واکنش بروکسل به تصمیم جدید مسکو

به گزارش مرجع مقالات، خبرگزاری خبرنگاران- اتحادیه اروپا از تشکیل فهرست کشور های غیردوست توسط روسیه ابراز تأسف کرد.

واکنش بروکسل به تصمیم جدید مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا روز شنبه نسبت به تصمیم روسیه مبنی بر گنجاندن نام آمریکا و جمهوری چک در فهرست کشور های غیردوست ابراز تأسف نموده و از مسکو خواست، در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته، قانونی را امضا کرد که بر اساس آن، تعداد کارکنان محلی شاغل در سفارت خانه های خارجی محدود می گردد. پوتین همچنین از دولت خواست فهرستی از کشور های غیردوست تهیه کند تا این تصمیم درباره آن ها اجرا گردد.

مسکو روز شنبه بیان کرد پراگ و واشنگتن در این فهرست جای گرفته اند.

شورای اروپا روز شنبه با انتشار بیانیه ای بیان کرد: اتحادیه اروپا بر این باور است که اظهارات مربوط به اعمال غیردوستانه بی پایه هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما از روسیه می خواهیم که در این تصمیم تجدیدنظر کند تا روابط ما بیشتر از این آسیب نبیند. تصمیم جدید روسیه بر خلاف کنوانسیون 1961 وین درباره روابط دیپلماتیک است.

روسیه، آمریکا و جمهوری چک را جزو کشور های غیردوست رده بندی کرد. دولت روسیه روز آدینه 14 مه این موضوع را بیان کرد و گفت بر اساس دستور پوتین این کار اجرا شده است.

این رده بندی به این معناست که نمایندگی های دیپلماتیک میان روسیه و این دو کشور محدود خواهند شد. همچنین جمهوری چک تنها مجاز به استخدام 19 تبعه روسیه خواهد بود. آمریکا مجاز به استخدام تابعین روسیه نیست.

این مصوبه در چارچوب اقدامات متقابل جمهوری چک و آمریکا علیه روسیه نصویب شده است. این دو کشور اخیرا تعدادی از دیپلمات های روسیه را از خاکشان اخراج کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1648

به "واکنش بروکسل به تصمیم جدید مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بروکسل به تصمیم جدید مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید