گوشی Pixel 6a گوگل در چند سال آینده کجا قرار می گیرد؟

به گزارش مرجع مقالات، گوگل نیز با طراحی و ساخت گوشی های هوشمند در کوشش است تا با غول های دنیا به رقابت بپردازد.

گوشی Pixel 6a گوگل در چند سال آینده کجا قرار می گیرد؟

از آنجایی که Pixel 7 و Pixel 7 Pro برای عرضه کامل در ماه اکتبر آماده شده است، Pixel 6a در ژوئیه (حدود 9 ماه پس از Pixel 6 و Pixel 6 Pro) به نظر می رسد اواخر سال گذشته به مجموعه محصولات اضافه شده است. Pixel 6a در برنامه های گوشی های هوشمند گوگل در چند سال آینده کجا قرار می گیرد؟ چگونه داستانی را که گوگل می خواهد به تصویر بکشد بیان می نماید؟ و چگونه می تواند دستگاهی را بسازد که مصرف نمایندگان مایل به خرید آن باشند؟

Pixel 6A نه برای خانواده شش، بلکه برای خانواده هفت

قبل از همه، این به وضوح یکی از گوشی های هوشمند گوگل است. با عرضه پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، گوگل پیروز شد ظاهر فیزیکی منحصر به فردی را برای گوشی های هوشمند خود تعریف کند. با ارائه نوار دوربین هم تقارن را در ساخت، هم چشم ها را به چیدمان مرتب لنز های دوربین جلب می نماید و هم راه حلی ساده برای تکان دادن روی میز که در تلفن های دارای جزیره ای از لنز های دوربین دیده می گردد، و یک برجستگی فیزیکی راحت برای یاری به نگه داشتن لنز های بزرگ ارائه می دهد.

گوگل در زمان راه اندازی دستگاه به شدت به قابلیت های دوربین پیکسل متمایل شد و نوار دوربین مطمئنی ایجاد کرد با این پیغام که این دوربین فرق دارد؛ با این حال، بزرگترین مزیت نوار دوربین این است که پیکسل را در فرهنگ عامه شناسایی می نماید، همانطور که آیفون ناچ اپل یک شبح قابل توجه بود؛ که منجر به پیکسل 6A می گردد. در حالی که به طور قابل توجهی برای خانواده پیکسل 6 دیر شده است، اما در اواخر جولای در مقایسه با عرضه پیکسل 6 و 6 پرو در 9 ماه قبل، به فروش می رسد، زیرا پیکسل 7 پرو و پیکسل 7 به طور کامل راه اندازی شده اند و در قفسه ها عرضه می شوند. با توجه به اینکه پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو احتمالا از خط فراوری بازنشسته می شوند، گوگل یک نمایه پله ای محکم از یک دستگاه کوچکتر در 6a، دستگاه معمولی در پیکسل 7 و پرچمدار پیکسل 7 پرو خواهد داشت.

این ترکیب بهتری نسبت به Pixel 6 Pro و Pixel 6 با تخفیف دارد که به انتها عمر خرده فروشی نزدیک می شوند و از نظر قیمت با Pixel 6a رقابت می نمایند.

پیکسل 6a بخشی از شش پیروزیت است

با این حال Pixel 6 و Pixel 6 Pro بخش مهمی از داستان Pixel 6a هستند. این احساس وجود داشت که Pixel 6 و به خصوص Pixel 6 Pro که سال گذشته عرضه شدند، به رسمیت شناختن عمومی بیشتری داشتند. در بعضی موارد، پیکسل 6 پرو به جای گلکسی اس 21 سامسونگ به مقایسه طبیعی با آیفون تبدیل شد.

این پیکسل ها بعلاوه اولین تراشه Tensor موبایل خود را به وسیله گوگل معرفی کردند که به گوگل یک پلتفرم سیلیکونی داد که بتواند به روشی بسیار بیشتر شبیه اپل روی آن کار کند. این می تواند عملکرد داخلی چیپست را سفارشی کند تا امکان پردازش کارآمدتر در تعدادی از زمینه ها مانند یادگیری ماشین را فراهم کند. یکی از زمینه های آشکار با تاثیر مثبت، پردازش دوربین و ویرایش تصاویر پس از فراوری بود.

برند پیکسل، سال گذشته در بسیاری از زمینه ها به خوبی تثبیت شده است. Pixel 6a این پیروزیت را به دست آورده و در پی آن است که آن را به بازار میان رده منتقل کند. پیش از این بازار میان رده جایی بود که گوشی های پیکسل 4 و پیکسل 5 در آن قرار داشتند. این مورد تا به امروز در خصوص خانواده پیکسل 6 نبوده است.

پیکسل 6a به عنوان یک نشانگر

برخلاف تیم آیفون اپل که فقط باید هرگونه تغییر در برد را توجیه کند، اندروید منظره بسیار جالب تری است. اکثریت قریب به اتفاق فراورینمایندگان قبل از افزودن لایه رابط کاربری، برنامه ها و سرویس ها به گوشی های خود، به سرویس های اضافی Google روی می آورند تا پیشنهاد منبع باز اندروید را کامل نمایند.

اما این فضا اساسا تحت نظارت گوگل است. این غیرعادی نیست، زیرا فضای رایانه شخصی رابطه ای مشابه با مایکروسافت و ویندوز دارد. سیستم عامل پایه و بعضی از خدمات به صورت بسته ای ارائه شده است که فراورینمایندگان باید آن ها را انجام دهند، و باقی فرآیند طراحی و نوآوری در حال اجرا است.

اکنون می توانید شاهد آن باشید که گوگل از Pixel استفاده می نماید تا به طور غیرمستقیم با سازندگان درباره آنچه که یک گوشی هوشمند باید باشد صحبت کند. پیکسل 6 پرو سال گذشته به عنوان پرچمدار را تعریف شد.

نکته قابل توجه این است که پیکسل 6a از همان پردازنده پیشرفته پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو بهره می برد، اگرچه گوگل این مزیت را دارد که از طراحی تراشه خود استفاده می نماید و SKU بزرگی برای انتخاب ندارد. با این وجود، ایده حفظ هر چه بیشتر قدرت پردازش در گوشی (مفید برای کار های فشرده مبتنی بر یادگیری ماشینی) در کانون توجه واقع شده است.

پس از آپدیت ماه سپتامبر، پیکسل 6a با اندروید 13 و وعده پشتیبانی از سیستم عامل به مدت سه سال و به روز رسانی های امنیتی مداوم برای پنج سال ارائه می گردد. گوگل می خواهد پیکسل 6a نشان دهد که پشتیبانی طولانی مدت، به ویژه در خصوص مسائل امنیتی، باید یک هنجار باشد و نه استثنا، حتی در این قیمت.

بعلاوه شایان ذکر است که گوگل ویژگی های دیگر را قربانی نموده است. صفحه نمایش قادر به تجدید 60 هرتز نبوده و رم به 6 گیگابایت کاهش می یابد، دوربین بعلاوه از نظر فیزیکی کاهش یافته است و حسگر 50 مگاپیکسلی را برای گوشی های بزرگ تر باقی می گذارد و با همان سنسور 12 مگاپیکسلی که در گوشی های پیکسل 3، 4 و 5 دیده می گردد، کار می نماید؛ البته گوگل به پس پردازش متمایل است، از این رو تراشه قدرتمندتر را برای بهبود تصاویر به جای گزینه های فیزیکی حفظ می نماید.

پیکسل 6a گوگل بیش از یک گوشی هوشمند میان رده خوب است، احتمالا برترین گوشی هوشمند زیر 399 دلار در امسال است و رقبا را به چالش می کشد.

مطمئنا ارزش زیادی برای پول به مصرف نمایندگان ارائه می نماید، زیرا گوشی هایی را انتخاب می نمایند که واضح ترین پیاده سازی دیدگاه گوگل از اندروید است. مطمئنا هر سازنده ای قرار است دستگاه های خود را در جهت های خاص خود قرار دهد، اما نمی توانند از جهتی که به وسیله تیم Mountain View تعریف شده است، دور شوند.

Pixel 6a به همان میزان که یک تلفن هوشمند است به عنوان یک تابلوی راهنما مهم است.

بیشتر بخوانید

منبع:forbes

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2131

به "گوشی Pixel 6a گوگل در چند سال آینده کجا قرار می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی Pixel 6a گوگل در چند سال آینده کجا قرار می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید