5 قانون اصلی پرورش ساکولنت

به گزارش مرجع مقالات، همه ما فکر می کنیم که اصول پرورش ساکولنت ها را بلدیم، اما بعد از پوسیده شدن اولین ساکولنت مان می فهمیم که نیاز به تجدید نظر دارم! اگر به این نتیجه رسیده اید، مطلب امروز برای شماست!

5 قانون اصلی پرورش ساکولنت

ساکولنت ها به 2 دلیل بسیار ساده، بی نهایت محبوب هستند: اول اینکه زیبا هستند و دوم تقریبا فناناپذیر اند!

ار لحاط تکنیکی ساکولنت به هر گیاه ضخیم و کلفت، گوشت آلود و دارای اندام ذخیره آبی اطلاق می شود. ساکولنت ها آب را در برگ ها، ساقه و ریشه شان ذخیره می کنند. این گیاهان در منطقه ها خشک و بی آب و علف در سراسر دنیا زنده می مانند و به این شرایط آدابته شده اند. خوشبختانه این مکانیسم ذخیره آب و زنده ماندن ساکولنت ها باعث پدید آمدن انواع گوناگونی از شکل برگ و ساختار در ساکولنت ها شده و ما دامنه وسیعی در انتخاب ساکولنت مورد علاقه خود داریم!

مهم نیست چه نوع ساکولنتی پرورش می دهید، قانون پرورش همه آنها تا حدودی شبیه به هم است:

قانون اول: نور جنوبی

ساکولنت ها مکانی روشن را دوست دارند، مانند لبه یک پنجره جنوبی. برگ های یک ساکولنت به شما نشان می دهند که میزان نور مناسب است یا خیر. برگ های بعضی واریته ها در مکانی با نور مستقیم دچار سوختگی می شوند و یا کم رنگ می شوند و بافت نرم برگ نابود می شود. از طرف دیگر در صورت کم بودن نور محیط، ساکولنت شروع به دراز و بد شکل شد می کند و برگ هایی با فاصله زیاد از هم تولید می کند.

قانون دوم: دما

ساکولنت ها خیلی بیشتر از چیزی که ما فکر میکنیم به سرما مقاوم هستند. همانطور که می دانید در بیابان ها که اختلاف دمای شب و روز به طور قابل ملاحظه ای زیاد است و شب های سردی دارد، ساکولنت ها به خوبی دوام می آورند و به رشد خود ادامه می دهند.

قانون سوم: آبیاری

ساکولنت ها در تابستان به آبیاری مناسب نیاز دارند. البته باید اجازه دهید خاک گلدان ساکولنت تان در بین 2 آبیاری خشک شود و سپس آبیاری مجدد را انجام دهید، اما نباید گیاه را کمتر از حد نیازش آبیاری کنید. در فصل زمستان که گیاه وارد دوره کمون و استراحت می شود، آبیاری را به ماهی 1 بار کاهش دهید. آبیاری بیش از حد و به سبب آن پوسیدگی گیاه، یکی از شایع ترین دلایل مرگ ساکولنت ها است.

آگاه باشید! ساکولنتی که زیاد آبیاری می شود در ابتدا سالم تر به نظر می آید و شاداب تر است! در حالی که ممکن است علائم مرگ آن در ریشه ها شروع شده باشند!

هیچ وقت اجازه ندهید ساکولنت تان در زیر گلدانی پر از آب بماند.

در ادامه علائم آبیاری زیاد و آبیاری کم ساکولنت را برای تان تفسیر می کنیم:

آبیاری زیاد: این گیاهان نرم و بی رنگ به نظر می رسند. ممکن است برگ ها به رنگ زرد یا سفید در آیند و رنگ خود را از دست بدهند. گیاهی که به این مرحله رسیده است ممکن است غیر قابل درمان باشد، اما می توان آن را از داخل گلدان خارج کرد تا بقیه گیاهان را آلوده نکند. اگر ریشه های ساکولنت تان قهوه ای و پوسیده شده اند، آنها را از گیاه جدا کنید و ساکولنت را در گلدانی تازه با خاک تازه بکارید.

آبیاری کم: ساکولنت ها در طول فصل رشدشان به آبیاری خوبی نیاز دارند و آبیاری کم در ابتدا باعث توقف رشدشان می شود و سپس به ریزش برگ ها می انجامد. نهایتا روی برگ های گیاه لکه های قهوه ای تشکیل می شود.

قانون چهارم: خاک

ساکولنت ها باید در خاک های مخصوص ساکولنت و کاکتوس که زهکشی خوبی دارند، کاشته شوند. اگر به خاک مخصوص آنها دسترسی ندارید، میزانی خاک گلدان معمولی را با مواد غیر ارگانیک مانند پرلیت مخلوط کنید تا زهکشی و اکسیژن رسانی خاک را بهبود ببخشید. حالا می توانید ساکولنت تان را در این خاک بکارید. این گیاهان سیستم ریشه ای کوچک و کم عمقی دارند که تنها اندکی از حجم خاک را اشغال می کند.

قانون پنجم: تغذیه

در طول فصل تابستان، فصل رشد گیاه، ساکولنت ها را مانند بقیه گیاهان خانگی کود دهی کنید. در طول زمستان کود دهی را به کلی متوقف کنید.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2102

به "5 قانون اصلی پرورش ساکولنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 قانون اصلی پرورش ساکولنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید