قطعاً تهیه خواهد شد و مسئله ای از این بابت وجود ندارد.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار داشت: مردم همچنان مراسم های ختم و عروسی راحت برگزار می نمایند و اعلام می نمایند که با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد، اما رعایت پروتکل های بهداشتی یعنی اینکه مراسم گرفته نگردد.

مسئول آزمایشگاه کرونای مازندران در پاسخ به پیشنهادهای لازم برای کنترل پیک پنجم تاکید نمود: در شهرهای قرمز و نارنجی پرهیز از دورهمی ها همچنان مورد تاکید است تا زنجیره انتقال قطع گردد.

حق شناس اضافه نمود: هر زمان ما توصیه های مبتنی بر رعایت مسائل پروتکل های بهداشتی را نادیده گرفتیم و یا رعایت پروتکل ها کمرنگ تر شد، شیوع بیشتر شد.

وی گفت: در حال حاضر نمونه ها در آزمایشگاه کرونا بیشتر شده و این نشان از اپیدمی بیشتر از شیوع کروناست و در صورت رعایت نکردن شهرهای قرمز همافزایش می یابند و مجبور به اجرای محدودیت های بیشتری هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1690

به "واکسن های فراوری شده برای همه واریانس ها ایمنی ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های فراوری شده برای همه واریانس ها ایمنی ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید