30 میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه ابوذر قروه احتیاج است

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قروه، محمد مخدومی سه شنبه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قروه که به ریاست فرماندار و با حضور بخشداران و شهرداران شهرهای تابعه و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید، اظهار کرد: با ساخت این کتابخانه، شاخص های فرهنگی در سطح شهرستان افزایش چشمگیری می یابد.

30 میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه ابوذر قروه احتیاج است

وی ادامه داد: زیربنای پروژه مذکور بالغ بر هزار و 200 متر مربع است که در صورت راه اندازی و فعالیت می تواند بخشی از نیازهای جامعه کتاب خوان شهرستان قروه را برطرف کند.

مخدومی با اشاره به اینکه عملیات کلنگ زنی و ساخت کتابخانه از سال 89 شروع شده، افزود: متاسفانه تا چند سال ساخت این پروژه فرهنگی به علت نبود اعتبار و بی توجهی متوقف شده بود تا اینکه از سال 98 عملیات ساخت دوباره از سر گرفته شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: هم اکنون مراحل نهایی ساخت پروژه در حال اجرا است و بلافاصله پس از تحویل ساختمان آن به کتابخانه های عمومی، تجهیز آن شروع می گردد.

وی عنوان نمود: تا به امروز نزدیک به هشت میلیارد ریال تجهیزات شامل قفسه، میز و صندلی، سیستم های کامپیوتری و استند برای کتابخانه مذکور خریداری نموده است.

مخدومی با اشاره به اینکه تجهیز کتابخانه ابوذر بر اساس استانداردهای روز نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار دیگر است، افزود: مسئولان و خیرین باید در راستای تجهیز و راه اندازی این مرکز فرهنگی از کتابخانه های عمومی حمایت نمایند.

فرماندار قروه نیز در این جلسه حمایت از کتابخانه های عمومی را از سیاست های فرمانداری شهرستان عنوان نمود و گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی زمینه ساز توسعه فرهنگی کشور است.

خلیل فعله گری، خواهان توجه ویژه شهرداری ها به پرداخت نیم درصد شد و گفت: پرداخت به موقع نیم درصد می تواند در برطرف مسائل کتابخانه های عمومی و افزایش کیفیت خدمات دهی این نهاد فرهنگی بسیار اثرگذار باشد.

وی توجه به ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در میان بچه ها و نوجوانان را مهم ارزیابی کرد و افزود: این قشر آینده ساز کشور هستند و باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سنین پایین در میان آنان نهادینه گردد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قروه نیز در این جلسه از فعالیت 6 باب کتابخانه عمومی در این شهرستان اطلاع داد و گفت: از این تعداد 5 باب نهادی و یک باب مشارکتی است.

زیبا عبدالملکی توضیح داد: 5 باب کتابخانه عمومی نهادی شهرستان شامل کتابخانه شهید مدرس و شهید آوینی در شهر قروه، علامه دهخدا در شهر دلبران، شهید مومنی در شهر سریش آباد و شهدای دزج در شهر دزج است.

وی تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی شهرستان قروه را چهار هزار و 266 عضو اظهار داشت و افزود: از این تعداد 2 هزار و 638 عضو خانم و یک هزار و 628 عضو دیگر آقا هستند.

عبدالملکی افزود: بعلاوه بالغ بر 82 هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع در کتابخانه های عمومی شهرستان قروه در دسترس علاقه مندان واقع شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2257

به "30 میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه ابوذر قروه احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه ابوذر قروه احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید