واکسیناسیون 72 درصد جمعیت خوزستان تا به امروز

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تا به امروز 76 درصد جمعیت شهری و 60 درصد جمعیت روستایی استان خوزستان واکسن کرونا را دریافت نموده اند و به طور میانگین 72 درصد جمعیت استان واکسینه شده اند.

واکسیناسیون 72 درصد جمعیت خوزستان تا به امروز

دکتر فرهاد ابول نژادیان با اشاره به بستری روزانه 30 تا 40 بیمار نو مبتلا به کرونا در بیمارستان های خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر 430 بیمار کرونا در بیمارستان های خوزستان بستری هستند.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به آخرین شرایط واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان اضافه کرد: تا به امروز 76 درصد جمعیت شهری و 60 درصد جمعیت روستایی استان خوزستان واکسن کرونا را دریافت نموده اند و به طور میانگین 72 درصد جمعیت استان واکسینه شده اند. 28 درصد به جامانده نیز باید سریع برای دریافت واکسن مراجعه نمایند تا به ایمنی 85 درصدی برسیم و نگرانی ها از وقوع پیک بعدی کاسته گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از بروز حملات تنفسی پس از اولین بارندگی پاییز، گفت: همکاران بهداشت محیط با شهرداران منطقه ها مختلف در تماس هستند و در حال پیگیری هرس درختان کنوکارپوس هستند. امیدواریم دیگر شهرداری ها و سازمان هایی که محوطه های بزرگ در اختیار دارند، نسبت به هرس این درختان جدیت داشته باشند.

وی بیان نمود: هرس بوته های کنوکارپوس کمکی در جلوگیری از بروز حملات تنفسی نمی کند. بوته های کنوکارپوس گرده افشانی ندارند و اگر آماری دال بر هرس کنوکارپوس ارائه می گردد مربوط به بوته ها است که به صورت تزئینی در سطح شهر هستند در حالی که نگرانی زیاد ما از عدم هرس درختان کنوکارپوسی است که بیش از دو متر ارتفاع دارند و به گل دهی رسیده اند.

ابول نژادیان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، اضافه کرد: امیدواریم قبل از نخستین بارندگی پاییزی این درختان هرس شوند تا شاهد بروز حملات تنفسی در استان خوزستان نباشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1851

به "واکسیناسیون 72 درصد جمعیت خوزستان تا به امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون 72 درصد جمعیت خوزستان تا به امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید