30 درصد رستوران ها در دو ماه اخیر تعطیل شدند

به گزارش مرجع مقالات، رئیس اتحادیه رستوران دار ها از تعطیلی 30 درصد رستوران ها در دو ماه اخیر خبر داد.

30 درصد رستوران ها در دو ماه اخیر تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از اتاق اصناف ایران؛ آقای سید علی اصغر میرابراهیمی اضافه نمود: بسیاری از رستوران دار ها به دلیل مسائل بسیار مجبور به تعطیلی واحد های صنفی خود شده و به مشاغل دیگر روی آورده اند. بطوریکه در 2 تا 3 ماه اخیر حدود 30 درصد از رستوران دار ها واحد های صنفی خود را تعطیل کرده اند.

میرابراهیمی گفت: قیمت مواد اولیه، اجرت کار، بیمه و مالیات همه برای رستوران داران گران است. رستوران ها هم مواد اولیه را خریداری می کنند، زعفران از هر کیلو 11 میلیون 700 تا 800 هزار تومان به هر کیلو 37 تا 38 میلیون تومان رسیده است. ما که مرغداری و شالیزار نداریم که تحت تاثیر افزایش قیمت این اقلام قرار نگیریم. با وجود این افزایش قیمت زیاد در مواد غذایی و موارد دیگری مانند بیمه و مالیات همکاران ما در رستوران ها به مسائل جدی برخورد کرده اند.

وی اضافه نمود: بسیاری از رستوران دار ها به دلیل این مسائل عدیده مجبور به تعطیلی واحد های صنفی خود شده و به مشاغل دیگر رو آورده اند. در 2 تا 3 ماه اخیر حدود 30 درصد از رستوران دار ها واحد های صنفی خود را تعطیل کرده اند. وقتی ملک اجاره ای باشد و هزینه های اجاره هم اضافه شود مجبور به این کار می شوند.

رئیس اتحادیه رستوران دار ها گفت: اندازه تقاضا هم در همین مدت زمان حدود 20 تا 30 درصد هم کاهش داشته است. مردم در شمال شهر اوقات فراغت بیشتری دارند و بیشتر از رستوران ها استفاده می کردند، ولی با شرایط فعلی تقاضای عضویت تازه در شمال شهر هم کاهش زیادی داشته و می توان گفت کاهش در این منطقه بیشتر بوده است.

وی گفت: رستوران ها به طور کلی شرایط خوبی ندارند و عرضه و تقاضا کاهش یافته است و بنابراین رستوران دار ها با مسائل عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2000

به "30 درصد رستوران ها در دو ماه اخیر تعطیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 درصد رستوران ها در دو ماه اخیر تعطیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید