فرمانده فرانسوی: نباید در رقابت آمریکا و چین درگیر شویم

به گزارش مرجع مقالات، رئیس ستاد ارتش فرانسه در مصاحبه ای گفت، کشورش نباید به درون رقابت های میان آمریکا و چین کشیده گردد.

فرمانده فرانسوی: نباید در رقابت آمریکا و چین درگیر شویم

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانسوا لیکوانتر رئیس ستاد ارتش فرانسه روز شنبه گفت، کشورش نباید خود را درگیر رقابت های میان آمریکا و چین کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، لیکوانتر در مصاحبه با روزنامه فیگارو گفت، میدان بین المللی آینده صحنه رویارویی پکن و واشنگتن خواهد بود و کشورهای ثالث باید جناح خود را انتخاب نمایند.

این فرمانده فرانسوی گفت: مسئله زیر سوال بردن روابط ما با آمریکا که دارای اهمیت حیاتی است مطرح نیست، اما نباید به خودمان اجازه دهیم به درون این رویارویی کشیده شویم.

او در ادامه درخصوص رویارویی میان کشورهای شرق اروپا و روسیه نیز هشدار داد و گفت، معتقد است که مسکو و پکن در حال تبدیل شدن به رقبایی قدرتمند در فضا و زیر آب هستند و این رویارویی خطرناک اشت.

اختلافات میان چین و آمریکا پس از اعمال تعرفه های سنگین بر روی کالاهای چینی توسط رئیس جمهور سابق آمریکا وارد مرحله جدیدی شد. در حال حاضر این رویارویی جنبه نظامی نیز پیدا نموده و ارتش آمریکا ضمن حمایت از جدایی طلبان تایوان و هنگ کنگ، کشتی های جنگی خود را مکرراً به دریای جنوبی چین می فرستد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1634

به "فرمانده فرانسوی: نباید در رقابت آمریکا و چین درگیر شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده فرانسوی: نباید در رقابت آمریکا و چین درگیر شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید