پرونده بازسازی سیل کرمانشاه خرداد سال جاری بسته می گردد

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران/کرمانشاه معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از پیشرفت 70 درصدی بازسازی واحدهای تخریبی در سیل ابتدای سال گذشته استان اطلاع داد و اضافه کرد: پرونده بازسازی این واحدها خردادماه سال جاری بسته می گردد.

پرونده بازسازی سیل کرمانشاه خرداد سال جاری بسته می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی داخلی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

فرهاد فقیهی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به خسارت 3252 واحد مسکونی استان در سیل فروردین سال گذشته، گفت: از این تعداد 2185 واحد تخریبی و 1067 تعمیری هستند.

وی یادآور شد: آمار بالای واحدهای تخریبی به این معنی نیست که سیل این واحدها را کامل تخریب نموده باشد، بلکه این واحدها به دلیل فرسودگی بیش از حد و خسارتی هم که از سیل دیده اند عملا قابل سکونت نیستند و باید بطور کامل بازسازی شوند و به همین دلیل تمامی آنها در شمار واحدهای تخریبی ناشی از سیل آمده است.

فقیهی گفت: از مجموع این 2185 واحد تخریبی، 2032 واحد در روستاها و 153 واحد در شهرها قرار دارند و عمده این واحدها نیز مربوط به روستاهای شهرستان های شرق استان از جمله کنگاور، هرسین، سنقر و صحنه هستند.

وی با اشاره به فرایند مطلوب بازسازی این واحدها، گفت: تا به امروز کار بازسازی هزار واحد تخریبی به خاتمه رسیده و مابقی واحدها نیز عمدتا در مرحله سقف و دیوار چینی هستند.

فقیهی توضیح داد: شیوع بیماری کرونا فرایند کار را قدری کُند کرد، اما مجددا از هفته گذشته کار بازسازی از سرگرفته شده و در مجموع می توان گفت پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای تخریبی سیل استان بیش از 70 درصد است.

وی یادآور شد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و همکاری مردم، پفراینده بازسازی سیل استان تا خاتمه خردادماه سال جاری بسته می گردد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: در بحث واحدهای تخریبی سیل در روستاها مبلغ 55 میلیون تسهیلات با کارمزد چهاردرصد و 21 میلیون تومان یاری بلاعوض و در شهرها مبلغ 65 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهاردرصد و 29 میلیون تومان یاری بلاعوض پرداخت شده است.

وی اضافه نمود: در مجموع تا به امروز بیش از 190 میلیارد تومان در بحث پرداخت تسهیلات و یاری های بلاعوض به واحدهای سیل زده تعمیری و تخریبی هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه کار مرمت تمامی1067 واحد تعمیری سیل استان نیز به خاتمه رسیده، گفت: برای تعمیر این واحدها نیز 10 میلیون تومان تسهیلات باکارمزد چهار درصد و سه میلیون تومان یاری بلاعوض پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 796

به "پرونده بازسازی سیل کرمانشاه خرداد سال جاری بسته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده بازسازی سیل کرمانشاه خرداد سال جاری بسته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید