کارهایی که هرگز نباید در لیسبون انجام دهید

به گزارش مرجع مقالات، لیسبون مرکز و بزرگ ترین شهر کشور پرتغال و مرکز ناحیهٔ لیسبون است. این شهر شهری مدرن و مبتنی بر اصول شهرسازی است. حتی محیط صمیمی و محبت آمیز لیسبون در روبرو با توریست­ ها محدودیت­ های خاص خود را دارد و از آنجا که سفر به پرتغال هر روز برای توریست­ های بیشتری جذابیت پیدا می­کند، فهرست کارهایی که نباید در لیسبون انجام داد طولانی­ تر می­شود. در اینجا فهرستی از کارهایی که هرگز نباید در سفر به لیسبون انجام دهید را برای شما آورده­ایم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

کارهایی که هرگز نباید در لیسبون انجام دهید

در سفر به لیسبون این موارد را رعایت کنید

زباله­ ها و بطری­ های خالی را روی زمین پرت نکنید

لیسبون یک شهر زیبا و پر جنب و جوش است که مردم محلی به آن افتخار می نمایند. انداختن زباله روی زمین بی ­احترامی بزرگی محسوب می­گردد. بهتر است کار درست را انجام دهید و نزدیک­ترین سطل زباله را پیدا کنید.

نگویید پاستل د ناتا را دوست ندارید

پاستل د ناتا شیرینی مورد علاقه مردم محلی است. برخی ها آن را به نام پاستل د بلم نیز می شناسند این شیرینی شکل کاپ کیک یا شیرینی فنجانی دارد، مهم نیست که شما این شیرینی را دوست ندارید، اما نیازی نیست که آن را در سفر به لیسبون بیان کنید. خرید بلیط هواپیما تهران لیسبون.

هرگز نگویید: من عاشق مقرون به صرفهی این شهر هستم!

مانند پورتو، در سفر به لیسبون هم هیچگاه بیان نکنید که عاشق قیمت ­های مقرون به صرفه اجناس در این شهر هستید زیرا ممکن است آنها دید دیگری نسبت به قیمت­ ها داشته باشند. به یاد داشته باشید که ممکن است اقتصاد کشور پرتغال به خوبی کشور شما نباشد.

نگویید گراسیاس

کلمه ممنونم در پرتغالی اوبریگادو است. مردم پرتغال به زبان اسپانیایی صحبت نمی­ نمایند. بنابراین تمرین زبان اسپانیایی در اینجا کمکی به شما نمی ­کند، حتی ممکن است تلفظ کلماتی در پرتغالی توهین محسوب گردد.

فکر نکنید همه زبان انگلیسی را می ­فهمند

بله، بسیاری از مردم لیسبون می­توانند به زبان انگلیسی صحبت نمایند، و این یکی از مزیت­ های لیسبون برای بازدیدنمایندگان است. با این حال در سفر به لیسبون فرض را بر این نگذارید که با هر شخصی می­خواهید ارتباط برقرار کنید، می­تواند انگلیسی صحبت کند. سعی کنید چند کلمه و عبارت پرتغالی را یاد بگیرید.

هرگز نگویید ما این کار را در کشورمان بهتر انجام می­دهیم

به طور خلاصه، برای کسی مهم نیست که کاری در کشورهای دیگر چطور انجام می­گردد. شاید مردم محلی هم از برخی چیزها راضی نباشند، اما گفتن اینکه این کار در شهر دیگری بهتر انجام می­گردد به هرحال آزار دهنده است.

لطفا خیابان­ ها و پیاده­ روها را مسدود نکنید

خوب است که هنگام بازدید از یک شهر نو هیجان ­زده شوید. گرفتن عکس بخشی از تجربه ­های نو است، اما خیابان­ ها یا محل ورود/خروج خانه­ ها را مسدود نکنید. این موضوع در مکان­ هایی که جاده ­ها و پیاده­ روها باریک­تر هستند بیشتر به چشم می­خورد، اما راه رفتن وسط جاده در این محل نو محبت آمیز به نظر نمی­رسد.

در سفر به لیسبون درخواست غذاهای عجیب و غریب را ندهید و یا با رژیم به آنجا نروید

لیسبون شهری پر از مغازه­ های شیرینی فروشی، نانوایی و رستوران­ های دنج است که غذاهای ساده ­ای را ارائه می­دهند. حتی اگر در برترین رستوران­ های لیسبون هم هستید، سفارش غذاهای عجیب آشپز و خدمه را تحریک می­کند. به علاوه بودن در رژیم غذایی باعث می­گردد نتوانی همه ­ی چیزهای نوی را که در سفر به لیسبون به شما ارائه می­دهند را تجربه کنید.

در خصوص چگونگی انجام کارها در لیسبون شکایت نکنید

به غیر از مرکز شهر، بقیه رستوران ­ها معمولا بعد از نهار، حدود ساعت 3 بعر از ظهر بسته می­شوند و در زمان شام بعد از ساعت 7 عصر باز می­شوند. درخواست شما از یک رستوران برای اینکه برای شما استثنا قائل شوند (حتی اگر باز باشند) تنها باعث می­گردد شما را به نزدیکترین کافه برای ساندویچ هدایت نمایند. لیسبون هم مانند همه شهرهای دیگر است، هیچ کس نمی­خواهد در خصوص شهر خود شکایتی بشنود.

آداب استفاده از وسایل حمل­ و­نقل عمومی را از قلم نیاندازید

اگر در سفر به لیسبون از حمل و نقل عمومی استفاده کردید دانستن این نکته بسیار حائز اهمیت است. دراتوبوس­ های لیسبون صندلی­های علامتگذاری شده­ای به سالمندان و زنان باردار اختصاص داده شده است. متاسفانه مردم تمایل دارند علائم را نادیده بگیرند و روی این صندلی­ ها بنشینند. این حس نیت شما را نشان می ­دهد که جای خود را به سالمندان و زنان باردار بدهید، اما این نهایت بی­ادبی است که نشانه­ ها را نادیده بگیرید و جای این افراد در اتوبوس بنشینید. برای اینکه از جاذبه های گردشگری لیسبون اطلاعات بیشتری کسب کنید مجله گردشگری خبرنگاران را دنبال کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1892

به "کارهایی که هرگز نباید در لیسبون انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که هرگز نباید در لیسبون انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید